Alleen met kind en er gebeurd wat

Ik weet niet eens meer hoe we er zo op kwamen, maar we hadden het er gisteravond over dat het alarmnummer vroeger 0611 was, en nu 112. Dat deed mij denken aan de eeuwige uitleg van mijn moeder, bijna wekelijks in mijn beleving, dat we 0611 moesten bellen als mama bijvoorbeeld van de trap af viel en flauw zou vallen. En daarbij geloof ik vanaf onze eerste woordjes al ons adres leerden, voor het geval dat we zo’n noodoproep moesten doen, of anders wel voor als we eens verdwaald zouden raken.

Maar dat die herinnering zet mij wel aan het denken, nu ik zelf moeder ben, en dan nog niet eens dat ik Joey en Jessey dat straks moet gaan leren, maar eerder nog over nu, nu ze nog kompleet van mij afhankelijk zijn… Getsie zeg, wat een eng idee dat zoiets kan gebeuren! Het blijft maar door mijn hoofd spoken, en ik ben ineens heel bewust bezig met sommige dingen, zoals een mes hanteren (ik kan niet tegen bloed en val zo flauw) of traplopen…
Staan jullie wel eens stil bij zulke dingen? en hou je daar rekening mee?

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Ja, helaas denk ik daar ook weleens aan…
Wat als er nu wat gebeurd, en Seth ligt alleen te slapen in zijn bed.
Of wat als hij hier rondkruipt en er is wat met mama aan de hand.
Volgens mij kan je er niet echt iets aan doen.
Ik bedoel, je kan moeilijk elk half uur iemand bellen om te zeggen dat je nog ok bent, snap je
Ik probeer het dan ook maar een beetje los te laten.
Liefs, Anne

Tuurlijk schiet dat wel eens door me hoofd, maar ga er niet bij stil staan dan wordt je gek denk ik.
Ik woon in een flat heb dus heb sowieso al geen trap.
Wat je kunt doen is als je naar boven gaat, je mobiel in je zak stoppen helpt misschien al iets.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Ik heb er inderdaad ook bij stilgestaan hoe en wat, als er iets met mij zou gebeuren als ik alleen was met de kinderen. Best een griezelig idee.

Toen mijn man een paar jaar geleden voor een week naar het buitenland moest, kreeg ik helemaal de kriebels. Gelukkig was de oudste toen bijna 4,5 en die kon cijfers lezen.

Ik heb een telefoonlijst gemaakt voor haar. A4-vel met daarop geprint de foto’s van de mensen die ze zou kunnen bellen. Daarachter in groot lettertype de telefoonnummers. In de weken voorafgaand aan het vertrek van mijn man heb ik haar regelmatig laten bellen naar die betreffende nummers om te oefenen. Dat ging goed.

Op elke verdieping heb ik zo’n lijst gehangen (beneden aan de binnenkant van de trapkast, op de eerste aan de binnenkant van de kast van de oudste en op zolder aan de binnenkant van de zolderdeur) zodat ze niet per se helemaal naar beneden hoefde als het nodig was.

Gelukkig hebben de kinderen die lijst nooit nodig gehad voor noodgevallen maar voor mij was het een geruststelling dat ze in elk geval in nood zouden kunnen bellen om hulp.

Groetekes, Sje

Nee er helaas geen oplossing voor, behalve inderaat je mobiel bij de hand houden, al word het wel erg lastig bellen als je buiten bewustzijn bent…
Stom eigenlijk dat ik er nooti zo bij stil heb gestaan… Ik ben wel altijd bewust van alle veiligheid voor de kinderen en wat ik moet doen enzo. Ben ook heel blij dat ik kinder ehbo heb gedaan, maar overmelf… nou ja, je moet er inderdaat maar niet te veel bij stil staan, anders word je inderdaat gek!

Ja het is wel een eng idee…
Maar Diego is 19 maanden dus ik kan hem niet meteen leren hoe hij een noodnummer moet bellen.
Ik denk dat het gewoon een kwestie zou zijn van dat papa maar snel thuis komt dan.

