Allergisch..?


#1

Jaaren en jaaaren hebben wij thuis katten gehad! Nooit geen problemen mee gehad. Veel stof wel, maar dan voornamelijk als ik iets flink op moest ruimen waar ik al tijden niks aan had gedaan.

Het is inmiddels ook al jaren geleden dat wij katten in huis hadden, maar mijn broer had ze wel in huis! Ik kon daar niet normaal in huis zitten, of de katten nu binnen waren of niet. Ik heb dan last van jeukende ogen, niesen, snotterig, en erge jeuk in de oren (?) Opzich is dit niet zo’n heel probleem want daar kom ik nooit, en verder kenn ik weinig mensen met katten waar ik over de vloer kom.
Maar nu is mijn schoonmoeder trotste bezitter van een kitten. Prachtig beestje, erg lief, maar een kat
Ik kan er niet meer gewoon in huis zitten, heb weer van alle sypmtomen last die ik hier boven beschreef.
We zijn er vanmorgen geweest, maar heb er nu nog last van!
Arme beestje werd gelijk buiten in het hok gezet, en ik vond het zielig!

Maar nu? Ik heb er dus thuis geen last van ofzo, is het dan gek om er toch iets voor te vragen bij de huisarts? Ik kom tenslotte regelmatig bij mijn schoonouders over de vloer!

Groetjes Manderijn.


#2

Ik vind er niks geks aan en zou er zeker wat voor vragen! Je moet toch fatsoenlijk bij je schoonouders op visite kunnen!

Groetjes


#3

Ja liever wel. Maar moet je zoiets dan niet structureel nemen? Of alleen als je weet dat je er last van gaat krijgen?

Groetjes Manderijn.


#4

Oh dat is dan wel fijn! Zal er morgen eens achteraan!

Groetjes Manderijn.


#5

Helemaal niet raar hoor!

Ik heb zelf ook via de huisarts pilletjes die ik inneem voor ik ergens waar dieren zijn op visite ga. Ongeveer een uurtje van tevoren is prima.

Ben van kind af aan al allergisch voor vrijwel alle dieren… Mijn ouders hebben toen ik peutertje was de katten op moeten ruimen omdat ik er altijd ziek van was
Later, toen we op een klein boerderijtje gingen wonen en wat paardjes aan huis hadden waar ik elke dag wel mee in de weer was (en ik was nou niet bepaald stipt met mijn medicijnen ) werd de allergie thuis steeds minder. Voor onze eigen paarden was ik op den duur niet meer allergisch, maar oh wee als ik op een manege kwam… dan was t meteen raak.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)


#6

Ik heb zelf het idee vooral te reageren op rode katten, en de lapjes soort. Erg irriqnt

Groetjes Manderijn.


#7

Beest in een andere ruimte zetten heeft totaal geen zin. Je bent allergisch voor de huidschilfers van katten en die zweven overal rond. Dus kat hoeft niet weggezet te worden.

Ik ben ook allergisch voor katten. Tot mijn 18e nergens last van en toen van het ene op het andere moment: allergisch!

Ik ken ook maar weinig mensen met katten, dus ik heb sowieso weinig last van mijn allergie, maar ik vind het heel wisselend met symptomen. Het ene moment kan ik bij iemand met een kat op de koffie zitten en urenlang nergens last van hebben en het andere moment ben ik 10 minuten binnen ik het prikogen, een verstopte neus en een kriebelende keel.

Ik vind het persoonlijk niet gek, zeker nu je schoonmoeder een kat heeft, dat je er iets voor vraagt bij de huisarts. Zijn zat antihistamine-middeltjes die goed helpen.

Groetekes, Sje


#8
quote:
Mijn ouders hebben toen ik peutertje was de katten op moeten ruimen

Dat klinkt drastisch. Toch niet opgeruimd op de manier die ik denk he?!

Groetekes, Sje


#9

@Manderijn, kun je goed met je schoonmoeder overweg? Anders is het misschien wel een signaal van haar en baalt ze straks stevig dat je er tabletjes voor hebt.

Groetekes, Sje


#10

Dat wegzetten helpt inderdaad niks. Maar ze voelde zich zo schuldig. Zei nog, ik hen vanmorgen de stofzuiger nog door de keet gehaald!
Ik heb het inderdaad ook niet bij alle katten, maar helaas bij deze nieuwe dus wel.
Ik zal morgen gelijk bellen, dan hoor ik wel wat ze zeggen!

Groetjes Manderijn.


#11

Ha ha Sje… Nee ik heb juist een heel lieve schoonmoeder die zich nu schuldig voelt… Ook zo sneu hè?

Groetjes Manderijn.


#12

En heeft ze er helemaal niet bij nagedacht dat jij er weleens last van zou kunnen krijgen? Zeker omdat jullie er regelmatig komen.

Als ik een schoondochter had die regelmatig op bezoek kwam, en die allergisch was voor katten, dan weet ik niet of ik een kat zou nemen.

Groetekes, Sje


#13

We hebben het er eigenlijk nooit over gehad dat ik daar allergisch voor ben, juist omdat ik nooit bij iemand over de vloer kom die katten heeft. Dit beestje was dan ook een heel spontane actie!

Groetjes Manderijn.


#14

Oh dan voelt ze zich dus extra opgelaten. Vervelend hoor.

Groetekes, Sje


#15

Ja, sneu hè?
Maar als het makkelijk op te lossen is met een pilletje of iets, maak ik er verder geen probleem van. ben zelf toch een echte kattenliefhebber, en vind het zo’n leuk beessie!

Groetjes Manderijn.


#16

allergie- tabletjes kun je zo bij de drogist/apotheek halen; allerfree of cetirizine,(kan ook wel op recept van huisarts maar de meeste worden toch niet vergoed) uur van te voren innemen, ook bij hooikoorts en ik denk dat je dan gewoon weer bij je schoonmoeder op visite kunt komen…

AgnesReinds-Bosch


#17

Bedankt voor de tip! Zal eens gaan kijken!

Groetjes Manderijn.


#18
quote:
quote:
Mijn ouders hebben toen ik peutertje was de katten op moeten ruimen

Dat klinkt drastisch. Toch niet opgeruimd op de manier die ik denk he?!

Groetekes, Sje


Helaas wel… tenzij jij iets anders denk, dan dat ik denk dat jij bedoelt

Waren al oude katten, niemand wilde ze hebben zelfs gratis af te halen advertenties werkte niet, en tja toen was er nog geen marktplaats. Hoewel je daar met oude katten ook weinig kans van slagen had waarschijnlijk.

Dus toen hebben ze ze bij de dierenarts laten inslapen.

Maar goed dat ze ons dat pas jaaaaaren later verteld hebben wij wisten niet beter dan dat ze bij de dierendokter gingen wonen. Dat die ervoor ging zorgen in zijn eigen huis…

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)