Alleen spelen lukt niet!

Hoi allemaal,

Tom wil ineens niet meer alleen spelen in de box of op zijn kleed. Als zijn hoofdje het kleed raakt begint hij al te mopperen. Als ik er bij blijf staan gaat het wel veel beter maar ik vind dat hij ook alleen moet leren spelen. Ik heb hem vanmorgen even alleen gelaten en dan begint hij heel hard te huilen. Als ik hem dan op pak is het natuurlijk goed. Wat is jullie advies?
Groetjes Bibi

ehm… alleen spelen? 3 maand oud?

nee alexander kan ook nog niet alleen spelen… die is 5 maand oud. heb je een wipstoeltje? zet hem daar eens in en lichtelijk rechtop,zodat ie wat meer van de wereld kan zien en koop hem een rammelaartje of iets dergelijks, laat de mobile boven zijn hoofdje draaien

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

lieke heeft ook zo’n periode gehad. speelde altijd lekker alleen en opeens was het een tijdje over. ik ben er toen bijgebleven, of heb toen haar wipstoel gebruikt.
nu gaat het weer prima. zelf denk ik dat het een sprongetje geweest is. want nu kan ze al meer. Is Tom ook hangerig? Dat was Lieke toen wel.

groetjes gytha

Oke fijn, jullie hebben dit ook! Ik dacht echt dat Tom met deze leeftijd echt wel alleen moest kunnen spelen maar dat hoeft dus nog niet.
Tom is inderdaad wel een beetje hangerig want voorheen kon hij wel 10 minuten alleen spelen en dat lukt nu niet.
Ik zal de wipper is gaan proberen misschien lukt dat. Moet ik wel de tv uitzetten want anders kijkt hij daar alleen maar naar. Hebben Alexander en Lieke dit ook zo sterk??
Groetjes Bibi

Ja Lieke vindt de tv ook geweldig, als ik haar savond’s in de wipstoel zet en de tv staat aan dan kijkt ze heel geinterseerd naar de bewegende beelden van de tv.
Lieke vindt de wipstoel erg leuk en gezellig dan zit ze er toch een beetje bij. Het is te proberen bij Tom.

groetjes Gytha

Ik leg(de) Jeske altijd met het boxkleed op de grond. Zo kan ze lekker rondkijken en ronddraaien en zien wat ik aan het doen ben…

Zo, echt niet dat Kaya met 3 maanden al alleen kon / wilde spelen.
Nee hoor, dat hoeft echt nog niet.
Zij zat inderdaad ook heel graag in haar wipstoeltje (zolang ze alles kon zien was het goed )
Echt alleen leren spelen is wel belangrijk inderdaad, maar over een paar maanden ben je daar vroeg genoeg mee hoor

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Hallo!

Ik ben hier nieuw maar dit is een onderwerp dat me meteen aanspreekt. Mijn zoontje is bijna 5 maanden en kan zich ook niet alleen vermaken, niet in de box, niet in de wipstoel, niet op een speelkleed. Een vriendin van me heeft een zoontje dat net zo oud is en die kan dat allemaal prima Ik vind het wel lastig want zodra ik wegloop bij Thomas (al is het maar om koffie in te schenken) begint ie te jengelen

Marlous xxx

mama’met beeb;s van 5 maanden of ouder…
laat hem gewoon liggen als hij begint te huilen,jamie deed dit nl ook en ik ging er steeds heen opeen gegeven moment wilde hij niets meer alleen!
dus toen ben ik begonnen om hem gewoon te laten liggen zodat hij wel moest gaan splen uit zichzelf! het heeft me een x aantal weken tranen gekost maar nu speelt hij weer alleen!
het klinkt heel hard,ik weet het het is ook erg zwaar om ze daar maar te laten huilen maar het werkt echt
succes allemaal

groetjes debbie

dw

Wat bij mij ook werkte was een speeltje een tijdje weghouden en die 1 a 2 weken later opnieuw aanbieden. Zo leek het speeltje weer ‘nieuw’ en was weer interessant…

Ik ga het laten huilen maar eens proberen, ik doe dat nu ook al wel eens want ja: ik moet ook gewoon de was doen en koken etc. Dan zet ik hem in de wipstoel zo neer dat ie me kan zien en dan duurt het zo’n 10 minuutjes voordat ie weer gaat jengelen

Een speeltje weg doen en later opnieuw geven helpt niet zo veel bij Thomas denk ik. Hij is uberhaupt niet zo lang geboeid door een speeltje

Marlous xxx

Gewijzigd door - Marlous op 13 Sep 2007 20:53:56

Hihi ik moest ook wel even smilen. Drie maandjes en dan alleen spelen ???

