Alles is AUW!

Mijn dochtertje heeft weer een leuke fase ontdekt, maar niet heus
Alles is AUW!

Als ze de verkeerde kant oploopt en ik haar een beetje bijstuur, doet ze net of ik haar mishandel,
Duwt oma haar handje weg omdat ze ergens niet aan mag komen, komt ze huilend naar mij toe op haar manier vertellen dat oma haar slaat,
Zijn we in het zwembad, wil ze op de glijbaan waarna ze bedenkt dat ze toch maar niet gaat glijden en weer naar beneden wil over de trap terwijl er een kindje achter haar staat te wachten, doet ze net alsof dat kindje haar knijpt.
En zelfs als dr broer op school is komt ze laten zien waar hij haar pijn gedaan heeft!

Zal er vast wel bijhoren, maar ik vind dit echt heel vervelend!! Zeker als ze andere mensen ‘beschuldigd’, of als ik haar vastpak het op een krijsen zet alsof ik haar mishandel andere mensen zullen wel denken zeg!!

Ik ga er meestal niet teveel op in. Zeg gewoon heel neutraal dat diegene haar geen pijn gedaan heeft. (als ze echt pijn heeft reageert ze wel anders, en is het na een kusje wel weer over. Dus het is wel zeker dat het nep is).
Maar bléh hier moet ze maar snel mee stoppen!

ooh maar meid dit is wel herkenbaar moet ik zeggen en ik denk als meerdere kindjes dat doen dat mensen in de winkel ook wel weten van: dat deed die van mij ook altijd…
Wat ik al zei ik herken het. Rico heeft die tijd ook gehad (nu dan niet meer klop klop klop) en dan liep hij in de winkel ergens heen pakte hij iets vast en ik wilde dat terug zetten roept hij kei hard: AAAAAAUW
en mensen kijken idd mij aan van: wat deed je dan?!
TROOST JE… ook DIT gaat weer voorbij

Hier net zo! Zal de leeftijd wel zijn… Als jasper voor de tigste keer weg loopt ipv netjes bij mij blijft dan moet ie weer in de buggy zitten, nou het is alsof ik hem in een cactus zet zo gilt en schreeuwt ie… Ik heb niet zo’n last van kijkende of bemoeizuchtige mensen, het kan me niet schelen wat een ander ervan denkt en wat mama van Rico ook al zegt veel mensen herkennen het vast wel van toen hun kindjes klein waren. Stiekem moet ik er ook wel eens om lachen, drama-king!!!

O en jasper doet ook steeds naar me toe rennen met z’n handje vooruit “AUW” zegt ie dan alsof ie z’n hand enorm heeft bezeerd tussen de wieltjes van een auto ofzo, maar dan wil ie gewoon een kusje erop
Of hij deelt zelf een tik uit zodat hij iemand een kusje kan geven om het weer goed te maken… Dat moeten we natuurlijk snel zien af te leren, maar das een beetje lastig aangezien oma het superschattig vind dat ie dat doet en het alleen maar aanmoedigt… zucht

Tja het valt niet allemaal mee, maar ze moeten toch hun eigen willetje ontdekken en de grenzen van papa en mama… Laten we samen hopen dat deze fase niet zo heel lang duurt… hihi!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers