Alleen op zij goed slapen

Hallo mede ikkeben-ers,

Mijn dochter van 9 weekjes oud slaapt alleen goed wanneer ze op haar zij ligt OF op haar rug in de Puckababy. Mijn voorkeur gaat uit naar het slapen zonder Puckababy maar op haar zij slapen wordt ook weer aan alle kanten afgeraden ivm eventueel op haar buik rollen. Als ik haar op haar rug in bed leg zonder Puckababy blijft ze maar mopperen en onrustig en valt gewoon niet in slaap ivm rondmaaiende armen.
Als ik haar op haar zij in bed leg dan geeft ze geen kik en gaat tevreden op haar knuistje soppen en valt binnen no time in slaap.

Wat vinden julllie, zal ik haar op haar zij laten liggen of toch op haar rug en dan maar de Puckababy blijven aandoen??

Bedankt alvast voor de reacties!

Moeilijk. Normaal zou ik zeggen, ga op je gevoel af, maar het gaat hier niet alleen om hoe die kleine mop lekker en veilig slaapt maar ook om wat het met haar ruggetje en nekje doet om nu nog op haar zij te slapen. Zal niet voor niks zijn dat ze een paar weken na de geboorte op de rug “moeten”.

Ik denk dat ik zou kiezen voor de puckababy. Daar komt ze uiteindelijk wel weer vanaf zodra ze een paar maanden ouder is en zonder problemen zelf de lekkerste slaaphouding aan kan nemen.

Als je er echt niet uitkomt, zou je het cb of de huisarts kunnen bellen.

Groetekes, Sje

Bedankt voor je reactie Sje!

Ik vind het ook echt moeilijk, mijn gevoel zegt op haar zij leggen maar veiligheid voor alles natuurlijk. Dat het mogelijk niet goed voor rug en nek zou zijn heb ik eigenlijk nog niet eerder gehoord, misschien inderdaad beter om even de dokter of cb te bellen alhoewel ik al weet hoe het cb gaat reageren…ABSOLUUT niet op haar zij. Ik heb haar nu dus op haar zij gelegd net en ze ging gelijk lekker slapen. Na de laatste fles vanavond moet papa haar maar wel op haar rug leggen in de puckababy, is toch een fijner idee dat ze niet kan omrollen. Niet dat ik haar dat al zie doen nu maar goed…
Ik vind die Puckababy gewoon niet zo’n prettig gezicht met die armen zo “vast” in die zak.

Zou ze er misschien ook gewoon aan moeten wennen om zelf in slaap te vallen met losse armen? Dus dat ik haar echt even een paar dagen moet laten aanrommelen met in slaap vallen? Ze zal uiteindelijk wel in slaap vallen denk ik.

Wat kun je weer onzeker zijn zeg bij een tweede kindje…pfff maar bij mijn oudste dochter had ik dit probleem niet, die sliep gewoon lekker op haar rug.

Niks mis met zo’n puckababy. Het geeft het gevoel van geborgenheid, veiligheid, zoals ze het ook voelde toen ze nog in je buik zat. Zij vindt het blijkbaar heerlijk en ze heeft op deze leeftijd haar handjes nog niet nodig om bijv. neus af te vegen of wat dan ook. Dus voel je niet schuldig dat ze zo ingepakt ligt.

Veiligheid is het allerbelangrijkste. Het is kiezen tussen 2 slaap-manieren die je allebei niet ideaal vindt, en de meest ideale qua veiligheid is dan de puckababy.

Overdag als je in de buurt bent kun je haar sowieso op haar zij leggen als ze bijv. in de box ligt of als je met haar op pad bent met de kinderwagen. Dus die favoriete slaaphouding kan ze alsnog krijgen. Alleen beter niet door de nacht heen, voor je eigen gevoel.

Groetekes, Sje

Hoi,
onze dochter Amy slaapt ook vanaf de eerste weken in de Puckababy. Ivm risico dat haar hoofdje zou afplatten als ze altijd op de rug slaapt, gaf het bureau ook aan dat ze overdag op haar zij moest.
Ik heb vanaf dat moment haar overdag in de zijslaper op haar zij gelegd, zonder PB. Snachts zonder zijslaper op haar rug, mét PB. Zodra ik Amy overdag op haar rug legde zonder PB kwam ze ook niet rustig in slaap ivm maaiende armen. Dus ik heb aangehouden; op haar zij = zonder PB en op haar rug mét PB. Ging hier prima. Ze had wel eens een dag dat ze ook op haar zij heel erg onrustig was en dan heb ik haar ook in PB op haar zij gelegd. Ging goed,want ze kon nog niet draaien en ik heb toen gewoon veel gecontrolleerd, maar ben met krap 3 maanden de PB mini gaan gebruiken omdat ik wilde afbouwen met de inbakerfunctie en heb toen haar armpjes buiten de PB gelaten. De overgang ging heel vlot en nu is de functie van de PB gewoon een slaapzak.
succes!

Lilypie First Birthday tickers

Denk dat ik er inderdaad voor ga kiezen om haar overdag op haar zij te leggen en dan 's avonds en 's nachts in de pb. Ik ga vandaag ook de pb mini bestellen want de piep waar ze nu nog in ligt wordt al te klein. Misschien kan ik dan inderdaad ok al snel haar armpjes los laten. Geloof dat ik wel een fijn gevoel heb bij deze variant

Bedankt voor het meedenken Sje en Happylife!

Oh ja waarschijnlijk al 100 x gevraagd op het forum maar hoe kan ik een ticker plaatsen?

via lilypie. Is engels talig maar heel eenvoudig. Toets lilypie maar in op google, dan heb je de site direct

Lilypie First Birthday tickers

Even checken of de ticker het doet…

[img]http://lb3m.lilypie.com/FA7Bp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” />

[img]http://lb1m.lilypie.com/jBVrp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Groot gelijk, zo zou ik het ook doen. Gewoon je gevoel volgen.

Groetjes, Kirsten

Gewijzigd door - Kammi102 op 21 Jul 2011 09:51:20

Je kunt je tickers goed in beeld krijgen door ze allebei af te sluiten met [/img] na de .png. Succes ermee!

zo dan…

" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” />

" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

laatste correctie hoop ik…

Joepie, gelukt!!!