Alles behalve fruithapje!

ik ben nou toch echt radelooooooooos! mijn zoontje krijgt het volgende op een dag:

7.00 uur pap uit bord
11.00 uur fruithapje 200gram
12.30 uur fles 180cc
14.00 uur liga met diksap of rijstewafeltje met sap
16.00 uur groentehapje 200gram
18.30 uur laatste fles 180cc

hij zit niet meer in een sprongetje dat is nu achter de rug. tijdens de sprong kreeg hij het niet op maar nu wilt hij zijn fruithapje helemaal niet meer! dat betekent dat ik dan om 11 uur een fles geef maar dan niet weet hoe ik verder moet. want ook later op de dag wil hij hem niet. moet ik nou gewoon weer terug naar 4 flessen??? brood mag hij nog niet ivm kme. ik weet het echt niet meer dames. zijn er nog meer dames die op 3 flessen zitten en geen fruit of groentehapje binnen kunnen krijgen? wat geef je dan als vervanging?

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/rYqop2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - mama Selma op 14 Jul 2010 12:26:26

Vervelend dat hij zijn fruithap niet meer eet. Om te beginnen moet je zeker niet naar 4 flessen teruggaan. Je weet dat hij zijn fruithap wel lust, dus dat hij het nu niet meer eet is waarschijnlijk alleen maar klieren. Gewoon blijven aanbieden op het tijdstip dat hij het altijd eet. 11.00 uur dus en als hij het niet eet, jammer dan. Dan die dag geen fruithap. Ook niet later aanbieden of de fles van 12.30 uur al op het tijdstip van de fruithap aanbieden. Gewoon alles zo laten en als hij niet eet dan maar niet. Hij gaat vanzelf wel merken dat het wel erg lang is vanaf 7.00 uur tot 12.30 uur zonder eten of drinken.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

ja weet je ik wil hem ook niet forceren anders lust hij het straks helemaal niet meer…en het probleem is dat hij meestal rond 11.30 naar bed gaat maar dan slaapt hij dus niet omdat hij niet vol zit. heb het idee dat hij wel honger heeft maar geen fruit wilt. want heb laatst dus de fles aangeboden en toen dronk hij het in 1 teug op! toen heb ik om 2 uur de fruithapje gegeven zodat hij niet op 4 flessen zat en toen at hij hem wel op. maar in de middag een fruithapje geven is dat erg? of zal ik idd even afwachten…

Lilypie First Birthday tickers

Als hij zijn fruithap dan wel eet kun je het gerust omdraaien waarom niet. Maar gaat hij hem dan ook weigeren zou ik het net als Sandra doen. Niet eten pech gehad. Je krijgt niets anders.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Als hij later wel het fruithapje op eet dan zou ik het gewoon omdraaien. Misschien dat je over een tijdje wel weer eens om 11 uur kunt proberen dat hij het dan wel weer wil eten en anders het nieuwe schema aanhouden. Als hij maar eet het maakt niet uit wanneer hij het eet.

damian heeft het ook gehad na zijn laatste prong. hij wilde een week lang zijn fruit niet. ik bleef het gewoon op dezelfde tijd aanbieden en wilde hij niet dan niet. hij sliep dan idd niet tot na de volgende voeding. na een week at hij het weer gewoon wel

ok om 2 uur wilde hij het nog niet. heb hem gewoon water aangeboden hij nam een paar slokjes meer niet. ligt niet te huilen in bed maar voel me wel klote omdat hij grotendeels van de dag niets heeft gegeten en het met 1 fles melk doet! groentehap gaat er gelukkig goed in. poep en plasluiers gaan goed dus ik moet maar gewoon geduld hebben tot hij het wel weer wilt eten. bedankt voor de reacties dames! hopen dat het straks weer beter gaat…hij hoeft echt niet alles op maar hij mag wel wat eten van mij dit is echt niet leuk

Geef je hem potjes of vers fruit?
Mijn dochtertje wil namelijk de potjes ook niet. Ze slaat dan gewoon de lepel weg zodat het hele boeltje tegen de muur omhoog vliegt
gooi ik zelf wat fruit in de mixer, dan eet ze het wel! kieskeurig dus…

mama1980

[quote]
Als hij 300ml melk op een dag binnenkrijgt is het al voldoende he!!
Wij hebben zelf ook weinig eetlust op zulke warme dagen!

