Alleen maar lekkere tussendoortjes eten

Pfff, Eva heeft weer iets hoor! 's Ochtends, als we thee dronken rond half 11, kreeg ze van mij een Liga, een rijstwafel, soepstengel of craquotte. 's Middags at ze een bakje fruit (Frutapura he, want mevrouw moet geen echt fruit zoals jullie weten). Ze dronk diksap of een beetje water. Ze vond het altijd heerlijk en zeurde niet.

Toen zag ze mij een chocoladekoekje eten, dus ze schooide om een hapje. Ik dacht: ‘Ach, een halfje dan’ en gaf haar het koekje. Nu weet ze dat er in de trommel veel lekkerdere koekjes zitten dan dat zij krijgt. Resultaat: mevrouw wil geen Liga of een ander kinder-koekje meer! Fruit weigert ze ook. Net als diksap, hoewel ze van mij nooit iets anders heeft gekregen. Ze drinkt nu weer erg weinig! Ze gooit haar Liga weg en gaat met open mond bij één van ons staan bedelen om een hapje van ons koekje!

Ik heb natuurlijk geen zin om haar alleen maar ‘grotemensenkoekjes’ te geven, die bomvol suiker, vet en zout zitten. Het was ook niet nodig, want ze lustte voorheen ook gewoon haar eigen snackjes. Wat zouden jullie hiermee doen? Ze mag natuurlijk best een tussendoortje, alleen maar goed vanwege de spijsvertering als haar maagje soms even gevuld wordt, maar wel graag met gezondere alternatieven! Wij kunnen ook nooit iets anders eten dan wat zij heeft, want dan eet ze niks meer. Of het nu gaat om gewoon eten (als ze bv een keer niet mee-eet omdat wij pittig eten), om een koekje, een schaaltje yoghurt of een chipje…zij wil het ook!

Dus graag tips:

• zal ik haar gewoon geen andere tussendoortjes aanbieden dan die van haarzelf?
  • moet ik echt nooit meer wat eten als zij erbij is? Dus zelf geen koekje pakken als zij een Liga eet? (ik kan moeilijk aan de Bambix kinderkoekjes!)
  • wat kan ik doen aan dat schooien steeds?
    Ik wil dat ze gewoon eet wat ze krijgt en dat ze accepteert dat ze niet alles hoeft te hebben wat papa en mama hebben (zoals laatst, toen ze gek van woede werd omdat ze geen slok BIER kreeg!)

Diva Eef weer in de bocht!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik moet zeggen morgan is niet zo heel moeilijk, die komt soms even kijken wat ik heb maar accepteerd op het moment nog steeds dat zij haar dingen heeft en mamma haar dingen. Sommige dingen mag zij ook hebben van mij zoals wanneer ik een chippie pak dan mag wij mee knabbelen uit mijn bakje en voelt ze zich heel trots, maar zoals afgelopen zaterdag had ik cechewnootjes en zij wilde proeven en ze luste het niet eet ze met smaak haar eigen koekjes op. Nou eet ik niet zoveel zoetige dingen natuurlijk maar als ik het wel doe weet ik dat ze op een leeftijd zit dat ze ook wil proeven en dat het er in zit dat ze het ook wil hebben. Eigenlijk vind ik dat niet zo erg alleen met chocolade ben ik nog voorzichtig. Maar verder knabbeld ze eigenlijk gewoon alles met ons mee. En willen we dat niet hebben tja dan wachten we tot ze er geen notie van heeft.

Groetjes,

Michèle

Mijn tip is niet te veel aanpassen en heel duidelijk naar haar zijn. Dus van tevoren al aangeven, je krijgt 1 hapje van mamma en dan weer je eigen koekje. Bij Nora werkt het redelijk, als ze daarna weer staat te bedelen dan zeg ik nee, van wie is dit koekje? En dan is ze ook wel weer trots als ze het goede antwoord weet. Soms probeert ze eerst nog Nooja te zeggen en dan zegt ze (met zo’n opgetrokken neusje) neeeee, is van mama! Werkt best aardig hier. Maar dat is wel een kwestie van doorzetten en al van het begin af aan duidelijk zijn. En dan natuurlijk ook je eraan houden…

Succes met je diva! En lekker blijven genieten van je chocoladekoekjes, krijg er trek van!

