Sinds een week of 3 wil Tigo geen verse groente meer. Net nu ik de overstap “met de pot meeëten” een beetje wil gaan maken, wil hij niet meer!
Hij at anders gewoon wat hij kreeg, als wij groente aten, dan kreeg hij zijn eigen prakkie met een beetje vlees, zonder zout natuurlijk en in de hakmolen fijner gemaakt. Aten wij wat anders wat hij nog niet kan verdragen, dan kreeg hij een potje. Maar nu spuugt hij onze heerlijke verse prak uit en zie ik dat hij het echt niet lekker vindt…gelukkig eet hij dus wel de potjes, maar ik vond het zo net zo fijn zoasl het ging! Heeft iemand tips?
Alleen maar potje willen
hoi verna,
ik ga je topic volgen want hier gaat het andersom.
alleen met de pot mee en potjes ho maar terwijl ze die altijd heerlijk vondt.
heb geen tip helaas.
gr gytha

Die kleine man nadert het jaar! En rond het jaar gaan ze allemaal moeilijk doen met eten.
Negeren. Als hij niet eet, dan maar niet. Geen alternatieven aanbieden want hij is inmiddels slim genoeg om te weten dat als hij maar gewoon weigert te eten, hij een boterham ofzo krijgt. Niet doen!
Niet eten, dan maar niet! Hij vindt potjes toevallig gewoon lekkerder dan vers eten, maar hij zal toch ooit vers moeten gaan eten. Olvaritpotjes voor 18-jarigen bestaan nou eenmaal niet.
Mijn maatstaf destijds met onze meisjes was: als ze de volgende ochtend hun ontbijt niet extra gulzig eten, dan zijn ze niet met honger naar bed gegaan!
Groetekes, Sje
Hij krijgt ook zeker geen boterham als alternatief hoor, absoluut niet! En hij heeft ook geen potje als alternatief gekregen op de momenten dat hij niet wilde eten of het uitspuugde. Maar hij wil het echt niet…
Gewoon blijven proberen. Na een poosje heeft-ie door dat-ie geen keus heeft en dat het einde potjes-tijd is.
Ik snap die kleine moppen eigenlijk niet. Die potjes zijn werkelijk niet te eten, ik zou blij zijn als ik eindelijk de smakelijke verse hap van mijn moeder kreeg in plaats van die vieze potjes.
Groetekes, Sje
Hoi,
Gewoon negeren inderdaad. ik denk dat hij je aan het uitproberen is. Hier duurde het soms ook een paar dagen. Zolang ze niet al te gretig worden bij het volgende voedingsmoment of erg gaan afvallen niks aan de hand. Potjes zijn vaak voor de baby wat zoeter van smaak en dat is natuurlijk veel lekkerde dan die prut die je mama je geeft. Dus daarom de weigering misschien.
Gewoon volhouden komt goed.
sterkte ,
lon106
Je kunt evt. de verse maaltijden die je maakt 9die nu nog zoutloos moeten), wat smakelijker maken met bijv. een lepeltje smeerkaas of smeerleverworst erdoor. Misschien dat het er dan beter in fietst.
Groetekes, Sje