Allergie voor ijzere drukkers

Naar aanleiding van mijn krab topic even dit. Morgan heeft vandaag voor het eerst in tijden weer een truitje aan met ijzere drukkers en ja hoor opengekrabt. Nou ik mervin gevoelig voor alles dat geen edelmetaal is en Morgan dus waarschijnlijk ook. Maar nu heb ik best wat truitjes met van deze ijzere drukkertjes. Iemand een idee hoe ik dit ‘weg kan werken’ ??? Ik zat al te denken aan blanke nagellak, maar blijft zit zitten met wassen??

Overigens met der armen is geen ijzer bijgekomen dus dat kan het niet geweest zijn.

Groetjes,

Michèle

Dat is wel de tip ja, maar of het met wassen blijft zitten, geen idee. Zou je uit moeten proberen denk ik. Het slijt er sowieso met het dragen ook af. wan dat had ik bij me horloge ook altijd, het gaat eraf na een tijdje.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Oke ja ik dacht misschien een stukje stof erover naaien, maar of dit werkt?? Misschien heeft iemand anders nog tips. Oh ja niet meer aantrekken maar das zo zonde.

Groetjes,

Michèle

Sukje stof eroverheen naaien is wel een goede, want dan heb je niet meer het directe contact met de huid. Slim!!

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ha ha ha heb ik wat te doen volgende week vrijdag, Morgan naar het kdv en mamma aan de huisarbeid.

Groetjes,

Michèle

Tja, ik zou ook denken om er stof op te naaien. Maar waar zitten die drukkertjes, is het op een gewoon truitje? Anders zou ik zeggen, doe er een extra shirt of hempje onder als ze die truitjes aan heeft.
Maar wel vervelend. Ik heb nikkelallergie dus ik weet wat het is.
Maar ja, daarentegen kan mijn man mij nooit neppen met een ring of armband of zo…

Groetjes Bianca

Ken je die hema truitjes Bianca?? Die drukkers zitten best ver omhoog want ze heeft er een romper onder en dat is toch niet genoeg. Overigens is het niet alleen met die hema truitjes hoor maar bij alle shirtjes die drukkers op de schouders hebben.

Groetjes,

Michèle

quote:
Oke ja ik dacht misschien een stukje stof erover naaien, maar of dit werkt?? Misschien heeft iemand anders nog tips. Oh ja niet meer aantrekken maar das zo zonde.

Groetjes,

Michèle

Ja hoor, dat werkt wel.
Niet TE dunne stof gebruiken natuurlijk.

Maar eh, is het echt ijzer, die drukkers?
Nikkel-allergie komt wel veel voor.

M.

quote:
Ken je die hema truitjes Bianca?? Die drukkers zitten best ver omhoog want ze heeft er een romper onder en dat is toch niet genoeg. Overigens is het niet alleen met die hema truitjes hoor maar bij alle shirtjes die drukkers op de schouders hebben.

Groetjes,

Michèle

Ah, dat lijkt meer op nikkel-allergie.
Want dat zit veel in van die “verzilverde” dingen.
Zoals ook die drukkertjes.

Je zou in de stoffenwinkel kunnen kijken of ze misschien een
messing-variant (geel/koper-kleurig) hebben van die drukkers.
Dan kun je de drukkers daardoor vervangen.
Niet teveel tegelijk kopen, eerst uitproberen of dat wel goed gaat!

M.

Zou je er niet iets van strijkvlieseline overheen kunnen strijken? Dan de variant die aan één kant plakt waar je ook gaatjes mee dicht kunt maken in kleding (door het aan de binnenkant er tegenaan te strijken). Geen idee of dat op den duur loslaat maar scheelt een boel gepiel met naaimachine of naald en draad. En ik neem aan dat het wel stevig is, want mijn oma maakte op die manier rokken korter…

Maar zouden die drukkers niet nikkelvrij zijn?
Juist bij kinderkleding zou je nikkelvrij materiaal verwachten.

Ik zat ook meteen aan blanke nagellak te denken, maar geen idee of dat inderdaad in de was blijft zitten. Wat je zou kunnen doen bij kleding die ze nu heeft en waarvan je het zonde vindt als ze die niet meer draagt, is een stukje luiertape over de drukkers heen doen zodat ze haar huidje niet raken.

Dat is geen oplossing voor eeuwig natuurlijk, want die luiertape moet er aan het eind van de dag weer vanaf anders is je wasmachine niet blij. Maar als voorlopige oplossing totdat er alleen maar kleertjes in haar kast liggen/hangen zonder drukkers is het mogelijk te doen.

Groetekes, Sje

Nog een tip waar je mogelijk wat mee kunt. Er zijn instrijk-labels te bestellen (ik weet wel een website voor je, dus mail me maar als je die wilt) die er met wassen niet uit gaan. Mogelijk is dat een oplossing om die over de drukkers heen te strijken?

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 07 May 2010 22:47:06

Ik ga zo eerst even mijn moeder bellen, die is coutourierre dus dieheeft misschien ook wel een idee en of de spullen, enne anders mail ik je even Sje. alvast bedankt.

Groetjes,

Michèle