Allergische reacties op voeding

Hallo meiden,

Ik heb weer een vraagje voor jullie ervaren moeders!
Sinds twee dagen is mijn zoontje langzaamaan aan het overgaan op andere voeding in verband met zijn verborgen reflux. Helaas konden we niet geheel overgaan omdat hij nu nog hypoallergene voeding krijgt. Dus we bouwen de nieuwe voeding langzaam in, elke 2/3 dagen nog een voeding vervangen door de AR.
Van de huisarts kreeg ik het advies om op te letten hoe hij op de nieuwe voeding reageert. Maar ik weet eigenlijk niet goed waar ik op mijn letten.

Hebben jullie ervaring hiermee? Wat de allergische reacties van kinderen hierop kunnen zijn? De voeding lijkt trouwens nog niet echt te helpen, zijn hier ook menen met ervaring mee?

Groeten,
Femke

Krampjes en uitslag, diaree zijn kenmerken, als je merkt dat hij niet lekker in zijn vel zit kan er ook een zijn

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Ja klopt! Als eerste zal je het merken aan de darmpjes; dus krampen, ontlasting niet zoals het hoort (diarree/verstopping) en ook aan uitslag/eczeem.

Hier nog wat van internet:
Welke klachten kunnen wijzen op voedselallergie?
De volgende klachten kunnen symptomen zijn van voedselallergie:
Huid:
jeuk, uitslag, galbulten, eczeem, oedeem (ophoping van vocht in bijvoorbeeld oogleden, mond, lippen);
Luchtwegen:
astmatische klachten (piepen, kortademigheid), neusklachten, oogklachten;
Maagdarmstelsel:
prikkelend gevoel in de mond, braken, diarree of juist verstopping (obstipatie), misselijkheid, weigeren van borst- of flesvoeding;
Hart- en vaatstelsel:
anafylactische shock;
Andere klachten:
excessief huilen (huibaby), groeiachterstand, gedragsklachten.

Bij voedselallergie kan een heel klein beetje van het ziekmakend voedingsmiddel (het allergeen) al een reactie uitlokken. Zo kan een kind met een koemelkallergie bijvoorbeeld al flink last krijgen als het een lepeltje aflikt, waarmee door koffie met melk is geroerd.

Komt van deze site:
http://www.voedselallergie.nl/algemene-informatie#7

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker