Alleen voor thuis spelen

Marijn wordt in april 4 jaar en ja dan wordt het tijd dat hij voor thuis mag spelen. Maar pff vindt het nog wel spannend. Vandaag kwamen we weer thuis en hij zag een paar kinderen op het grasveld voor ons huis voetballen en 1 van die jongens kent hij van het kdv en hij komt straks bij hem in de klas dus hij vroeg of hij ook mee mocht doen. Eh ja oke doe maar, goed uitkijken he, niet zo maar de straat oversteken …(zo’n vervelende moeder toon)
Hij heeft heel leuk gespeeld en heeft zich netjes gedragen. Heb hem nog wel constant in de gaten gehouden. Wij wonen in de bouw en hebben een super groot grasveld zo groot als een voetbalveld voor ons huis. Alleen hebben we geen stoep aan onze kant wel aan de overkant van de straat dus ze staan gelijk op de weg als ze de oprit af zijn. De meeste auto’s rijden wel netjes maar er zijn altijd mensen die zich niet kunnen gedragen. Ze kunnen bij ons niet een rondje om het blok fietsen. Maar ja je moet ze toch een keer loslaten en ze het vertrouwen geven. Dus dat doen we nu dan ook maar.
Kleine jongetjes worden groot.

oef idd heel eng… Mijn dochter is pas bijna 2 en half, maar ik kan me nu nog niet voorstellen dat ik ze over dik anderhalf jaar ook alleen buiten moet laten spelen. Ik denk dat je zelf aan je kind merkt wanneer hij/zij daar aan toe is maar ik zou hem net als jij ook continu in de gaten houden denk ik. Liefst nog met verrekijker! hahaha. Weer net zo’n loslaatmomentje als voor t eerst naar de opvang brengen na je verlof… knap hoor van hem en van jou!

mama1980

Lilypie Third Birthday tickers

Oef, knap hoor!! Ik moet er niet aan denken dat ik dat al over een goed half jaar bij Bo moet doen…denk dat k zeer veel moeite heb met loslaten…

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers

Hier zit er dat nog niet in over een half jaar wij wonen op een flat 6 hoog dus no way dat hij met zijn vier al alleen buitenspeelt.

Liefs Michelle

Fijn dat het goed ging! Per kind verschillend en hangt ook af van waar je woont. Hier in de straat zou het prima kunnen, maar of hij het ook zou willen?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Hier wonen vrij veel kinderen en het is overzichtelijk kan het hele veld overkijken. Alleen de stoep voor thuis mis ik.
@miremady
Dan zou ik het ook nog lang niet doen, je moet ze eerst nog goed in de gaten houden

@ Michelle,
Wij wonen ook in een flat en hebben wel een redelijke speeltuin aan de overkant, maar ja, dan zie ik het inderdaad ook nog lang niet gebeuren dat ie lekker zelf buiten gaat spelen, moet ik toch altijd mee.
Hebben jullie ergens in de buurt wel een speeltuin/speelveld o.i.d?

Lilypie Second Birthday tickers

J speelt in Malawi al sinds dat ze 2 is voor het huis (ja niet afgezet en ja ze kon weglopen/meegenomen worden etc!) Hier bij oma ook voor het huis een speeltoestel en veldje, maar daar komen ook auto’s langsrijden. J heb ik altijd het liedje van bassie en adriaan geleerd; kijk links kijk rechts en nog een keer als je oversteken moet! Ze doet dat heel mooi, ik moet d’r een keer loslaten en dat heb ik dus hiermee al eventje gedaan, ik kan d’r door het keukenraam trouwens wel prima in de gaten houden en dat word dan ook gedaan! Loslaten tja best moeilijk soms!

quote:
Hier zit er dat nog niet in over een half jaar wij wonen op een flat 6 hoog dus no way dat hij met zijn vier al alleen buitenspeelt.

Liefs Michelle

hahaha herkenbaar! hier idem!

@Marmer
Ja hier achter de vled heb ik een heel groot grasveld en bij de volgende flat is een speeltuin. Aaan de overkant maar kan ik vanaf hier net niet zien ook nog een speeltuin en en voetbalveldje. Dus speelruimte genoeg gelukkig.

@pramger7
Madelon speelde met der 4 ook al alleen buiten hoor, toen woonde ik ook in een gewoon huis en dan is het net even wat makkelijker.

Liefs Michelle

pfoe nou hier ook echt nog niet met vier alleen buiten hoor, ik woon wel in een gewoon rijtjeshuis maar aan een best smalle stoep en dan een eenrichtingsweg. ze mogen hier officieel maar stapvoets rijden maar er zijn er een hoop die blijkbaar erg snel lopen want de meesten rijden hier zeker 50km. dus nee alleen buiten zit er niet in.

dus tja ligt er inderdaad maar net aan waar je woont

liefs,
Rinske

Hier speelde de oudste met 3,5 (toen gingen we hier wonen) al alleen op straat. Kan hier ook. En voor hem was het duidelijk afspreken tot waar hij mocht gewoon genoeg. (onze straat staat dwars op een dijkje, wil je de straat uit moet je naar boven, dus heel simpel: je mag niet naar boven want dan ben je je fiets een week kwijt. Is 1x nodig geweest, overigens omdat buurjongen zei dat t wel mocht als hij erbij was, konden ze lekker hard naar beneden crossen… Dus toen met buurjongen ook maar ff afspraken gemaakt )

Maar is idd heel afhankelijk van je woonsituatie, en ook heel erg hoe je kind is. De jongste verlies ik echt geen seconde uit t oog buiten, want die gaat zo op onderzoek uit en is gewoon weg!
Hoewel ze niet zomaar uit zichzelf zal weglopen hoor, want dan meld ze t altijd wel even :stuck_out_tongue: maar wel bijv. achter een poesje aan…
Maar goed… wie weet hoe dat volgend jaar is? Anders is het hier ook vrij makkelijk, tuin is niet afgebakend, en vanuit de tuin kan ik zowat de hele straat overzien, dus zit ik 'szomers lekker in het zonnetje, mag zij gerust op straat fietsen.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Wij wonen redelijk ruim … hebben achter ruimte genoeg om de boys te laten fietsen en spelen. Zaterdag trampoline gekocht die as zaterdag wordt ingegraven dus … nog even binnen de poort houden. Wel spelen de buurkinderen veel op straat, maar ik heb er eerlijk gezegd hekel aan. Ze lopen veel te ‘jammeren’ ruzie maken en dat mogen ze van mij thuis doen ipv op straat

Het is echt aan de woonsituatie hoe je het doet, heeft niet met leeftijd te maken. Wel kan ik me voorstellen dat er kindjes zijn die het sneller / beter kunnen als andere… Jurian is bijv iemand die voorzichtig/rustig is, maar Levi ziet geen gevaar ;-0

Hier speelde de oudste ook voor het eerst alleen voor buiten toen hij net 4 was volgens mij. Wij wonen op een pleintje en we hebben de afspraak gemaakt dat hij niet van het pleintje af mocht. Maar wat vond ik dat moeilijk in het begin zeg!! Ik heb elke 2 minuten buiten gekeken of ik hem zag en wat hij aan het doen was.
De jongste is nu 3 jaar en 8 maanden en voor hem is het heel moeilijk om te zien dat de oudste wel alleen mag en hij nog niet. En dat is best sneu. We hebben hem laatst samen met zijn broertje even samen op het plein laten spelen met ons op een afstand kijkend. Dat ging eigenlijk heel goed. Tegen de zomer zal hij ook wel alleen naar buiten kunnen, maar dan ben ik ook meer buiten te vinden.