Alleen nog willen zitten

Joey wil eigenlijk alleen nog maar zitten. Op schoot, in de box en kinderwagen. Als ik hem neerleg in de box draait hij zich gelijk op de buik en gaat hij huilen. Hij kan zich blijkbaar niet meer zelf terug draaien, hoewel hij dit wel een paar keer heeft gedaan. In bed hetzelfde verhaal. Hij gaat wel lief slapen, maar als hij wakker is draait hij zich om en is het krijsen geblazen. Nou zet ik hem in de box vaak zittend neer met wat kussen achter hem, maar ik vroeg me af hoe lang dit mag. Want als hij nog niet zelfstandig kan gaan zitten, dan is zijn rug toch nog niet stekr geneog om langere tijd te zitten? Aan Joey ligt het niet, hij houd het uren vol…

Groetje Anouk

[img]http://b1.lilypie.com/ho7Lp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

Lilypie Expecting a baby Ticker

dit was bij lindsey hetzelfde inderdaad. zodra ze zelf doorhad dat ze maar een beetje kon zitten wilde ze echt niets anders meer. maarja gezondheid gaat natuurlijk toch voorop. wat ik heb begrepen is dat ze (wanneer ze beginnen met zitten) je met een paar minuten kan beginnen. zodra je merkt dat dit beter gaat kan je dat steeds iets meer uitbreiden.
wil hij ook niet in de wipper? want dan heeft hij toch wel wat meer ondersteuning natuurlijk. bij Lindsey heeft het een klein maandje geduurt en nu kan ze goed zelf rechtop blijven zitten. ik hoop voor je dat dat bij Joey ook niet al te lang meer duurt, maakt t toch weer wat makkelijker.

liefs,
Rinske

[img]http://b1.lilypie.com/SThIp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

Nou Joey kan al een paar weken zitten, en ook best wel heel stevig, hij kan alleen niet zelf GAAN zitten.
In de wipper is geen optie meer, hij is er te zwaar voor, maar ik vind het ook doodeng. Hij gaat er in rechtop zitten, en als hij dan opzij valt ligt hij vast in de wipper ondersteboven op de grond…
Die kussens leg ik achter hem voor het geval dat hij nog eens omvalt, maar dit gebeurd eigenlijk niet vaak. Als het gebeurd komt het doordat hij iets wou pakken wat te ver buigten zijn bereik lag.

Groetje Anouk

[img]http://b1.lilypie.com/ho7Lp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

oh oke, nou in de wipstoel is dan inderdaad geen optie. is bij lindsey ook, de wipper staat dan ook alweer een tijdje in de kast. uit helemaal ligstand kan lindsey ook nog niet gaan zitten maar wel wanneer ze in halve ligstand ligt. ik moet eerlijk zeggen dat ze verder gewoon zit. ze wordt sowieso boos als ik ze zelf liggend in d’r box leg
het gaat er vooral om dat ze goed rechtop kunnen blijven zitten, dat is mij tenminste verteld.

liefs,
Rinske

[img]http://b1.lilypie.com/SThIp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

Hoi Anouk,

Hier hetzelfde probleem. Dani wil het liefst alleen maar zitten en staan (alles nog met hulp van mama natuurlijk). Als hij eenmaal even gezeten heeft, dan is liggen voor hem geen optie meer…ook hij draait dan gelijk op zijn buik, vermaakt zich dan ongeveer een minuut en dat is het alweer klaar.
Hoelang ze mogen zitten is denk ik afhankelijk van hoe sterk ze al in de rug zijn. Als hij redelijk goed kan zitten is het denk ik geen probleem. Maar weet het eigenlijk ook niet zo goed…Dani is nog iets jonger en mag denk ik ook nog niet te lang zitten. Maar ja als je bekijkt hoeveel tijd hij nou echt zit op een dag valt het ook wel weer mee.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hmmm ik vind het ook moeilijk hoor. Joey zit eigenlijk al heel lang rechtop op schoot. Al een paar maanden mag ik hem niet meer als een baby vasthouden. Alleen als ik hem de fles geef gaat hij even liggen op mijn arm, maar zodra de fles leeg is beurd hij zijn hoofd al weer op en begint te mopperen dat hij rechtop wil…
Zal het niet zo zijn dat hij vanzelf wel aangeeft wanneer het te lang duurt en hij vermoeid word in de rug?

Lilypie 1st Birthday Ticker

Dylano bleef helemaal nog niet lang zitten maar sinds gister gaat hij zelf zitten en houdt hetook gelijk langer vol. dus dan merk je wel als ze het op eigen kracht doen het beter gaat.

