Alleen maar mama willen

Hallo allemaal! Even een vraagje, misschien is het wel weer een of andere fase waar Mila doorheen moet, ze heeft dit namelijk al eerder gehad: ze wil alleen maar mama! Als ik er niet ben gaat het prima, met de oppas, bij opa en oma, of op de opvang. Ook met papa alleen gaat alles goed, totdat ik er bij ben. Dan wil ze van niemand iets weten. Zelfs niet van haar papa… en die wordt daar wel een beetje sip van natuurlijk. Ze knuffelt wel met hem en komt een kusje geven maar als hij haar oppakt!! Drama (nogmaals: alleen als ik in de buurt ben hoor, verders niet) Alleen maar brullen om mama mama mama… Ik vind het heel naar om haar zo te zien, maar wat moet/kan ik er aan doen? Vanochtend was het ook drama toen papa haar uit bed wilde halen. Dan gaat het na een paar minuutjes goed, maar zodra ze een glimp van mij heeft opgevangen is het weer brullen. En het ging niet meer over, totdat papa met haar in de kamer is gaan spelen en toen ik na 15 min (expres gewacht tot ze uitgeraast was) de kamer binnen kwam was het weer helemaal goed, waren ze heerlijk samen aan het spelen en ik kon gewoon naar mijn werk zonder drama als ik wegga. Hoe kan dat nou toch?

Lilypie Baby PicLilypie Baby Ticker

hoi,

Ik denk in derdaat dat het een fase is, Patrick heeft hier ook last van gehad. Tot het op een gegeven moment zo erg was dat papa niet meer met hem alleen weg wilden of dat hij niet alleen weg mocht gaan.
Al hoewel het als ik weg was erg goed ging hoor!!

En toen opeens was het over en ging alles weer prima.

Nu zitten wij in de fase dat papa niet weg mag en papa is alles. Dat is het anderen uiterste. Als papa gaat werken is het drama of als hij even weg gaat. Dan wordt er konstant door patrick de vraag gesteld waar is papa nou.

Bij ons is het dus vanzelf over gegaan en de enige tip die ik je kan geven is om vooral niet de dingen te gaan veranderen om maar te zorgen dat zij niet overstuur raakt. Zij zal zeker ook moeten leren dat de dingen gaan zoals ze gaan. Net zoals patrick hier dat moet leren. En geloof mij hij is het er zeker weten niet altijd mee eens.

Heel veel sterkte in deze tijd.
Want ik weet hoe hart verscheurend het kan zijn om te zien dat zij papa links laat liggen wanneer jij er bent. En om haar te horen krijsen om mama als papa met haar bezig is.

veel liefs mignon

Jep een fase, heb ik bij mijn zoontje ook gehad.
Zo lang ik niet in de buurt was dan ging het goed maar o wee als mamma er is dan is mamma alles.
Nu gaat het een beetje over en zelfs pappa mag Cas naar bed brengen als ik thuis ben.

Dus ja wat kan ik zeggen; het gaat over!!!

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)

Hoi Mignon,

Bedankt voor je verhaal. Voel me er weer een beetje beter door. Het is gewoon zo frustrerend voor haar papa. Soms gaan we aan de wandel zonder kar en dan halen we haar papa op van het werk en dan wordt ze moe en wil ze gedragen worden, nou dan schreeuwt ze sinds een week moord en brand als papa haar tilt. We denken dan gewoon door lopen het houdt wel op, maar echt, ze stopt niet en om toch nog gezellig verder te kunnen wandelen neem ik haar dan toch maar over en is ze gelijk stil… En dan denk ik weer: dat is toch ook niet goed want dan heeft ze dus haar zin gekregen. Hij kan haar verder overigens wel naar bed brengen. Dat is dan weer geen probleem, meestal doen we dat ook samen eigenlijk. Maar goed, nogmaals: het is alleen als ik erbij ben en niet als hij alleen met haar is, dan is ze wel heel aanhankelijk…

Lilypie Baby PicLilypie Baby Ticker

Hier van het zelfde hoor, hij is nu drie jaar bijna en ik moet zeggen, soms is het best zwaar. Want papa wil natuurlijk ook dat zijn zoon aandacht aan hem schenkt. Laat staan als hij zich niet lekker voelt, dan mag papa zelfs zijn pamper niet verversen, zijn pyjama niet aan doen… ik ken dat gevoel…
ach ja, het zal wel overgaan als de apenjaren door zijn zeker

Ilse,
Fiere mama van deze hartedief !

Hier is mama ook bij alledrie (bijna 1, 3 en 5 jaar) favoriet.
Moeten er bijvoorbeeld konten worden afgeveegd, bordjes worden uitgeschraapt, broodjes worden gesmeerd, gedouched, voorgelezen: mama doen!
Zelfs mijn dochter van bijna 11 maanden strek zich naar mij uit als papa haar vast heeft en ik langs loop.

Op een of andere manier is mama gewoon heilig.

Maar wat jouw dochter doet klinkt als eenkennig. Het ene kind heeft dat met, ik noem maar wat, 10 maanden, de ander met 1,5 jaar. Het ene kind heeft het een uur, een ander 4 maanden. Ik denk dat het een fase is en dat het ergste wel overgaat, maar dikke kans dat je wel de favoriet blijft.