Hoi, ik zit met een minimaal probleempje.
Mijn dochter van 5 maanden en 1 week wil pertinent niet alleen zijn, ze wil heel af en toe eens 10 minuten in de box en dan speelt ze wat met het hangende speelgoed maar na 10 minuten is ze het weer zat en dan begint ze te huilen, ik pak haar wel altijd bijna meteen want dat huilen verscheurt mijn hart, ik heb het een aantal keer geprobeerd haar te laten huilen maar dat wordt alleen maar van kwaad tot erger tot ze helemaal panikeert en dat vind ik te ver gaan.
Maar als ze bij mij is de hele tijd speelt ze toch niet zo veel met speelgoed, is dat dan niet ten bate van haar motoriek?
Ze kan wel al dingen pakken zoals haar slabbetje of spuugdoekje en nu begint ze met haar bijtring ook wel overweg te kunnen maar toch niet optimaal, is dat normaal voor haar leeftijd?
Hoe zou ik haar toch kunnen leren meer alleen te spelen, ook zodat ik zelf dan tijd krijg voor het huishouden e.d (wat mijn man nu eigenlijk over het algemeen doet (afwassen, koken, stofzuigen))
Ik ben bang dat als ze alleen maar bij mij zit (waardoor ze dus niet alleen speelt) dat ze haar motorieke vaardigheden niet normaal ontwikkelt.
Liefs Mandy mama van Selina (die overigens wel kan staan en zitten)
Liefs Mandy mama van Selina en overtuigd lactivist