Alleen 's nachts huilen

Hallo,

31 juli 2010 is ons tweede zoontje Kevin geboren.
overdag is het een heerlijk mannetje, soms een beetje huilen maar niet veel.
echter vanaf negen uur 's avonds tot 3 uur 's nachts deed hij niets anders dan huilen.
na een week zijn we naar een osteopaat gegaan.
daarna ging het iets beter, maar na een weekje is het weer alleen maar huilen
hij krijgt om 7 uur de fles dan ligt hij rond half 8 a 8 uur in bed en dan slaapt hij maar dan wordt hij niet wakker, dan moet je hem echt wakker maken voor de fles van 11 uur. als hij daarna terug in bed gaat beginnen de problemen. zodra hij in bed ligt begint hij te huilen en dat stopt niet meer (soms met kleine tussenpozen van 10 minuten) tot een de fles van 3 uur. als hij die heeft gehad slaapt hij wel meteen.
We hebben al van alles geprobeerd. andere fles, pas om half 12 eruit halen, om half 11 er al uit halen, schone broeken, andere pampers. niets helpt. soms moet hij wel nog na een uur een boertje laten maar dan nog begint hij daarna weer met huilen.
het gekke is echter dat zodra je hem oppakt hij stil is en als je hem bij je neemt in bed dan is ie ook rustig en valt hij in slaap maar zodra hij dan weer in zijn eigen bed ligt is het weer rak.
het gekke is ook dat hij overdag dus wel gewoon in zijn bedje slaapt.
na 4 weken elke nacht wakker te liggen worden we er een beetje moedeloos van
heeft iemand hier ervaringen mee, heeft iemand tips wat dit kan zijn of hoe we dit kunnen oplossen?

groetjes
Natascha

Ten eerste gefeleciteerd met Kevin .
Lastig inderdaad omdat jullie nu ook niet aan je ( hard nodige!) rust toekomen. Omdat hij overdag wel goed slaapt, snap ik dat je denkt daar kan het niet aan liggen. ( Anders zou ik je inbakeren adviseren). Wat ik zou proberen is om hem niet wakker te maken 's avonds, maar hem zelf te laten komen. Wellicht valt die fles van 11 uur niet goed ( buikkrampjes oid?) , mede omdat hij er niet zelf om “komt”. Ik weet het natuurlijk ook niet, maar dat zou je kunnen proberen. Ik vind hem nog te jong voor een echt ritme, dus misschien verdwijnt het huilen als je zijn ( door hem aangegeven) ritme oppakt. Succes en ik hoop dat je nog andere tips krijgt.
groetjes!

Hallo ten eerste gefeliciteerd

Ik ben het eigenlijk niet eens met het idee om hem aangezien hij nog amper een maand oud is al zelf te laten komen, je zegt zelf dat hij zich niet meld en op die leeftijd mag er volgens mij nog niet meer dan max 4 uur tussenzitten. Maar dat is mijn persoonlijke mening

Je zegt ook dat hij wel stil is als je hem bij je neemt! Eigenlijk heel logisch! Hij heeft negen maanden in je buik meegehobbeld, hoorde alles, altijd warm, altijd jouwn hartklopping etc. nu is hij opeens in een hele andere wereld, jouwn warmte valt weg, het knusse zeg maar. Sommige babies huilen omdat ze huidcontact nodig hebben. Huidhonger noemen ze dat! http://www.allesoverkinderen.nl/ne_huilen.htm

Overdag als hij in zijn eigen bedje slaapt dan is het licht vertrouwd en hoort hij ook nog wel geluiden om zich heen etc. Savonds als je hem weer in bed ligt is het donker kouder stiller etc. waarschijnlijk zoekt hij dan gewoon wat geborgenheid. In mijn mening kan het dan ook geeen kwaad om ze bij je te nemen, hun stil jij kan slapen, of om ze de eerste tijd een eigen hoekje op jullie kamer te geven dan hoort hij toch jullie ademhaling. In het begin nam ik hem vaak bij me als hij huilde en sliepen we samen en op een gegeven moment deed ik hem in de wandelwagenbak en die zette ik naast het bed neer of aan het voeteneind, was ook prima! Meneer is tegenwoordig op een leeftijd dat hij niet meer naast mij wil slapen maar perse in zijn eigen bed blijft hij huilen leg ik hem in zijn eigen slaapt hij zo!

Jaantje@ ja dat is een goed punt van jou, alleen heb ik begrepen dat dit ook weer afhangt van het gewicht van je kindje… mijn nichtje kreeg een kind van 9,5 pond en die sliep meteen door en omdat hij zo flink was, mocht dat ook. Dus anders even laten wegen op CB en dan vragen?

Gewijzigd door - Linette1 op 27 Aug 2010 13:56:09

opzich als ze zichzelf niet melden was het geloof ik dat als je ze eruithaalt en goed reageren honger hebben huilen ed er dan wel watmeer tijd tussen mocht zitten, maar als je merkt dat ze dan lusteloos zijn niet huilen ed dat er dan te lang tijd tussen zit omdat hun suikerwaarde of iets dergelijks te veel gezakt is,

geloof ook dat er een som bestond van zoveel kilo zoveel uur doorlaten slapen snachts voor je ze moet wekken, maar weet het niet meer, feit blijft dat hij nog maar een maand is en een nachtvoeding dan nog belangrijk is