Allergie

Het zit onze kleine meid niet mee… Sinds vrijdag heeft Julia uitslag, eerst alleen in de nek, maar inmiddels ook op de schouders en het gaat nu richting de borst. Ik vermoed al een paar weken een koemelkallergie, want sinds ik geen melkproducten meer gebruik, heeft ze veel minder buikpijn en spuugt ze minder. Ik at nog wel kaas en daar leek ze geen last van te hebben. Afgelopen week heb ik weer 1 keer een beker chocolademelk gedronken, om te kijken of ze hierop reageerde. Ze had gelijk weer buikpijn!
Gisteren heb ik vrij veel kaas gegeten en een stuk slagroomtaart (oké, misschien niet handig… heb er niet over nagedacht!) en Julia heeft een buikpijn gekregen! Bovendien had ze zo’n enorme klont met slijm vast zitten, ik heb haar op de kop moeten houden om het uit haar mond te vissen. Daar ben ik enorm van geschrokken!!
Vanmorgen zijn we dus naar de huisarts gegaan en die bevestigt dat de uitslag van allergie komt. Hij heeft ons doorverwezen naar het consultatiebureau, omdat ze daar meer kennis van (baby)voeding hebben. Morgen gaan we naar het inloopspreekuur van het CB.

Wat ik wel vreemd vind, is dat Julia alleen maar buikpijn heeft en spuugt aan het eind van de middag en begin van de avond… Bij een allergie zou je toch de hele dag zulke symptomen verwachten.
Heeft hier iemand ervaring met koemelkallergie en borstvoeding?

Groetjes, Sandra

Ps. we zijn het weekend gestopt met de spruw-medicijnen. Nu maar hopen dat het weg blijft!!

Wat vervelend zeg. Ik heb geen ervaring met koemelk-allergie. Misschien kan je eens kijken op het borstvoedingsforum, daar staat vaak handige informatie op en kan je ook je vraag stellen. http://www.network54.com/Forum/382080/
Succes ermee!

Gr Sandra

Ik kan je ook niet helpen, maar het CB weet vast wel meer te vertellen hierover. Wat vervelend zeg dat je zo van het een in het ander valt. Succes ermee!
Groetjes, Mariëlle, Joël en Daniël

Lilypie Tweede Ticker

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb veel informatie terug kunnen vinden op het borstvoedingsforum.
Het CB vermoed ook een voedselallergie, dus ik moet nu vier weken lang op een koemelk-, kippenei- en sojavrij dieet. Als de klachten weg gaan, dan weet je zeker dat ze een voedselallergie heeft. Dan moeten we uit gaan testen waar ze precies allergisch voor is. Heel heftig allemaal. Nooit geweten dat er in vrijwel elk product koemelk zit!
Ik ben best heel verdrietig dat het allemaal zo gaat. Julia is zo’n lieve schat en ik wil zo graag dat het goed met haar gaat. Het dieet vind ik ook heel zwaar, ik mag echt vrijwel niets meer eten en buiten de deur iets eten kan al helemaal niet meer.

Groetjes, Sandra

Dat is wel balen zeg! Succes de komende 4 weken.
Maar hopen dat ze snel vinden waar ze precies allergisch voor is.

Gr Sandra

Hè wat rot voor je zeg. Ik kan me best voorstellen dat je daar verdrietig van wordt. Probeer toch te genieten van je twee meisjes hoor! Het dieetgebeuren zal wel veel tijd in beslag nemen, denk ik. Hopelijk doe je het niet voor niets en vinden ze uiteindelijk waarvoor Julia allergisch is. Sterkte maar weer!
Groetjes, Mariëlle, Joël en Daniël

Lilypie Tweede Ticker

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Echt vervelend allemaal hoor.

Ik heb dan wel zelf geen kleintje met koemelkallergie maar mijn zus wel, zij weet ook sinds kort dat haar dochtertje koemelkallergie heeft. Het is wel heel vervelend maar je zal ook snel merken dat je kleintje er ook veel baat bij heeft als ze geen koemelk meer binnen krijgt. Mijn nichtje is echt in een klap van een huilend kindje dat veel pijn had naar een vrolijk kind verandert.
Mijn zus is net bij de dieetiste geweest en op zich valt het wel mee met uitproberen waar ze allergisch voor is, gewoon een schema met wat ze wanneer moet eten en hoeveel.

