Het zit onze kleine meid niet mee… Sinds vrijdag heeft Julia uitslag, eerst alleen in de nek, maar inmiddels ook op de schouders en het gaat nu richting de borst. Ik vermoed al een paar weken een koemelkallergie, want sinds ik geen melkproducten meer gebruik, heeft ze veel minder buikpijn en spuugt ze minder. Ik at nog wel kaas en daar leek ze geen last van te hebben. Afgelopen week heb ik weer 1 keer een beker chocolademelk gedronken, om te kijken of ze hierop reageerde. Ze had gelijk weer buikpijn!
Gisteren heb ik vrij veel kaas gegeten en een stuk slagroomtaart (oké, misschien niet handig… heb er niet over nagedacht!) en Julia heeft een buikpijn gekregen! Bovendien had ze zo’n enorme klont met slijm vast zitten, ik heb haar op de kop moeten houden om het uit haar mond te vissen. Daar ben ik enorm van geschrokken!!
Vanmorgen zijn we dus naar de huisarts gegaan en die bevestigt dat de uitslag van allergie komt. Hij heeft ons doorverwezen naar het consultatiebureau, omdat ze daar meer kennis van (baby)voeding hebben. Morgen gaan we naar het inloopspreekuur van het CB.
Wat ik wel vreemd vind, is dat Julia alleen maar buikpijn heeft en spuugt aan het eind van de middag en begin van de avond… Bij een allergie zou je toch de hele dag zulke symptomen verwachten.
Heeft hier iemand ervaring met koemelkallergie en borstvoeding?
Groetjes, Sandra
Ps. we zijn het weekend gestopt met de spruw-medicijnen. Nu maar hopen dat het weg blijft!!