Groeten
Tanja

Voor hele jonge kindjes werkt het inderdaad niet, maar zodra ze cijfers kunnen herkennen, is het een prima uitkomst, zo’n telefoonlijst.

Groetekes, Sje

Ik denk daar ook wel veel over na, ook omdat mijn man erg veel weg is voor zijn werk. Mijn man heeft al een dochter van 5 jaar en die weet eigenlijk ook niet wat ze dan moet doen.
Die telefoonlijst is inderdaad wel een super idee voor kinderen die wat ouder zijn.
Ik denk dat ik er gelijk eentje ga maken voor haar.
En wat mijn zoontje betreft die is 6 maanden dus dan kan ik alleen maar hopen dat er nooit wat gebeurt als ik alleen met hem ben.

Kijk, heb ik toch minimaal 1 mama gered met mijn telefoonlijst-idee!

Groetekes, Sje

Ik dacht er al over na toen ik alleen woonde. Kun je nagaan
Ik heb me toen al aangeleerd om altijd mijn telefoon mee te nemen. Waar ik ook heen ga, thuis of buiten de deur. We hebben ook een tweede telefoon op de slaapkamer. En natuurlijk als je bewusteloos bent kun je niet bellen maar ik heb met mijn man afgesproken dat als hij niets van mij hoort dat hij zich dan toch wel even zorgen moet maken… Dat is gekomen tijdens mijn zwangerschap en dat is toen ook van pas gekomen. We hebben overdag altijd even contact met elkaar aan telefoon of per sms vandaar.

En zo gauw Nick oud genoeg is ga ik hem ook zo snel mogelijk leren om het alarm nummer te onthouden.

Groetjes Bianca

Toevallig had ik het er vorige week over met een vriendin die alleen woont. Wat als zij iets zou mankeren? Ik dacht er ook weleens aan toen ik zelf alleen woonde. Nu met Eva stond ik er eigenlijk niet meer bij stil, gek genoeg. Ik moet er niet aan denken! Op ons werk hebben we wel een telefoonlijst, zodat ze daar ook bv mijn vriend of ouders kunnen bellen als ik niet op zou komen dagen. Dat hebben ze gedaan n.a.v. een collega die een herseninfarct kreeg op het werk en ze haar partner niet konden bereiken. Is een goed idee. Mijn vriend is ook weleens weg voor zijn werk en dan…getsie…dan is mijn werk mijn enige redding. Maar ik werk niet elke dag…He bah, ik weet het niet. Hopelijk krijst Eva dan zo hard, dat ze de deur van de flat open breken…Maar straks wonen we in een huis met dikke muren…Ik ga toch eens bedenken hoe dat dan moet! Bedankt Snoekie dat je het even aankaart. Maar ook weer niet bedankt, want nu ga ik er ook aan denken!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Die telefoonlijst is een goeie Sje! Die introduceer ik hier ook op alle verdiepingen! Bedankt!
En tot de tijd dat Joey daar iets van begrijpt, is er dus weingi te doen. Nu heb ik het geluk dat mijn vriend mij ‘irirtant vaak’ belt als hij op zijn werk is… Zo iritant is dat dus eigenlijk niet bij nader inzien!
Ik heb het er met hem over gehad, en heb nu met hem afgesproken dat we de buurvrouw hier in gaan betrekken, als ik niet binnen een kwartier terug bel, belt hij dan de buuf of die wil kijken of ik in orde ben. In dat kwartier mag Joey dan ons hele huis over hoop trekken, maar iets echt gevaarlijks kan hij dan niet zo gauw doen. Hoop ik… Slik, was ik er maar nooit op gekomen… Je moet er toch niet aan denken…

Als ik me niet lekker voel en dat kan wel eens natuurlijk met mijn ziekte en Mervin weet dat dan belt ie wat vaker op de dag om te kijken hoe of wat. Neem ik dan niet snel genoeg op of ik bel hem niet terug dan stuurt ie de buuf langs om te kijken. Is nog niet voorgekomen hoor, maar zo houd hij dan een oogje in het zeil. Ik heb ook een kind want nog niet kan bellen

Groetjes,

Michèle