nou dit heb ik weer hoor, hoe stom… gisteren kreeg ik kriebels… ik dacht eerst dat het misschien van de kat kwam, wij moeten altijd knokken met de kat om dat vlooie spul in haar nek te krijgen, dus wij met dat ding achter haar aan, kat tegen de bank en ramen omhoog maar het was raak, kat naar buiten, ikke stofzuigen als een maniak!
maar het bleef erger worden (ik ben namelijk allergisch voor alles dat steekt… en krijg altijd van die plakkaatjes…) nou echt binnen een uur zat ik helemaal onder, leek wel of ik in een bak met brandnetels was gevallen, allemaal blaasjes… ikke me ma bellen of ik de waterpokken wel had gehad, ja jeuk, blaasjes… weet ik veel…na een half uur zat ook heel mijn gezicht onder, leek wel een kraterkop… toen vond ik het niet meer grappig…wij naar de huisartsenpost…
joh had ik een allergische reactie… maar stadium 1 , dus ik kreeg 2 mega klinkers en daardoor zou de jeuk weggaan en de bulten zouden ook verdwijnen,
ik zat in die wachtkamer 10 minuten al te vechten om niet tegen die groene grond aan te klappen of een hyperventilatie aanval te krijgen, (heb daar namelijk meerdere malen met me vader gezeten, en ik ben heb dr een beetje een trauma van) …maar goed, zegt die dokter, ja als je tong gaat opzwellen of je word kortademig, dan moet je achtermekaar terugkomen en krijg je een injectie…nou hek van dr dam ! moet je vooral tegen mij zeggen…
ik zat hier op de bank, te flipperen… ow voel ik me tong, oew kan ik nog ademen…nou nou wat een drama…
(moet zeggen dit weeg geestelijk meer als lichamelijk,want ik voel nog steeds overal kriebels, maar denk dat dat meer tussen me oren zit want de bulten zijn weg! ) … halleluja toen ik vanmorgen in de spiegelkeek was me kop alweer strakgetrokken, geen maanlandschap meer, ben me kapot geschrokken, wat kan een mens toch rare dingen krijgen (manlief zou eigenlijk weggaan, vandaag en morgen icl. overnachting, die is godzijdank toch thuisgebleven) ! bah bah ik hoop echt dat ik het nooit meer terugkrijg, want ik blijf volgens mij nog 2 weken een angsthaasje, als ik iets eet, of maar een kriebeltje voel !!
Allergische reactie heb ik weer
Vrouwke, wat een doffe ellende! Gelukkig zie je er nu alweer een stuk beter uit! Maar wat ik miste in je verhaal: waar was je dan door gestoken?? Door een vlo in de kat??
Groetjes Rainbow, trotse mama
nee het waren dus geen beestjes! want ja dat was mijn eerste reactie, nee het was van iets…dokter zei dat je daar waarschijnlijk nooit achterkwam, iets wat je gegeten heb…maar ja ik had macdonalds op…en boterhammen met smeerkaas dus niks bijzonders eerlijk gezegt, kan ook stofmijt(meit) zijn… dus vanalles eerlijk gezegt, ik had, het enigste wat ik me kan bedenken een nwe douchecreme, die heb ik gisteren gebruikt, en nooit eerder… dus die heb ik voor de zekerheid weggepleurt, oprotte met da spul! maar ja ken dus vanalles zijn, nu heb ik vandaag ook echt als een idioot staan eten, hapje, jeuk ? … hahaha, erg grappig …maar ja voor mij wa minder !da’s nog 2 weken bijkomen van me paranoia!
(maar ja nu ist wel brandschoon gestofzuigt, en de kat is de eerste maanden weer voorzien van vlooienprut ! )
Lastig, dat je niet weet waardoor het kwam. Haha, alles uitproberen dus om erachter te komen! Hopelijk word je niet te dik
Groetjes,
M
Heftig joh dat je zo’n allergische reactie had. Idd dan ook vervelend dat je niet weet waar het van is. Gelukkig dat het nu weer helemaal over is, want ik kan me goed voorstellen dat je er van schrikt.
Groetjes,
Sandra
hey bakmama, nee ook niet, die heb ik ook niet op …ik weet wel dat ik vroeger een keer een knalrode tomatenkop heb gekregen van kersen, pitvruchten ofzo… maar ook die heb ik niet op, ergens denk ik echt dat het die doucheschuimwas, ook vreemd was honingmelk doucheschuim …maar het is weggebleven, ookal voel ik nog overal jeukkies, maar die worden meer veroorzaakt, doordat ik dat denk, denk ik hahahaa! maar die douchecreme heb ik dus maar niet meer gebruikt !
het pilletje wat ik over heb, bewaar ik nog maar ffkes, voor het geval dat hahahhaa!
Das wel een heftige reactie dan idd! Ik zou om het uit te proberen die douche-gel op een klein plekje op de hand uitproberen, dan weet je zeker wat het is, maar die had je al weggegooid geloof ik he?! Mijn man is eens een keer wakker geworden met hele dikke lippen, dan sta je ook wel ff te kijken hahahaha! Maar daarna heeft ie het nooit meer gehad…
jeetje, ik zou ook schrikken hoor!
Kan me ook helemaal voorstellen dat je dan steeds denkt dat je tong opzwelt en je moeite hebt met ademen. niet gebeurt dus? Dan heb je in elk geval geen anafylactische reactie gehad. Dan moet je echt met adrenalinespuiten aan de slag. Gelukkig maar dus.
Ik heb zelf behoorlijk heftige huisstofmijtallergie, maar ben niet bekend met bulten die je daarvan kunt krijgen…
Yavhn haar tip vind ik wel goed, op een klein plekje die badschuim smeren, dat weet je in ieder geval of dat het was. En zo ja: Kun je ook weer gewoon eten!
Maar logisch dat de schrik er goed inzit! Gelukkig is het weer over.
Liefs!
ja ik snap de tip wel hoor, maar ik ga het niet uitproberen, die doucheschuim was in de aanbieding… voor 1 pleuri, dus wegpleuri vond ik een beter idee, heb me gisteren gewoon ingesopt met pippy’s babyschuim hahahaha,
en stoppen met eten leek me nie zo’n strak plan, want zoveel reserve heb ik nie, dus ik eet gewoon alles, en daarvan ist nie teruggekomen… ookal heb ik vannacht geen oog dichtgedaan, elke keer als ik wakker werd, betrapte ik mezelf dat ik chekte of mijn tong wazig aanvoelde, dat opgezwolle tong heb ik namelijk al een keer ervaren, toen ik het nodig vond om overal piercings te nemen… toen zei mijn moeder, mag lije dat je tong gaat zweren (vuile heks…) want binnen een dag had ik een 2 keer zo’n dikke tong, de behulpzame buurman van dat andere huis vond het nog ff nodig om te vertellen,dat als je tong kei dik word, je ken stikken in je tong, hoppa piercing eruit, daar moest ik dus gisteren ineens aan denken (heb echt een olifanten geheugen, kwa doomgedachtes en opmerkingen) …dus ik laat die douchecreme lekker achterwege hahaha, dit was ervaring genoeg hahahaha!
maar ben blij dat het bij bulten is gebleven… en geen injectie ofzo, want daar ben ik ook zo’n held in , not !
ow als ik dit lees, ben ik echt een schijtert ! hahahahaha