Hoi hoi,
Ik ben op dit moment 7 maanden zwanger en heb ook een kind die over 2 dagen 14 maanden is. Hij heeft een tijd gehad dat hij helemaal niet alleen wilde spelen, plus voelde ik me helemaal niet lekker, maar heb toch geprobeerd met hem te spelen. Ik ben rustig op de grond gaan zitten en heb 15 min hier en daar met hem gespeeld. Nu speelt hij eindelijk ook weer alleen en kan dit best lang volhouden.
Het verschilt natuurlijk per dag. En dat geldt voor iedereen. Ik houd de minuten niet bij hoe lang hij alleen speelt, maar ik merk dat het best lang is.
Ja ik weet niet waar je kindje interesse in heeft. Mijn zoontje houdt bijv. van blokken, boekjes waarin hij lekker kan bladeren, speelgoed met muziek. Hij heeft ook een loopwagen waar hij gek op is, Ik stop om de twee weken een aantal speelgoed weg en ruil dat om met andere speelgoed dat hij al heeft. In zijn ogen is het allemaal nieuw en is hij ook weer even zoet.
Het huishouden, ja het is vermoeiend om het allemaal bij te houden
Wat je kunt doen is het in kleine beetjes aan te pakken. Dat heb ik ook gedaan en het gaat prima. Vergeet niet dat jij ook moet rusten!!! Ik begrijp hoe jij je voelt hoor, want het kan best vermoeiend zijn. Maar het is helemaal niet zo erg om wel eens alles te laten staan zodat jij gewoon even kan rusten.
Een oppas vind ik zelf niet echt nodig, dan zou ik eerder naar een kinderdagverblijf gaan. Daar kan zij ook met andere kinderen van haar leeftijd spelen. Dat is hardstikke leuk voor haar
Alleen ja als jij je echt heel erg moe voelt en je hebt zoiets van, ja ik heb echt even tijd voor mezelf nodig, dan zou ik iemand vertrouwt op haar laten passen voor een paar uurtjes zodat jij lekker kan rusten, boek kan lezen of wat dan ook.
Hopelijk heb je hier wat aan ![]()
Groetekes!