Daar ben ik het dus niet meer eens. sorry, op warme dagen hebben wij idd minder honger, maar MEER dorst. 300 ml is echt onvoldoende vocht met deze dagen. Bij ons zeggen ze minimaal 500 ml hebben ze nodig voor de voedingstoffen en om uitdroging te voorkomen minimaal 50ml per kg lichaamsgewicht. Afhankelijk van het gewicht dus hoeveel ze echt minimaal binnen moeten krijgen. Zeker als ze ook fruit weigeren te eten, want daar halen ze normaal ook veel vocht uit.

mama1980

Dat is jouw mening. Kan.
Daar denkt de kinderarts van mijn dochter alleen anders over.

mama1980

hij krijgt al met de flessen 600cc binnen dus daar maak ik me zeker niet druk om 300cc is wel weinig ja:s hmm hoeveel flessen zijn dat dan 3x van 100cc? nou daar is de mijne nooit blij mee omg nu ik alle cc’s bij elkaar op tel maak ik me voor str.nt zorgen eigenlijk!!! in groentehapje zit ook al iets van 100cc vocht toch? nou dat is bij elkaar al 700cc aan vocht en af en toe neemt hij een paar slokjes water dus eigenlijk niets aan de hand. gewoon afwachten tot hij meer fruit wil dan.

even een update! Meric wil nu helemaal geen fruit meer! ik ben zo radeloos…eergisteren een hoop fruit gehaald zelf gepureerd maar ook dit krijg ik er niet in! hij trekt een heel vies gezicht wil absoluut zijn mondje niet open doen. dit betekent dat hij van 11.00 uur tot 16.00 uur alleen een liga eet. ook wil hij geen sapjes drinken. nou stop ik af en toe zijn nuby beker in zijn mondje om wat water naar binnen te laten…maar dat is elke keer maar een slokje en niet meer…! nu geef ik in plaats van fruit om 11 uur een fles van 200cc en hij krijgt pas om 16.00 uur zijn groente. in tussentijd probeer ik die fruit er nog in te krijgen maar dat wil niet…

zijn er nog meer mama’s die hier last van hebben ik snap er helemaal niks meer van! hij was altijd zo gek op fruit en nu lust hij het gewoon totaal niet! geen peer geen banaan, geen appels geen druiven geen perziken hij lust werkelijk waar niks! doodmoe word ik hier van.

Hier geen last ervan. Maar misschien moet je gewoon even een week geen fruit meer geven. Even geen frustratie meer voor jou en niet voor Meric. En dan weer een keer proberen. Of misschien een stukje fruit proberen te geven. Ik roep maar iets.

Ik weet niet of hij het mag, anders wat yoghurt of vla. Krijgt hij toch iets van vocht binnen. Hier geen problemen met fruit, wel een periode dat hij het minder at. Bijvoorbeeld maar een half potje, dan gaf ik in de middag de rest, dat lukte wel. 's Middags geef ik wel eens wat vla of yoghurt tussendoor. Liga weet mijn kleine man nog niet wat die daarmee moet. Heb wel al diverse keren geprobeert en ik heb het al tien keer voorgedaan, maar hij heeft niks met liga, lange vinger, soepstengel etc, dus ben er maar even mee gestopt. Mss ook ff met fruit doen. Ik weet hoe moeilijk het is om niet gefrustreerd te raken, maar mss toch even loslaten. Maar ja, succes in ieder geval.

a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/KMNsp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a

heb fruit weer vanmiddag rond 14.00 uur aangeboden en ja hoor toen ging het weer in. ik denk dat ik het voortaan smiddags ga geven ipv smorgens. het is niet anders. hij heeft kme dus yoghurt vla mag hij niet helaas…

Hi Selma,

Je schrijft dat je geen brood geeft i.v.m. koemelkallergie.
Bram heeft ook een kma maar ik geef hem wel brood hoor!
Het brood van Blue Band bijvoorbeeld bevat geen melk.
Het gaat er in als koek!

Op het brood kun je wat fruit doen. Heb je meteen je “fruitprobleem” voor een deel opgelost.

Groetjes van Liesbeth

@mamavanbram: hier heeft de ka mij aangeraden om te wachten met brood tot 9 maanden zodat hij niet ook voor brood een allergie ontwikkelt want dan kun je het helemaal schudden…maar goed het blijft lastig…

het is me iig gelukt om het smiddags te geven dus dat gaan we morgen ook proberen. wat wel leuk is dat hij met ons heeft mee gegeten vanavond!. op zijn macaroni zat dan geen zout maar wel grappig gezicht hoe hij er van genoot super geweldig morgen mag hij ook mee eten dan eten we rijst met kip en wat groente hmmm jammie