Maar oke, al is hij alleen maar even stil als hij alleen ligt dan ben je waarschijnlijk allang blij want ja, je moet ook andere dingen doen dan alleen maar je baby vermaken. Ik denk inderdaad dat het het beste werkt om Tom in een wipstoeltje vlak bij je te houden. En dan lekker wat tegen hem kletsen.
Verstaat die kleine mop natuurlijk helemaal niets van maar alleen al je stem klinkt voor hem als muziek in zijn oren. Lekker dicht bij mama, dat willen die kleintjes. En dan het allerliefste de hele dag.

Gewijzigd door - Miranda 1975 op 13 Sep 2007 21:18:50

Nou het grappige is dat hij het op kinderdagverblijf wel heel goed kan. Maar dan liggen er andere kindjes bij en gebeurd er veel om hem heen denk ik. Ik denk dat ik bang was dat ik hem te snel pakte als hij ging huilen en dat hij dan straks niet alleen kan spelen. Ik zal hem gezellig met zijn wipper bij me houden en kijken wat hij daar van vind! bedankt voor alle reacties
Groetjes Bibi

Iris ( 5 maanden )verveelt zich heel snel. Ze kan wel ongeveer 15 minuten alleen spelen maar dan is ze het zat en draait te zich op haar buik. Helaas kan ze nog niet terug draaien en na 5 minuten op haar buik te hebben gelegen is dat ook niet goed meer en gaat ze huilen. Als ik haar dan weer op d’r rug leg en ik draai me om, ligt ze alweer om haar buik en gaat weer jammeren. Ik wissel nu veel af tussen box, speelkleed en wipper. Dat gaat wel beter.

Hoelang “spelen” jullie per dag met jullie kleintje? En wat doen jullie dan zoal?
Hebben ze er al iets aan als je voorleest?

Groetjes Monique

Jeske is 2 uur wakker, 2 uur slaap… Hoeveel ik werkelijk met haar speel is afhankelijk van wat ik die dag wil doen. Dus de ene dag speel ik de volle 2 uur, de andere dag is het misschien net een kwartier.
Ik ben trouwens wel constant tegen haar aan het kletsen. Bijvoorbeeld als ik in de keuken sta (heb een halfopen keuken) speel ik tijdens het koken kiekeboe…
Of ik vertel wat ik aan het doen ben…

Kniespelletjes zijn favoriet… Bijvoorbeeld herenpaard, damespaard, boerenknol

Of ik ga in de bank liggen, zet Jeske tegen mijn benen aan, ik pak haar handjes en dan krijgt ze al voorpret, hahaha…
Ik begint te zingen en mijn benen heen en weer te bewegen:
Heen en weer, heen en weer, zo gaat Jeske nog een keer
Heen en weer, heen en weer, en dan in 1 keer, hoeplakeetje
bij hoeplakeetje spreid ik mijn benen en laat ik Jeske achterover vallen…
Wel de handjes vasthouden uiteraard… En lol dat ze dan heeft…

Je kan al wel samen plaatjes kijken… Maar met echt voorlezen zou ik wachten tot de kleine ongeveer een jaar is… Anders hebben ze het toch te druk met het boek opeten…

Groetjes,
Paula

Destiny wou een tijdje geleden ook echt niet alleen in de box liggen,
net wat je zegt; zolang ik erbij stond ging het nog wel…
maarja,… Mama’s moeten ook wel eens even wat tussen door doen en dan heb je vaak beide handen nodig dus Destiny lag dan even alleen in de box te huilen,
het gaat de laaste tijd wel steeds beter, ze kan zich zelf nu goed vermaken
met een speelknuffel met geluid, bijtringen eraan en felle kleurtjes erop!
wat ze vooral erg intressant vind zijn de kaartjes aan de knuffeltjes,
waarop staat hoeveel graden enz je t moet wassen

gr Janine & Destiny

Hahaha, Dat met die labeltjes komt me erg bekend voor…
Ik heb voor Jeske een spuugdoekje gepakt en daar diverse knuffel en kledinglabels opgenaaid. Dit is nu al ruim 2 maanden haar favo speeltje…