Alleen zoet beleg op boterham

Hallo Dames,

Even een vraagje…

Jim heeft altijd met smaak zn boterham met worst of kaas gegeten.
Sinds een week eet hij alleen zn boterham op als er appelstroop op zit.
Als er kaas of worst op zit eet hij 2 a 3 stukjes en houdt dan zn mond dicht en zit stellig nee te schudden.
Nou weet ik dat appelstroop helemaal geen verkeerd broodbeleg is maar ik ben een beetje bang dat hij nu aan de zoete smaak went.

Wat denken jullie??

Is het weer een fase?
Moet ik hem geen brood geven as hij geen hartig beleg erop wil??

Ik hoor graag van jullie…

Mama van Jim

Lilypie First Birthday tickers

Dit is geplayed worden door je kleine man. hij lust wel degelijk hartig maar appelstroop is veel lekkerder. Dus even geen zoet geven. Eet hij niet dan eet hij niet. Hij kiest vanzelf eieren voor zijn geld. Dit is overigens ook waarom morgan in het begin echt maar af en toe zoet kreeg puur om haar er niet meteen aan te laten wennen. Nu is ze ouder en maakt het niet meer uit. Ze weet nu eerst hartig en daarna pas zoet.

Groetjes,

Michèle

Eens met Michèle! Die kleine man lacht zich suf dat je erin trapt. Terug naar kaas en worst! En eet-ie de komende dagen niet omdat er geen zoet op zijn brood zit, jammer dan! Als-ie maar goed drinkt! Hij kiest inderdaad vanzelf eieren voor zijn geld als hij merkt dat er niet met mama te sollen is.

Ik ben sowieso nooit een voorstander geweest van zoet beleg in de babytijd. Juist in die tijd proberen ze je uit en drijven je tot wanhoop en zoet beleg is dan een heel handig wapen voor die kleintjes.

Zoet beleg kwam hier pas in beeld tegen de tijd dat ze een jaar of 3 waren. Dat is ook de leeftijd waarop je je kind nog beter kent (dus dat je uitproberen ook herkent!) en ze uit kunt leggen dat ze eerst een boterham met kaas of worst mogen kiezen en dat ze dan pas zoet krijgen.

En zo gaat dat hier nog steeds. Er zijn niet eens onderhandelingen. Als we vragen wat ze op hun brood willen, kiezen ze eerst iets met kaas of worst.

Groetekes, Sje

Ok, terug naar de kaas en worst!!!
Ik had zelf dat gevoel ook wel maar had weer even de bevesteging nodig!

LANG LEVE IKKEBEN!!!

Mama van Jim

Lilypie First Birthday tickers

Ja herkenbaar toen rico wat jonger was (nu begint hij weer kuren te krijgen maat dat terzijde)
Ik geef altijd EERST vlees/kaas en DAN pas zoet. (ofja zoet, in het begin gaf ik geen zoete dingen, wel pindakaas ofzo, maar dat pas toen ie 'n maand of 10 was. en echt zoete dingen krijgt ie ook nauwelijks, ik geef meestal nog steeds of pindakaas, of speculoos, en zelde appelstroop of jam)
als hij moeilijk doet? pech dan, dan ook geen snoep sneetje.
hij heeft nu de streken dat hij zijn gezonde boterham op de grond gooit,
dan waarschuw ik hem 2x op zn hoogst en dan zeg ik: als jij het op de grond gooit gooit mama jouw lekkere boterham niet op de grond maar in de prullenbak."
gooit ie dan weer, dan heeft ie pech, dan OF ik eet het voor zijn neus op (want dan lacht hij niet meer) of als ik geen honger heb gooi ik het helemaal weg.
echt hij is gewoon aan het uitproberen. en niks is makkelijkers voor een kind dan een machtstrijd beginnen met eten. ga er niet in mee want dan verlies je.

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100513/lRiv.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“89” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/mGJ4p2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 22 May 2010 23:35:54