Alleen zindelijk in de blote billen?

Joey is al een week of twee erg bezig met poepen en plassen op het potje. Het was een dag heel goed gegaan, toen het heel warm was, en hij in z’n blootje liep. De slecht-weer periode daarna ging het zo vaak mis in zijn onderboekjes (eigenlijk niet een keer in het potje, want hij kwam pas vertellen dat hij moest als het al te laat was) dat ik maar luierbroekjes heb gekocht. En die vind hij zelf heel vreemd, want bij elke verschoning vraagt hij of de poep er niet uit gaat…??? Dan leg ik hem uit dat het een luierbroekje is, maar dat die wel gewoon even naar beneden kan als hij op het potje moet. Dan belooft hij dat hij het me zal zeggen als hij moet poepen of plassen, maar vervolgens doet hij dat niet. En alle tientallen keren dat ik hem even op het potje zet, gebeurd er ook niks, want hij wil er na 3 seconden weer af!
Hij word beloond met centjes (1, 2, 5 cent of 10, hij ziet geen verschil) Stickers werkt hier niet zo goed, want die ziet hij als speelgoed, word echt een groot drama als ik dan maar 1 stickertje plak voor een plasje. Mijn kleine geldwolf wil keiharde euro’s zien Dus nu hebben we afgesproken dat hij zelf iets moois mag kopen als het geldpotje vol is.

Nu heeft hij gisteren weer de hele dag in z’n blootje gelopen vanwege de warmte, en je raad het al, hij was de hele dag weer zindelijk! 3 keer gepoept en 4 keer geplast in het potje! (misschien ook wel ergens een plasje tussendoor in het zwembadje, maar dat weet ik niet natuurlijk) Meneertje heeft gisteren 45 cent verdiend, en is vandaag dubbel zo gemotiveerd, alleen wil hij nu geen kleren meer aan! We zijn toch binnen, dus ik heb hem maar in zijn blote billen laten gaan, en ja hoor, hij heeft alweer gepoept en twee keer geplast in de pot!
Maar wat moet ik hier nu mee? Hoe kan ik hem nu leren dat hij ook met broekje (of luierbroekje) aan in de pot moet plassen en poepen? Want als we binnen zijn mag hij best naaktlopen hoor, maar we gaan ook regelmatig weg, of hij wil achterthuis spelen als het maar 16 graden is…

Groetjes Anouk

Het klinkt misschien een beetje hard, maar als hij het zonder kleding aan kan. Dan kan hij het ook met kleding. Het is alleen meer dat hij er geen zin in heeft. Ik zou hem dus gewoon kleding aantrekken en geen luierbroekje, maar gewoon ondergoed.

Groetjes,
Sandra