Nu geeft mijn zus geen borstvoeding, dus dan is het makkelijker op te lossen natuurlijk met andere melkpoeder. Bij jou zal het wel even iets zwaarder zijn omdat je zelf ook geen koemelk producten meer mag eten/drinken.

Ohja mijn nichtje haar uitslag en exzeem verdween ook gelijk na 2 dagen!!

Het is een heel verhaal geworden maar in ieder geval sterkte.
Groetjes Gabriella mama van Devin

Gewijzigd door - Gabriella op 17 May 2007 17:18:37

Hallo Sandra,
Wat vervelend zeg en idd begrijp ik dat je verdrietig hier van wordt. Mijn dochter spugde in het begin ontzettend veel en was aan de diarree, waardoor mijn dokter dacht dat ze koemelkallergie had, maar bleek achteraf te komen door de joh.broodpitmeel die ik door de fles heen deed (daar kreeg ze diarree van). Mijn vriend had vroeger ook koemelkallergie en daar was toendertijd nog niks tegen dus die kreeg alleen water en rijstewater. Tegenwoordig kun je er erg veel tegen doen, maar ik weet niet of je perse borstvoeding wilt blijven geven, maar waarom ga je dan niet over op flesvoeding voor koemelkallergie ??? Je krijgt dat tevens ook nog vergoed en je kan zelf gewoon blijven eten wat je wilt. Lijkt me een heel gedoe als ik dat zo lees.
Liefs Natasja

San-27, je bedoelt om over te gaan op flesvoeding ???
Begrijp ik dat je het daar niet helemaal mee eens bent, maar snap niet zo goed wat er verkeerd aan is. Ikzelf heb helemaal geen borstvoeding gegeven en merk dat heel veel mensen mij daar raar op aankijken, want als je het kan dan geef je toch borstvoeding ??? Maar snap dat niet helemaal. Tegenwoordig is de flesvoeding zo goed dat het misschien nog wel in sommige gevallen beter is dan borstvoeding. Ik begrijp als je ervoor gekozen hebt om borstvoeding te geven, je dit dan ook vol wilt houden, maar als je zo op moet letten wat je moet eten en niet een keer mag zondigen (wat wel logisch is, want het is het beste voor je kind en daar doe je alles voor), maar dan is flesvoeding voor koemelkallergie toch een geweldige oplossing ?
Liefs Natasja

We zijn vanmorgen met Julia bij de kinderarts geweest. De kinderarts heeft geen andere, lichamelijke problemen kunnen ontdekken (gelukkig!). Ze vermoedt dan ook dat Julia echt een voedselallergie heeft. Bij zulke kleintjes is het heel moeilijk vast te stellen waar ze precies allergisch voor zijn, op deze leeftijd kun je dat nog niet testen. Het is dus een kwestie van uitproberen en er zo achter komen waar ze wel en niet tegen kan. Het is zeer waarschijnlijk dat ze een koemelkallergie heeft, maar waarschijnlijk is ze ook nog allergisch voor andere voedingsmiddelen (zoals soja, kippenei, pinda, noten, varkensvlees, vis, schaal- en schelpdieren…) Voorlopig blijf ik het volledig hypoallergene dieet volgen en als ik merk dat ze ergens anders nog verkeerd op reageert, dan moeten we dat ook weg laten. Ik moet een afspraak maken met een dietist, om begeleiding te krijgen bij het dieet en om ervoor te zorgen dat ik zelf geen tekorten oploop.
Er is bloed geprikt bij Julia, zoooo zielig bij zo’n klein humpie! Als er in het bloed terug te vinden is dat ze koemelkallergie heeft, dan heb je die bevestiging. Als het niet terug te vinden is, dan weer je nog niets (want ze kan het dan tóch hebben).

Als het dieet voor mij niet meer vol te houden is, dan krijg ik een machtiging voor de koemelkvrije kunstvoeding. Maar aangezien zeker nu de afweerstoffen van borstvoeding zeer goed en wenselijk zijn, proberen we het eerst op deze manier.

Over een week belt de kinderarts ons op, om te informeren hoe het gaat.

Ik hoop zo dat het dieet nu aan begint te slaan!

Groetjes, Sandra