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Lindsey gaat inderdaad zelf altijd weer liggen en dan is het wel goed. dus ja ik denk persoonlijk dat ze het zelf wel aangeven.

liefs,
Rinske

Hier gaat dylano inderdaad ook zelf weer liggen al kan hij nu niet meer zo goed zitten als toen hij nog koorts had hahahahaha

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Hmz… Danique zit nog niet eens… Wil wel vaak overeind, bijvoorbeeld na de fles maar is nog niet in de fase ik-word-heel-erg-boos-als-je-me-nu-niet-rechtop-zet… Bereid me vast voor, als ik dit zo lees komt die fase snel genoeg.

Morgan kan alleen staan Zitten snapt ze geen snars van, Ja op schoot zit ze los maar als je haar op de grond zet valt ze om terwijl ze wel der box rondloopt… Raar kind heb ik

Groetjes,

Michèle

ach die doet t gewoon lekker allemaal net even anders…

liefs,
Rinske

Ik herken je verhaal,
Rico kan sinds een week zelf gaan zitten vanuit de wipper (deze gaat gelukkig tot 18 kg) maar hij gaat dan helemaal voorover zitten en wil dan iets van de grond pakken waar hij dan net niet bij kan en ik krijg elke keer bijna een hartaanval omdat ik bang ben dat ie eruit valt ZOVER hangt ie voorover (zal wel een keer een foto op mn hyves zetten) dus ik zet m elke keer weer terug en dan wop gaat ie weer, hij kan ook zelf weer terug gaan liggen maar goed als ie eenmaal iets wil pakken dan gaat ie er ook helemaal voor, en dan geef ik m zn speeltje aan gooit ie het weer op de grond gaat weer voorover hangen om het te pakken
in zn bed draait hij ook constant op zijn buik en gaat dan ook krijsen, dus om DIE rede vind ik het niet prettig dat hij op zn buik ligt in bed, watn dat vind ie zelf ook niet fijn maar toch lijkt ie het elke keer weer te doen…gek he!
of hij draait op zn zijde horizontaal bovenin zn bedje en ook dan is het krijsen.

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Erik heeft sinds kort ontdekt hoe hij van liggen op z’n buik tot zit kan komen. Hij gaat dan op z’n knietjes (in kruipstand dus, maar kruipen doet 'ie dan weer niet) en gaat dan op z’n kontje zitten. Knap hè?

Groetjes!

ooh ja dat is echt super! doet ie dat allang?
en nee hier ook nog geen kruipende rico…alhoewel…achteruit lukt dan weer wel:S

Ja, precies. Achteruit hier ook, maar dat werkt heeeel frusterend bij die kleine man hier. Bij Rico ook?

Hij doet het nu sinds gisteren, hij probeerde het al langer maar kwam niet met z’n kontje over z’n beentjes heen. Nu dus wel. Ben helemaal trots en waarom? Haha, omdat hij zelf kan gaan zitten. Dusssss…

Groetjes!

ja ik vind het supergoed hoor!
Rico vind achteruit niet zo frustrerend…NOG niet moet ik zeggen want hij is allang blij dat hij zich enigszins kan verplaatsen.
maar als ik rico neerzet op de mat ofzo dan kan ie wel hangend zitten zeg maar dus hij leunt dan op zn buik maar goed dat noem ik geen zitten. kan ik hem daarbij helpen op de 1 of andere manier? dat ie gewoon rechtop zit op de grond?
want hij kan wel in zn wipper rechtop zitten en ook voorover hangen om iets van de grond te pakken (of ik moet het aangeven als ie er echt niet bij kan) en gaat dan zelf weer goed liggen in zn wipper (halfzit halflig stand)

Goed hoor van Erik.

Enne dat achteruit kruipen is de eerste stap. Dat deed Morgan ook en ineens had ze door hoe ze naar voren moest en daarna ging ze ineens staan. Alles in een storm hier dus.

Groetjes,

Michèle

We zullen zien wanneer het hier gaat stormen Michele!

Inge, misschien kan je achter hem gaan zitten wanneer hij op de grond zit. Dan zet je hem tussen je benen, geef je hem daarmee wat steun en zet je hem met z’n ruggetje tegen jouw buik. Misschien dat hij zo een beetje kan oefenen met zelf rechtop zitten. Wij deden dat ook en uiteindelijk gaven we hem steeds minder steun, totdat hij eigenlijk helemaal los zat. Weet niet of het echt helpt, maar wie weet.

Groetjes!

Oh dat kunne we hier ook wel proberen misschien.

Groetjes,

Michèle