Alles bewaren ... maar waarom?

Hoi hoi…

Ik heb vandaag (ja ijverig hé) de kast met kleertjes van mijn zoontje uitgezocht. En … tja dan zijn er toch heel veel kleertjes die ik elke keer weer wil bewaren… maar waarom?? Als er een 2e komt weet ik niet of dat een jongetje gaat worden - weet ik niet of hij in dezelfde periode die maten kan dragen die mijn zoontje nu gedragen heeft etc etc.

Nu heb ik de hele goede dingen die weinig of niet gedragen zijn én zijn 1e pakje wel bewaard. De rest wist ik niet goed raad mee. Vriendinnen zijn al overbeladen met kleertjes en vinden het zelf ook leuk om kleertjes te kopen. Nu zag ik via Marktplaats dat er veel vraag is naar kinderkleding (voor tienermoeders - voor arme landen - voor weeshuizen etc etc.) Dus daar gaat deze mama nu de kleertjes van haar zoontje naartoe sturen…!

Het geeft mij een goed gevoel dat ik andere mensen blij kan maken met iets waar ik zelf ook heel erg blij mee geweest ben… dat er daar kindjes zijn die aan heel veel dingen gebrek hebben en waardoor ik een heel klein steentje in hun geluk kan meedragen. Dus dacht misschien zijn er meer moeders die geen raad weten met de vele kleertjes … kijk dan op markplaats en zoek op gezocht/gevraagd…

Wat goed! Nu doe ik de te kleine kleertjes van Erik naar een vriendin met een zoontje die ruim een half jaar jonger is en zij is er blij mee. Maar mocht ik onverhoopt ze niet meer kwijt kunnen, dan vind ik dit zeker een heel goed idee.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Lief dat je de kleertjes een dankbare volgende ronde geeft via marktplaats.

Ik vond het ook erg moeilijk om vooral van die kleine kleertjes afstand te doen. Tegenwoordig gaat het me wat makkelijker af. Speciale dingen bewaar ik (bruidsmeisjesjurkjes van vorig jaar bijv.), de rest gaat langs 3 vriendinnen die ook dochters hebben. Wat er daarna nog over is gaat naar een kennis die een pleegdochter met kinderen heeft die het niet zo breed heeft.

Overigens, vergis je niet wat betreft kindjes die in verschillende seizoenen geboren worden. Onze oudste is van september, de jongste van januari en toch heeft de jongste heel veel van de kleertjes van de oudste aan gehad. Simpelweg omdat de oudste een vrij klein poppetje was in die eerste jaren en de jongste gewoon gemiddeld groeide. Dus kinderen uit verschillende seizoenen zegt niks als het gaat om hergebruik van kleertjes.

Groetekes, Sje

Zeker een goed idee om de kleertjes te geven aan iemand die het harder nodig heeft dan jij. Voor Nora kan ik nu de kleertjes gebruiken die Anna ook aan heeft gehad. Erg voordelig!

Eeen goed idee, maar hier gaan de kleertjes voorlopig naar een vriendin die het indd ook niet breed heeft en de oudeste eendochter is en nu een jongetje heeft van 3 weken

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Goed idee van je mini-boy. Ik doe alleen nu nog alle kleertjes die Tim niet meer past in een doos naar zolder. We hopen in de toekomst nog op een 2e kindje en wie weet dat als het een jongetje wordt hij deze kleertjes nog kan dragen. Daarna vind ik het een heel mooi idee om de kleertjes naar weeshuizen etc te sturen. Zo help je er toch andere mensen weer mee.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Vind ik ook een mooi gebaar! Bij ons in de vriendengroep gaan er ook kleren rond. Wij bewaren alles nog voor de tweede en evt. de derde.

De mooie kleertjes staan hier ook nog netjes in de doos hoor

Maar bij alles waarbij ik twijfelde wil ik andere blij maken… gewoon omdat het mij aan het hart gaat dat je ziet dat die kindjes het zo slecht hebben… Let wel op aan wie je het geeft… sommige instanties vragen het gratis aan jouw terwijl ze er zelf wel op verdienen als ze het daar afleveren! We zijn zelf ook donor geworden van een kindje (via woord en daad). Kost ons maar 22,50 in de maand (niet dat ik stik in het geld maar… kan altijd nog iets apart zetten voor mensen die het nog minder hebben en het geeft mij/ons ook een goed gevoel) en zij gaat ervan naar school krijgt daar eten etc. Ook krijg ik vaak een tekening of foto van haar opgestuurd. Lief hé!

Gewijzigd door - mini-boy op 01 Sep 2009 15:37:33

Wij ‘verkopen’ de kleding ook aan een instantie voor arme. Wij krijgen er dan een heel klein bedragbedankje voor maar ze worden er wel mee geholpen

Liefs

ik lees je topic nu pas mini-boy maar wilde ook even reageren.

Ik heb er ook moeite mee om rico’s kleding weg te doen.
daarom heb ik besloten de 1ste 2 pakjes te bewaren, 1 na de geboorte en 1 toen we uit het ziekenhuis kwamen.
zijn 1ste mutsje, die hij in het ziekenhuis kreeg want de rest paste niet op zijn kegel haha ja echt… omdat ie zolang klem zat had ie zo’n punt hoofd weet je wel, en tja die mutsen van mij paste dus geen 1, dus heb ik een aandenken aan toen.
ook zijn 1ste schoentjes bewaar ik. en zo heb ik nog wel wat dingen die ik wil bewaren.
stom is dat he
zelfs zijn inbakerdoek heb ik bewaard haha.
en wij hebben zijn kleding ook op marktplaats gezet maar het was ZOVEEL inclussief baby badje en baby sleep en nog wat dingen. en iemand dacht dat hij leuk was en deed een bieding van 10 euro. ja daag. heb er zelf in totaal meer adn 200 euro voor betaald zal ik het zeker voor een 10tje wegdoen. heb zelf ook geld nodig, zit ook niet breed bij kas, maar dan geef ik het nog liever gratis weg aan arme kindjes in 3e wereld landen

quote:
zelfs zijn inbakerdoek heb ik bewaard haha.

Die gaan hier ook NOOIT weg… zijn dure doeken én wie weet bij volgende ook nodig. Nu heb ik hem uitgeleend aan mijn zus… Maar die doeken zijn hier heilig. Mocht ik ze nooit meer gebruiken dan lijst ik ze in!!