Alleen zindelijk bij mama?

ok, even een moeilijke kwestie. Het viel ons voige week al op dat toen ik op zaterdagochtend moest werken , dat papa aangaf dat Bo de hele dag door ongelukjes had gehad. en bar weinig op de wc had geplast. echter, vanaf het moment dat ik thuis was, ging het weer super goed. Geen ongelukjes meer.Vandaag weer naar het kdv, en ik moet vannacht de nachtdienst weer in, dus hij is daar morgen nog een tot volgende week donderdag, over dag.
Ik haalde hem net op, had geen luier aangedaan, blijkt dat hij daar alles liet lopen en dat ze liever wilde dat hij dan toch maar een kluierbroekkje aan krijgt.
Ik stond versteld, want het ging zo goed!! Ik snap hun wel, maar ik ben bang juist omdat hij de hele week daar is, dat zodra ik weer vrij ben, bo dan niet meer zindelijk is en ik dan van voren af aan kan beginnen om bo zindelijk te krijgen. ZIt ik niet op te wachten, want hij doet het juist zo goed!!! Zij geven echter aan , dat hij het daar dus echt niet aangeeft, en 3 kleding stejes in een uur, ja das gewoon te veel, is ook niet leuk voor hem. Begrijp ik!!
We hebben nu afgesproken dat hij morgen een luierbroekje aanrkijgt, en dan maandag toch maar weer proberen zonder luier.
Ik zit echter in dubio, want je kon duidelijk merken dat ze dat aangaven omdat ik vertelde dat het thuis zo goed ging, en dat ik het niet begreep, en mij eigenlijk tegemoet kwamen, heel fijn, maar aan de andere kant denk ik, thuis kan hij het ook, ga overal naar toe met hem zonder een luier , zelfs naar de KNO met het openbaar vervoer, en het gaat goed, dus ik heb het idee dat bo aan het iotproberen is, net als bij papa van de week op zaterdag, en dat ik zoiets heb van, pech, gewoon zonder luier, komt binnen een dag of 3 goed. Maar ja, ik wil het kdv ook niet tot last zijn, en dat hun het idee krijgen dat ze hem zindelijk moeten maken voor mij, want dat is echt totaal niet het geval!!!

ik zit in dubio dus, weet niet wat te doen, vind het best moeilijk hoe hier mee om te gaan en wat het beste is hier in. dus alle tips en adviezen zijn welkom!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Tja… heel lastig!
Ik zit met een soortgelijk verhaal met Seth op de peuterspeelzaal.

Wij hebben nu afgespoken dat hij een luierbroekje aanheeft, ze een paar keer vragen of hij moet plassen en in ieder geval met de plasronde mee gaat.
Ik laat het nu even rusten en kijk over een paar weken hoe het gaat, en blijf in de gaten houden of hij wel/niet in zijn luier plast. Als ik het idee heb dat het goed gaat, dan gaat die luier gewoon weer uit.

Succes ermee!
Liefs, Anne

Wij hebben hier thuis hetzelfde gehad. Dit was in het begin van zijn zindelijkheidsproces. Mama thuis betekende droog. Mama werken of boodschappen doen betekende pech voor papa die de boel kon opdweilen…
Hier was het niet een kwestie van uitproberen maar het leren vertrouwen van papa, dat papa hem echt zou helpen en niet boos zou worden bij ongelukjes. Ik heb het papa zelf laten ‘oplossen’, maar gaf wel tips van: zet hem maar ieder uur op de wc, dan gaat het wel goed. Op een gegeven moment zei zoonlief: ik hoef nog niet te plassen, ik zeg het zelf wel. En het probleem was voorbij :smiley:

Op een kdv snap ik dat ze niet steeds tijd hebben om hem andere kleding aan te doen (hoewel ik vind dat het wel moet kunnen, maar goed…), maar mijn vraag is dan of ze hem nog wel op de wc zetten nadat hij een ongelukje heeft gehad. Want wellicht doet hij dan nog een hele grote plas en plast hij niet nog twee keer binnen het uur in zijn broek. Misschien kun je ze dat eens vragen? Want dat zouden ze echt moeten doen! Vaak zijn het kleine ongelukjes en zit het meeste nog in zijn blaasje.

Vrijdag besloten om Bo dus met een luierbroekje naar het kdv te doen. Toen we hem ophaalden gaf de leidster al aan wat ik ook vermoedde. Bo gaat daaar op de wc, doet niks, kleren weer aan, gaat wijdbeens met de benen staan, en plast. Gelukkig zat er nu een luierbroekje tussen, anders was het weer nat. Haar conclusie , uitproberen, gevalletje van peuter pubertijd. Dus niet dat hij zo druk is tijdens het spelen, maar dus idd uitproberen. Nu kun je daar nog niks mee, want je blijft hetzelfde reageren, och jee, een ongelukje, kan gebeuren, niks aan de hand!!! Het zal dus vanzelf over gaan,

wat ik dan wel weer positief vind, is dat vorige week zaterdag Bo het ene ongelukje na het andere ongelukje had, bij papa, maar vandaag alles op de wc gedaan, (zit in de nachtdienst en slaap dus overdag) en geen 1 enkel ongelukje gehad!! Het lijkt er dus op, dat hij door heeft dat het de bedoeling is dat hij bij papa ook op de wc gaat, net als wanneer mama thuis is.
Donderdag kom ik de nachtdienst weer uit, dus dan heeft hij weer 2 weken rust mbt het kdv, misschien daarna nog een keer proberen. Het komt vanzelf goed, maar ik vond het wel fijn dat ik de bevestiging kreeg dat ik het dus goed in zag, waarom Bo dus op het kdv elke keer een ongelukje had.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Fijn dat het thuis bij papa nu ook goed gaat! En goh, natuurlijk kunnen ze ook uitproberen mbt dit onderwerp. Heb ik nooit zo bij stil gestaan. Hopelijk heeft Bo snel door dat dat geen zin heeft en is 'ie ook zindelijk op het kdv.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”