Alleen met je kindje en je moet naar toilet

Gister was ik met Jurian in het ziekenhuis … en ik moest zo nodig plassen. Maar… wat doe je dan met je kindje. Helaas had ik hem op mijn arm dus kan ik hem ook niet even parkeren in de buggy.
*Mee naar het toilet en op de grond zetten is geen optie…
*Iemand vertrouwen en in de armen … tja wie is er nog te vertrouwen?
*Buggy zou ik ook bijna niet durven om die op de gang te zetten… (wc is erg klein)…

Hoe doen jullie dit? Je loopt hier soms wel vaker tegenaan … bijv als je alleen in de stad ben … wat dan? Daar lopen misschien nog wel meer ‘gekken’.

Ben even benieuwd hoe jullie dit oplossen.

Ik was geneigd om naar de afspraken balie te lopen en het daar aan de meiden te vragen die daar werkte maar … het was zo druk. Dus … al met al kon mama niet naar toilet Is niet grappig…

Haha… Sorry, maar moet toch even lachen ondanks dat het niet grappig is…

Heb dat zelf nog niet meegemaakt, maar zou ook niet weten hoe ik dat moest hebben. Meestal heb ik Danique wel mee in de buggy, en dan zou ik gewoon een invalidentoilet opzoeken zodat ze er wel bij in kan. Ik zou haar ook nooit niet ergens neerzetten zodat ik even gauw kon. Ik denk dat je dan nog het beste iemand van het personeel kan vragen om hem even vast te houden.

Nu kan ik mijn plas ook wel HEEL lang ophouden als het moet…

Lach jij maar…

Tja invalidentoilet is ook een optie … maar dan wel met buggy. Ga hem echt niet op die vieze pis vloer zetten

Ik zou inderdaad ook naar de afsprakenbalie zijn gegaan om te vragen of je hem daar even mocht neerzetten.

En verder inderdaad een invalidentoilet opzoeken. Daar kun je de buggy meenemen. Sterker nog veel verschoonmogelijkheden voor baby’s bevinden zich in invalidentoiletten!

Over een invalidentoilet bestaan misverstanden. Veel mensen denken dat daar ook alleen maar invaliden gebruik van mogen maken. Dat is niet zo. Bedrijven, ziekenhuizen etc. zijn verplicht om te zorgen dat er een toilet is dat ruim genoeg is voor invaliden. Maar validen mogen daar ook gewoon gebruik van maken als de andere toiletten bezet of te ver uit de richting zijn.

Dus voortaan gewoon een invalidentoilet opzoeken met die kleine man. Daar heb je recht op om gebruik van te maken. Ik deed het ook altijd zo toen onze meiden nog zo heel klein waren.

Groetekes, Sje

heb het al een paar keer meegemaakt, ook ik ging gewoon op de invalidetoilet, verschoonde ik hem ook gelijk
tja lastig als ze dan geen invalide toilet hebben…zou eht ook niet weten eigenlijk kunt moeilijk gaan plassen met hem op je schoot hahaha, wat moeten ze wel niet denken dan

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ik zoek inderdaad ook een invalide toilet of ik vraag aan de toiletjuf of ze haar even vast willen houden, al moet ik zeggen als ik alleen ben heb ik de buggy altijd bij me dus dan passen ze op de buggy. Enne Morgan kan ik natuurlijk laten staan, dat scheelt ook dan houd ze zich (met soms ijskoude handjes) aan mijn benen vast.

Groetjes,

Michèle

Scheelt inderdaad als je kindje al kan staan, al heb je dan wel een ander nadeel: dan houden ze zich overal en nergens aan vast! Of ze zitten overal aan, zoals de maandverbandcontainer ofzo. Brrrrrrrrrrrrr…

Toch maar dat invalidentoilet.

Groetekes, Sje

Ja, ook ik ga op het invalidentoilet.
Maar bij mij is het meestal zo dat Seth een schone luier nodig heeft, en dan heb ik al betaald dus kan ik net zo goed zelf ook even gaan
Liefs, Anne

Das niet bij allemaal zo he Anne. Wij hadden het bij de Hema in Rotterdam. Iik betaald en morgan verschoont. Denk ga zelf ook even. Kon ik mooi nog een keer betalen want ik was namelijk naar de wc geweest.

Groetjes,

Michèle

Ik heb het een aantal keren gehad op Afrikaanse vliegvelden, geen invalide toilet. Ik met mijn kind op de arm de toilet in. Mijn broek loswurmen, balanceren en niet gaan zitten. Afrikanen hebben nog een ander goed gebruik, die dragen de kids op de rug, dan heb je je handen vrij en kun je plassen (gehurkt) terwijl baby op je rug zit, hahahahahahah DRAMA geloof me!

