Zoals de meeste van jullie wel weten zijn mijn vriend en ik vorig jaar uit elkaar gegaan. Tot mijn grote geluk was dat maar voor 2 maanden, en zijn we het afgelopen jaar veel samen geweest, hoewel we wel apart woonden. Ik dacht dat het eigenlijk wel goed ging, maar afgelopen maandag zijn we toch tot de conclusie gekomen dat we beter uit elkaar kunnen gaan.
Mijn vriend kwam daar als eerste mee aan, hij vond het niet leuk meer. Hij vond het fijner om in zijn eigen huis te zijn, en zag er steeds vaker tegenop om bij ons te komen. Ik vond dat verschrikkelijk om te horen en mijn wereld stortte weer helemaal in. Toch ben ik eens goed gaan nadenken, naar aanleiding van een interview in een tijdschrift. daar werd de vraag gesteld wat de een het leukst vond aan de ander, en die noemde een een heleboel dingen op. Ik dacht er eens over na wat ik leuk vond aan mijn vriend, en kwam tot de conclusie dat ik eigenlijk niks op kan noemen! Dat leek me geen goed teken, en ik besefte dat ik vooral zo graag samen verder wil vanwege de kinderen. Ik ben zelf opgegroeid in een compleet gezin, mijn ouders zijn deze week al 37 jaar bij elkaar. Dat wens ik mijn kinderen ook, maar ik besef nu dat mijn kinderen er niks aan hebben dat wij bij elkaar blijven, maar wel allebei niet 100% gelukkig zijn… Want dat is zo. We hebben geen grote ruzies, maar wel heel veel ergernissen. Het is gewoon saai, en we hebben elkaar helemaal niks meer te vertellen. Met andere woorden, het is gewoon op…
We hadden alles vorig jaar natuurlijk al geregeld, dus eigenlijk is het nu niet eens zo moeilijk. Mijn vriend heeft de kinderkamer in zijn huis klaar gemaakt, en de alimentatie en omgangsregeling waren al vast gelegd bij de rechter. De kinderen gaan om het andere weekend bij papa logeren. Gisteren voor het eerst Joey proberen te laten slapen daar, maar helaas is hij 's avonds weer terug gebracht. Hij wou naar mama.
Ik twijfelde enorm wat we daar mee aan moesten, want ik wil hem daar niet tegen zijn zin heen sturen, maar ik wil ook wel dat hij uiteindelijk gewoon met zijn zusje bij papa is, want ik kan soms ook wel wat rust gebruiken. Ik moet nu alles in mijn eentje doen, en dat is best zwaar.
Toen Joey weer bij mij was begon hij te huilen dat hij toch naar papa wou, dus nu weten we dat het een uitprobeersel was van hem. De volgende keer maken we duidelijk de afspraak met hem dat hij best naar papa mag, maar dat hij dan wel móet blijven slapen. Maar volgende week gaan we het eerst met Jessey proberen, dan kan Joey ook gelijk zien dat het gewoon kan, bij papa logeren.
We hebben er bewust voor gekozen om het niet letterlijk tegen de kinderen te zeggen, omdat er toch niet zo heel veel veranderd. Papa zal niet meer bij mij in bed slapen, maar hij is hier nog best regelmatig. Hij moet hier nog een boel spullen meenemen, en aangezien hij geen auto heeft (ik ook niet) gaat dat in delen op de fiets. Zo kunnen we het bezoek afbouwen, en zal hij uit eindelijk nog maar een keer per week hier eten en de kinderen naar bed brengen (zodat ik ook kan sporten) en de andere week zijn ze in het weekend bij papa. Ik hoop dat dat zo gelijdelijk gaat dat de kinderen niet zo heel veel zullen merken. We zijn er zelf namelijk heel rustig onder, we hebben er echt vrede mee, en verwachten dat we in de toekomst apart alsnog gelukkig zullen zijn!
Zo dat was een heel verhaal! Maar ik wou het toch even melden hier
Groetjes Anouk