Allegische voor Yoghurtdrink?

Hoi meiden,

Ik heb gister Nina voor de eerste keer yoghurtdrink laten drinken. Ze vind het erg lekker s’avonds kreeg ze allemaal vlekken op haar benen. (wel vlekken die ik weg kon drukken)Zou dat een reactie kunnen zijn van zoetstoffen/kleurstoffen wat ik de yoghurtdrink zitten? Vanaf vandaag maar geen Yoghurtdrink aanbieden en kijken of die vlekken weg trekken. Ik ben benieuwd…
groetjes chantal

chantal

Hoi,

Zou goed kunnen. Ik heb zelf bijvoorbeeld een allergie voor rode en blauwe synthesisch nagemaakte maar goedgekeurde kleurstoffen. ook kan je op natuurlijke kleurstoffen een reactie krijgen.
Ik weet niet hoe oud ze is maar je zou het over een half jaar jaar nog een keer kunnen proberen bij de meeste kinderen is het van voorbijgaande aard.

Groetjes

lon106

Hoi Lon
Ze is een jaar. Weet je toevallig ook vanaf welke leeftijd kinderen erover heen groeien?Ze had alleen vlekken op de benen komen die vlekken dan altijd op een specifieke plaats opzetten of wisseld dat?Nu zijn de vlekken weer weggetrokken. Ik ga morgen haar nog eens een klein slokje Yoghurtdrink geven om te kijken of de vlekken weer opkomen als dat zo is weet ik zeker dat het daaraan ligt en weet ik zeker dat ik haar dat niet meer kan aanbieden.
Groetjes Chantal

chantal

Hoi,

Meestal met het 4 de jaar zijn ze er wel overheen dat is wel een eikpunt van uit de geneeskunde. Het wil niet altijd zeggen dat jou kindje er dan ook overheen is. Mij werd geadviseerd bij een vermoeden van een allergische reactie het na een half jaar tot een jaar weer te proberen. ze is nu bijna 3 jaar en heeft een aantal allegieen in de eet sfeer. Geen grote moelijke dus valt mee.
Kinderen kunnen er vlekken van krijgen op alle plaatsen die je maar kan bedenken ook kunnen ze er galbulten van krijgen, eczeem en soms ook benauwdheidsklachten.
Mijn dochter krijgt bijv. van chocola eczeem op haar rug en van zgn gekleurde melkkoeken en likkoekjes vlekken in d’r gezicht.

Ook kan het zijn dat een allergie opbouwend is. Daar bedoel ik mee bijv. elke keer als ik pinda’s of noten eet kan het zijn dat ik er een reactie op krijg of een hevtigere reactie dus eet ik mondjesmaat noten en pinda’s. Heb tot nu maar een klein beetje jeuk van die te dragen is. Maar ik kan er elke keer wel meer jeuk van krijgen of erger.
Dit vertel ik niet om je bang te maken want ik ga ervanuit dat dit niet het geval zal zijn bij jou kindje. maar dit zijn een paar feiten

Hoop dat die van jou geen allegie heeft en dat het toevallig was. Mocht nog met meer vragen zitten dan meld je maar.

Groetjes

lon106

Hoi Lon
Dankjewel voor je reactie en bedankt dat ik je raadplegen mag zodra ik weer een vraag hierover heb. groetjes chantal

chantal