Grappig als je het leest Maar niet als je het zelf overkomt
Ik was een aantal weken geleden met Bjorn in de stad Zou ff 1 dingetje halen op de fiets en had de buggy niet mee genomen
Eenmaal id stad dacht ik Oja kan daar nog wel ff kijken en daar…
Nou heb het opgegeven na twee winkels Niet te doen met een lopertje
Ik ga niet meer weg zonder buggy had ik me al voor genomen
Maar als ik dit lees al helemaal niet meer

Een gewaarschuwd mens…

Gr Linn

wahaah ik liep hier afgelopen maandag ook tegenaan in het zkh.
Nadat we de echo van mirte haar heupjes hadden gemaakt moest ik zo plassen! en kon het echt niet halen tot thuis. Was ook nog eens 20 min rijden.
Ik ben toen de invalide toilet ingegaan en mirte zat in de buggy dus die kon ik erbij zetten!
Ik had het ook even benauwd hoor… en ineens dacht ik aan de invalide toilet.

Groetjes Gytha

Toevallig doe ik dat ook altijd bij de hema in Rotterdam
Maar als ik ga is het misschien altijd heel druk en let ze niet goed op ofzo…
Ik heb dus weer geluk gehad, hoor ik al!
Liefs, Anne

quote:
Ik heb het een aantal keren gehad op Afrikaanse vliegvelden, geen invalide toilet. Ik met mijn kind op de arm de toilet in. Mijn broek loswurmen, balanceren en niet gaan zitten.

Zo heb ik het ook wel eens gedaan hahaha!! Het vergt idd wat acrobatiek, maar uiteindelijk lukt het wel

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

Pfff erg vervelend ja, en op dit moment een heel veel voorkomend probleem bij mij! haha, ik moet elk half uur plassen! Maar ik kan de laatste weken niet meer lang lopen, dus ik kom niet vaak meer in de stad. Als het gebeurd ga ik naar de hema, die toiletjuf ken ik al aardig, dus dan zet ik Joey even bij haar. Het is er nooit druk, en ik kan ze door de deur horen kletsen, maar echt gerust voel je je dan niet!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Hoi,

Ik vind het zo belachelijk dat je moet betalen om je kindje te verschonen. Ik snap dat echt niet hoor. Maar goed ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt dat ik moest betalen voor het verschonen van mijn kindje.

groetjes

lon106

Ik las dit topic nu pas en moest even reageren! Ik heb dit gelukkig nog nooit meegemaakt en heb er nog niet over na hoeven denken dus. Oh ja, laatst bij het cb, maar ja, daar is ze veilig. Ik zou liever in mijn broek plassen bij wijze van, dan dat ik Eva aan een onbekende zou geven. Dan is het invalidetoilet een goede optie inderdaad: slim!

Met Koninginnedag had Eva gepoept en ik wilde haar verschonen bij de HEMA in Ede. Daar was maar één wc en die zag er zo goor uit, dat ik daar niet eens naar binnen wilde. Iemand was daar fiks aan de diaree geweest en had besloten om dan maar achter (???) de wc te gaan poepen. Vreemd! En heeeeeeel goor! Chocoladevla op de vloer… Eva huilde en bij haar zat de poep ook al bijna door haar broekje heen, ze zat toen met tandjes en ik móest haar echt verschonen. Noodgedwongen ben ik in het halletje voor de wc gaan zitten, op de grond! Wel op het verschoonkussen van mijn luiertas, maar gewoon het idee dat ik op zo’n gore grond moest verschonen…echt zo smerig! Ik vond het gewoon zielig voor Eva. Het is toch wel handig als er rekening wordt gehouden met moeders met een baby!

Eva volgt me nu overal, dus als ik op de wc zit, hoor ik al dat ze er aan komt. En ja hoor, daar is ze. Ze trekt de deur open en kruipt naar binnen. Dat vind ik dus vies. Ook al is het onze eigen plee! Laatst was ze weg, dus ik: ‘Eva? Waar ben je?’ Stond ze in de wc, met haar handjes lekker op de rand van de wc. Papa was weer eens vergeten de bril omlaag te doen. Erg onfris, dus we hebben gauw de handjes gewassen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ha ha ha Morgan loopt de wc in nu en dan zwaait ze het wc papier na als we doorstrekken

Groetjes,

Michèle