Allergie?

Kunnen kinderen ook allergisch reageren op rijstebloem?
Senna heeft al een allergische aanleg, reageerde ook al op de fruithap.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Groet Mama van Senna

Denk dat ze niet tegen rijstebloem kan, hele avond vanaf 20.30 al huilen, veel wakker, onrustig slapen, naar d’r oor grijpen en benen omhoog.
Als ik aan haar buik kom dikke tranen, dus echt pijn.
Zielig hoor, ze krijgt van mij voorlopig maar niks extra’s meer behalve melk.
10 april moet ik naar cb en dan hoor ik t wel.
Hoop dat ze rest van de nacht beter slaapt.

Sorry meid maar ik zou je er niks over kunnen zeggen want ik gebruik geen rijstebloem…
Voor wat gebruik je dat dan? is dat voor een langer gevulde maag ofzo?
En waar haal je dat?
Hoop dat je snel meer te horen krijgt op het CB

gr. Debora

Mama van Ingairo en Ishando!

Hoi,

Koop je gewoon bij de supermarkt, in het schap bij de baby voeding.
Je gebruikt t inderdaad voor een langer gevulde maag en omdat ze allergisch reageert op fruit als papje, een klein beetje om de mondspieren te oefenen.
Heb namelijk wel t idee dat ze klaar is voor vastere voeding, hapt goed en maakt kauw beweging.
Nu wacht ik echt tot cb met andere dingen geven als melk en misschien wel tot 6 maanden. Wat geef jij extra naast flesvoeding, jou zoontje is nu toch ook 4 maanden geloof ik.
Senna is 4 maanden en 6 dagen, ze is van 22 november (ik liep 2 weken overtijd dus die moet je er dan geloof ik bijtellen, zie ik met sprongetjes in ontwikkeling ook, allemaal net iets eerder).

Groet Vanessa.

Ja, de mijne is 4 april vier maanden ik wacht nog ff met fruithapje ga denk ik ook wel rijstebloem halen. Mijn baby drinkt nu 210 cc helemaal leeg en komt om de 4 uur snachts krijgt hij om 2300 laatste fles dan om 6.00 zo weer dus wil hem wat langer laten slapen zodat ik om 23.00 niet meer hoef te voeden want dat deed ik een maand geleden ook niet toen sliep hij van 20.00 tot 7.00 lekker jo.
Ga morgen ff kijken voor rijstebloem en bissolvon voor het slijm wat maar niet omhoog wil komen door zijn verkoudheid.

gr. Debora

Mama van Ingairo en Ishando!

Hallo,
Nou ik kan je daar ook niet mee helpen ! Zou best kunnen natuurlijk als ze ook echt pijn heeft en slechter slaapt. Is dit sinds dat je die rijstebloem geeft ?
MamaSita, waarom geef je om 23 uur weer de fles als dat eerst van 20 tot 's morgens was ??? Vanaf hoeveel maanden mag je die laatste voeding laten vallen ?
Liefs Natasja

Hoi Natasja,

Sinds ik geen rijstebloem meer geef, weer een vrolijke Senna.
Senna gaf bij mij zelf aan dat ze steeds eerder moe was, ik ben toen steeds vroeger de fles gaan geven, eigenlijk heel snel met 2 maanden had ze de fles om 21.30 en met 3 maanden had ze de fles om 20.30 en nu krijgt ze de laatste om 20.00 en slaapt ze of tot 06.00 en anders maak ik haar wakker om 06.30, anders zit ze lang zonder voeding. Is denk ik ook mijn eigen idee, maar anders moet ik de 5 flessen er zo rap in stoppen.
Nu krijgt ze 6.30 / 10.00 / 13.30 / 17.00 / 20.00 à 20.30, de eerste 2 flessen drinkt ze gemiddeld 300 à 350, net wat ze pakt, daarna 3 x 200.
Ik bied wel alle keren 200 aan, soms heeft ze een drink manie 's morgens en dan gaat er ineens 200 cc in.

Groet Vanessa mama van Senna.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Zo dat is al wel snel gegaan dan ??? Mijn schema is als volgt:
7.30
11
14.30
18.30
22.30, maar zou het heerlijk vinden als die eerder is, want moet haar echt om half 11 wakker maken en dan gaat de fles er moeilijk in. Tevens moet ik haar ook om half 8 's morgens wakker maken (behalve vandaag dan, want toen was ze om 6 uur klaar wakker).
Maar jou kindje krijgt ook wel een stuk meer dan Demi. Die krijgt 5x170 en dat is meer dan genoeg.
Liefs Natasja

Ja, ik hoefde er dus weinig moeite voor te doen.
Senna weegt nu ruim 6 kilo en mag dus 6 x 150 cc ( per kg is 150cc) = 900, dus ze zit goed. Nu drinkt ze eigenlijk pas sinds 3 weken zo goed, daarvoor was het halen en brengen, ze dronk dan soms maar 600 per dag.
Ik ben dus wel blij dat ze het nu zo goed doet.

Groet Vanessa mama van Senna.

[img]http://b1.lilypie.com/LOUip2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” />

even volhouden natasja hihi
over twee maanden , als ze genoeg bijvoeding krijgt
kan je die van de avond laten vervallen
dan word die 5de fles op de dag groente en fruit en dan hebben ze genoeg om echt een hele avond en nacht zonder te kunnen
mamievansenna voedt om de drie en half uur dan kom je rond 20uur uit savonds
het is maar net hoe een kindje drinkt
chloe heeft nu alleen nog fruit en als ze ook groente krijgt dan heeft ze die 5de fles savonds niet meer nodig (hoop ik hihi)
en dan ga ik een jaar lang heeeeeeeel vroeg naar bed wha hahaha

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 5 mnd

He Nancy,
Ja joh dat is echt een verwennerij dan he ?? Wat klagen wij toch ook he ? Slapen ze lekker door en dan weer hopen dat de laatste voeding eraf mag tegen de tijd dat dat kan.
Nou ja niet normaal toch !!! Ik zie het wel, maar ben er wel nieuwsgierig na ! Dan weet je toch niet wat je overkomt ??? Als ik de laatste voeding door Koen laat doen en dan kan slapen tot half 8, nou dan ben ik helemaal weer de oude. Lekker hoor !!! Maar we moeten niet te snel willen gaan, want voor we het weten zijn ze groot, kijk maar naar die twee kerels van jou !
Liefs Natasja

ja echt wel ik ga helemaal terug in de tijd steeds
als ze iets doet dan zie ik die jongens het doen steeds van de flash backs
hihihi en dan komen ze binnen hoi ma wha haaha de oudste heeft af en toe al een puistje hihihh waaaaar blijft de tijd zeg vreselijk
maarja dan kijk ik in de spiegel en zie hier en daar een grijze haar en dan denk oja daar blijft ie

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 5 mnd