Allemaal bultjes

Onze zoon van 9 weken heeft last van allemaal rode bultjes.
Ze zitten op zijn hoofdje, buikje in de ellebogen.
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen wat het is.

Lilypie

Grote kans dat het warmte-uitslag is. Ligt hij in bed te warm?

Als-ie voordat de bultjes kwamen een dag of 3-4 koorts heeft gehad, dan heeft-ie nu de 6e ziekte.

Groetekes, Sje

volgens ons ligt hij niet te warm.
overdag heeft hij dunne kleertjes aan en ligt hij alleen onder het lakentje, 's avonds heeft hij een dunne pyjama aan en dan ligt hij onder het lakentje en dekentje omdat hij anders snel weer wakker is want dan heeft hij het koud.
Hij heeft ook geen koorts gehad. wel heeft hij net zijn 1e prikjes gehad.

Lilypie

Lijkt er niet echt op dat hij te warm in bed ligt. Dan zal de warmte-uitslag gewoon een gevolg zijn van het warme weer.

Let er bij de eerstvolgende keer dat hij in bad gaat eens op of de uitslag duidelijker wordt. Als onze jongste warmte-uitslag had, werd dat in bad even wat erger en dan trok het weer gedeeltelijk weg.

Als het inderdaad warmte-uitslag is (zoals ik al schreef, grote kans, zoals je het beschrijft) hoef je niks te doen. Gewoon wachten tot het wegtrekt.

Van prikjes zouden ze geen uitslag moeten krijgen als het goed is, sinds de vaccinaties een paar jaar geleden vernieuwd zijn.

Groetekes, Sje

ik zal er morgen eens op letten als hij in bad gaat.

Lilypie

Denk ook warmte uitslag … Jurian heeft dat ook. Ze zitten voornamelijk op de vochtige zweetplekjes/plooien Kan je volgens mij niks tegen doen… maar denk ook niet dat ze er zelf last van hebben?!

bij fabian kan ik niet zien of hij er last van heeft.
de warmte opzich vind hij niet erg prettig.
en denk dat hij daarom ook zo veel slaapt.
hij krijgt voeding en gaat direct daarna weer naar bed en slaapt dan tot de volgende voeding.
vorige week was dat wel anders dan ging hij 's morgens en 's middags een half uurtje in de box maar dat red hij nu niet.

Lilypie

Als het goed is hebben ze inderdaad geen last van de warmte-uitslag.

Groetekes, Sje

geef je borstvoeding???

Odin krijgt op 2 voedingen na borstvoeding, en heeft ook “bultjes” mij is verteld door cb dat dit komt doordat hij borstvoeding krijgt waar dus veel vet in zit…

als ik nl heb gekolfd en de melk staat een paar uur in de koelkast dan staat er “slagroom” op de melk…

Ja Fabian krijgt borstvoeding, dus dat kan het ook wezen.

Lilypie

toevallig deze topic…ik zit nl met hetzelfde. Dani heeft (alleen op zijn armpjes) allemaal rode pukkeltjes. Hij heeft al langere tijd van die pukkeltjes en ik dacht eigenlijk dat dit door de melk kwam. Alleen op zijn ene armpje is het nu veel erger. Hij heeft er geen last van, dus dat scheelt. Op het CB zeiden ze dat het een reactie is op iets, maar zolang hij er geen last van heeft het niet erg is.

Maar wat zou het nou kunnen wezen? Het zijn dus pukkeltjes en het lijkt wel een klein puntje in het midden. En dus alleen op zijn armen.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

@Saro: eczeem? Reactie op de bijvoeding? Geen idee verder. Heeft 'ie er last van?

Erik heeft ook pukkeltjes op z’n romp en in z’n liesjes met dit weer, is ook warmte-uitslag denk ik. Ook op z’n rug. Laatst stonden we met hem onder de douche en het werd inderdaad ineens erger, het leken wel bijtwondjes ofzo. En na het douchen zakte het inderdaad weer af. Ik dacht eerst nog aan de vijfde ziekte, maar koorts heeft 'ie niet gekregen dus dat zal het wel niet zijn.

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

Eliza heeft he vooral in haar nek helemaal rondom en op haar ruggetje, dus dat zal wel warmte uitslag wezen want daar zweet ze het meest.

iemand zij tegen mij:
ooohhh!! wat ziet ze eruit hoe komt ze aan die pukkeltjes?
ik zei: ik denk van de warmte,
zegt ze: je moet haa rook niet in de zon leggen dat is wel het domste wat je kan doen!!
ik zei: nou dat heb ik niet gedaan hoor
zegt ze: dat zeggen ze allemaal…

pff vond dat echt gemeen!

xx.

ahh dankje Wil, pinkt traantje weg

ik doe echt mijn best om mijn dochtertje een toekomst te geven die ieder kind zich wensen kan (wel met dicipline en regels hoor). Maar ik denk dat het inderdaad daardoor komt, want sommige mensen hebben wel eens een te snel oordeel over andere mensen, wat erg jammer is…

zo als ik al ineen ander topic zij, ik heb door mijn zwangerschap geen vrienden overgehouden, 1 echte goede vriendin heb ik nog, maar ik ben zo blij dat ik hier mijn woord kan doen!

nogmaals bedankt :smiley: en geef je lieve kleine vent een dikke beterschapsknuffel!

xx.