Allergische reactie antibiotica

Oh oh wat zit het ons tegen hier.
Beide kinderen sukkelen met koorts en zijn lang niet fit.
Bij de oudste heeft het niet een duidelijk oorzaak, en zal het vast een virus zijn,
De jongste (8maand) begon er ook mee, en dat leek me al niet vreemd. Elkaar aangestoken dacht ik.
Maar de koorts hield 3 dagen aan, en werd steeds hoger; oorontsteking.
Hier heeft hij een kuurtje voor gekregen, en de koorts is terug naar lichte verhoging. Maar…Hij zit onder de uitslag! Even met de dokterswacht gebeld, en hij is dus allergisch voor de amoxicilinne. Gelijk mee stoppen is dan ook het advies.
maar het rare is, we krijgen er niets anders voor. Ik moet maandag maar contact opnemen met de huisarts voor een andere kuur. Maar is dat niet raar? Dat arme kind heeft net 4 dagen hoge koorts gehad, is er een middagje van af, en dan stopt de kuur. Naar mijn idee komt de koorts dan toch gewoon weer terug?
Ik baal er flink van dat we nu tot maandag moeten wachten. 3x 4ml zet naar mijn idee geen zoden aan de dijk.
Heel apart hoe ze dan met baby’s omgaan, of zie ik dat verkeerd?

Groetjes Manderijn

ah verkeerd geplaatst, had bij 0tot1 baby’s gemoeten!

Daar heb je m niet ook geplaatst,
dus hier even reactie.

De allergische reactie op antibiotica kan erger zijn
of worden dan alleen uitslag.
Daarom wordt er meteen mee gestopt.
Natuurlijk kan de koorts weer terug komen,
maar voor hetzelfde geld is de infectie genoeg onderdrukt
om het nog even uit te houden tot maandag.

M.

Dankjewel Marselendiana, gelijk even bij het juiste forum geplaatst, had ik zelf nog niet aan gedacht.

Hoi,

ons oudste zoontje is ook allergisch voor amox.
Hij kreeg er ook enorme uitslag door.
Hij krijgt nu altijd een andere antibiotica.

Hij werd bovendien van de amox… ook nog zieker dan hij was.
Veel maag en darmklachten, diarree, spugen etc…
Bovendien kreeg hij enorme uitslag dus meteen mee gestopt.
Staat nu duidelijk bij de h.a. vermeld dat hij er allergisch voor is.

en ook bij de apotheek, erg handig.

Succes met je kindje,

gr. mama van 2 kids

Hier ook de laatste keer een allergische reactie, ze was net 1.5 dag bezig en ookm eteen stoppen., Ik vroeg toen ook moet ze niks anders hebben en de haze dat ze al wat werkende bestandsdelen binnen gekregen had en dat als de koorst aan het dalen was dat het zijn werk al aan het doen is. Dus geenzorgen. Het is ook niet meer terug gekomen.

Groetjes,

Michèle

Jep ook hier in de famillie (mijn vader, ikzelf en mijn oudste dochter) allemaal allergisch voor amoxicilline! Komt blijkbaar toch best vaak voor…