Alleen 's nachts huilen

Hai, ik heb een engel van een baby die nauwelijks huilt.
Ze is 's avonds gigantisch wakker vanaf een uur of 6 tot 's nachts een uur of 2 als ik dan met haar naar bed ga (ze slaapt bij mij in bed, met goedkeuring van de dokter) is het net of ze gewoon nog geen zin heeft om te slapen is erg onrustig aan de borst en begint dan erg te huilen de enige manier om haar te laten stoppen met huilen is haar te laten zitten of staan (met ondersteuning natuurlijk, ze is pas 11 weken oud, volgens de dokter niet erg als het maar niet té vaak gebeurt).
Heeft iemand misschien een idee waarom ze dan niet wil slapen want ze is dan al zo lang wakker, ze moet dan toch wel moe zijn.
We vallen vaak niet voor 4 uur 's nachts in slaap.
Verder is ze een hele blije baby die als ze wakker is veel lacht.
groetjes Mandy

Hoi

Nanik was ook met die leeftijd wakker tot een uur of 12 's avonds. heel vermoeiend. Ik ben haar toen gaan inbakeren en toen was het hele probleem weg.
Als je dat nog niet doe dan zou ik het zeker proberen. Ze voelen zich veiliger en geborgen en daardoor worden ze rustiger zodat ze makkelijker slapen. Op internet kan je goede instructies vinden hoe je kan inbakeren of bij het cb vragen

Succes
Bianca

Hoi Mandy,

Allereerst welkom bij ikkeben!

Inbakeren zou inderdaad kunnen, maar als je kindje overdag goed slaapt
lijkt me dit niet nodig.
Of is je kindje overdag ook veel wakker? Staat niet in je verhaal.
Doet je kindje misschien overdag te lange slaapjes?
Je hebt ook babytjes en die slapen van voeding naar voeding.
Dit is dus niet goed want dan slapen ze savonds/snachts niet
goed.
Zou je dit nog even kunnen mailen (hoe lang ze overdag slaapt e.d.)
Dan kan ik je misschien verder helpen.
Moet straks werken dus dan hoor je vanavond weer wat.

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 22 week

heleen dijkstra-grondsma

Ja, inderdaad slaapt ze overdag van voeding tot voeding, al voed ik op aanvraag dus tussen elke voeding zit meestal hoogstens een half uur dan drinkt ze weer valt dan ook regelmatig in slaap aan de borst, ik voed haar tussen de 10 en 12 uur per etmaal.
Vannacht heeft ze trouwens van 01.40 tot vanmorgen 05.30 geslapen, dus t ging veel beter vannacht.
Groetjes Mandy en Selips bedankt voor het welkom heten hihihi

Gewijzigd door - mommy2007 op 19 Dec 2007 19:39:44

Hoi Mandy,

Het is niet goed als je kindje overdag steeds slaapt.
Zou je kindje toch na 2 a 2 1/2 uur wakker maken.
Het is ook belangrijk dat je kindje speelt in de box.
Van spelen wordt een kindje ook weer moe.
Het probleem is namelijk als je kindje overdag steeds slaapt dat
ze op een gegeven moment uitgeslapen zijn en dan heb je dus een
wakker kindje savonds/snachts.
Je moet er voor zorgen dat je kindje savonds dus moe is en dan
lekker gaat slapen tot de volgende morgen.
En even lekker naar buiten gaan met je kleintje is ook erg goed.
Lekker in de buitenlucht.
Goed inpakken want het is nu toch echt koud vindt ik!

Groetjes Heleen. mamma van elke 2 1/2 en anne 22 week

Hoi Mandy,

Ik vergat nog wat.
Je moet je kindje ook niet steeds aan de borst leggen.
Gewoon om de 3 a 4 uur.
En dan na de borst laat je je kindje een poosje spelen en dan
gaat ie weer lekker voor 2 uurtjes slapen.
Teveel voeden is toch echt niet goed.
Je kindjes buik is na een half uur nog goed gevuld.
Je laat je kindje gewoon kwartier/20 minuten aan de borst en dan
wacht je 3 of 4 uur.
Laat je nog wat horen1

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en anne 22 week oud.

quote:
quote:
Hoi Mandy,

Ik vergat nog wat.
Je moet je kindje ook niet steeds aan de borst leggen.
Gewoon om de 3 a 4 uur.
En dan na de borst laat je je kindje een poosje spelen en dan
gaat ie weer lekker voor 2 uurtjes slapen.
Teveel voeden is toch echt niet goed.
Je kindjes buik is na een half uur nog goed gevuld.
Je laat je kindje gewoon kwartier/20 minuten aan de borst en dan
wacht je 3 of 4 uur.

Laat je nog wat horen1

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en anne 22 week oud.

nou dit is jammer dat ik niet goed heb uitgelegd waarom ik dat doe, mijn baby kwam niet genoeg aan en gaf ook de speen, de L.K is bij mij langsgeweest en die raadde me de speen af, ik moet nu gewoon voeden en haar mijn tepel als speen laten gebruiken (ze sabbelt dus vaak ook) zo krijgt ze toch wat binnen, ze komt nu gemiddelt 170 gram aan per week wat nog niet al te veel is en ik mag vooral niet op de klok voeden maar op iedere aanvraag die ze maar heeft, ze is ook pas 12 wekken en spelen weet ze nog niet echt wat dat is of bedoel je meer met mij spelen, dat begreep ik niet helemaal..Oh en wakker houden is volgens de dokter niet goed ik denk dat ie daarmee bedoelde voor de ontwikkeling... ik hoor t van je

datversta ik toch ook niet hoor! onze tibo heeft dat ook overdag slapen en snachts veel wakker maar je kan een kind toch niet tegen zijn zin wakker houden! en ik ben persoonlijk ben dan al blij als hij een slaapt dat ik hem zeker niet ga wakker maken!
natuurlijk als hij dan eens wakker is overdag hou ik me er wel me bezig maar hem expres wakker houden nee dat niet
groetjes

Hoi Elke en Mandy,

Inbakeren kan ook alleen s’nachts . Onze dochter hebben we ook ingebakkerd en het is een heerlijke oplossing. Wij hebben het inbakeren echt moeten afbouwen en hebben het per slaap keer afgebouwd. op een gegeven moment deden we haar alleen nog voor de nacht inbakeren. Dit hebben we nog lang gedaan i.o.m de artsen hoor. want eigelijk raden ze het af als je kindje zichzelf kan draaien meestal rond de zes maanden. Maar die van ons deed het niet ze bleef juist rustiger liggen dan in de bakerzak die als een volgende afbaker stap werd aangeraden. Dat is een slaapzak zonder armsgaten. Ze kunnen daarin hun armen meer bewegen en evt. gebruiken voor het terugrollen.

Ik zou eens met het cb de mogelijkheid van inbakeren bespreken. Dan krijgt ze misschien ook een beter dag en nacht ritme.

groetjes,

lon106

Hoi Mandy,

Je had het niet goed verteld in je verhaal dat je je kindje moet
voeden op verzoek en moet laten slapen.
En met spelen bedoel ik in de box lekker trappelen.

Groetjes Heleen.

nee inderdaad dat was mijn fout sorry