liefs

Qua koek enzo ben ik ook niet zo heel moeilijk, maar ja Dylano is geen koek liefhebber niet die van ons en niet die van zijn eigen dus heb ik makkelijk praten Chippies oid krijgt hij ook en paar als ik ze pak (zelden dus als hij uit bed is)

Dylano eet echt gewoon alles mee, iets anders werkt gewoon niet meer. En ze mogen alles hebben.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ja hmm…ik deed eerst ook niet moeilijk, maar als het aan Eva ligt, eet ze de hele dag. En dan wat ZIJ wil! Kijk, één koekje op een dag lijkt me niet zo’n probleem, maar ik wil niet dat ze de hele dag snaait. Het begint 's ochtends al. Dan heeft ze haar pap op en dan wil ze nog wat yoghurt met muesli van mij. Vind ik ook geen probleem, maar daarna staat ze weer met open mond te hangen bij papa, vanwege zijn boterham met pasta!

Vanavond was het drama met eten. Wij hadden lasagna met zalm, maar ik had niet meer zo heel veel en dus kreeg Eva een potje groentenlasagna. Geloof me, het zag er hetzelfde uit, op een klein beetje rose er doorheen na. Ze gilde het uit, smeet haar bord op tafel en wilde haar lasagna niet meer hebben! Terwijl ze er gek op is! Het ging er puur om dat ze hetzelfde wilde hebben! Ik heb haar bord aan de kant gezet en heb, met papa, gezellig onze lasagna op. Kwaad dat ze was. Toen wij klaar waren, at ze wat hapjes en toen was het klaar. Toen we ons toetje aten, chocoladevla met vanillevla erdoor, keek ze erg argwanend. Alsof ze ‘genaaid’ werd. En maar kijken of wij écht hetzelfde hadden als zij. Pas toen ze daarvan overtuigd was, at ze haar toetje op.

Ze was echt een draak. Ze komt nu echt in de PP (en ik zei nog wel in een topic van Mriek dat ze lief was!) en met name eten is alles behalve gezellig bij ons op dit moment. Heel vervelend. Maar als ze consequent blijven, moeten we haar toch weten te temmen?

Ha ha ha morgan eet hier soms helemaal niet. Dan is ze heel enthousiast als haar eten komt maar als ze het heeft hoeft ze neit meer. prima eet je niet. En boos dat ze dan is als we haar niet meteen een toetje geven. Ze zoekt het maar uit dan.

Groetjes,

Michèle

Avondeten krijgt Tim altijd hetzelfde als wij. Ze mogen tenslotte alles hebben. Als wij pittig eten dan eet Tim dat ook gewoon. Haha laatst had Peter iets te veel sambal in de nasi gedaan. Ik zat er met een groot glas water bij te eten en Tim at alsof er niks aan de hand was. Qua avondeten zou ik er dus voor zorgen dat jullie gewoon hetzelfde eten.

Verder zou ik met tussendoortjes niet al te veel mee gaan met haar diva gedrag. Ze moet leren wat van haar is en wat van jullie is. Tim krijgt altijd zijn fruit s’ochtends, dus dan eet ik gezellig fruit mee. Het is goed voor mij en ik vind het niet zo eerlijk om zelf een lekkere koek te eten.

S’middags als Tim zijn liga krijgt eet ik eigenlijk nooit wat. Als ik iets tussendoor neem dan is het een eierkoek, ontbijtkoek of biscuit. Ben zelf niet van de "slechte "koeken zeg maar. Maar ik zou er niet aan beginnen haar daar teveel van te geven. Gewoon consequent zijn en leren wat van haar is en wat van jullie is. Als ze haar eigen ontbijt op heeft dan zou ik haar niet ook nog eens stukjes boterham met chocoladepasta geven.

Chips eten wij eigenlijk alleen s’avonds. Tim krijgt alleen een paar chipjes als we op verjaardag zijn. Vind het nu nog niet nodig dat hij daar teveel van krijgt. Als we ergens zijn en iemand geeft hem een “grote mensen” koekje zeg maar dan vind ik dat geen probleem. Af en toe moet kunnen, maar gewoon niet te vaak.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Oh nee, als ze niet wil eten, eet ze maar niet. Daaaaag, daar ben ik ook snel klaar mee! Zeker nu het zo heet is, eet ik zelf ook niet heel veel tussendoor. Chips hou ik niet zo van en dat eet Eva dus ook nooit. Of er moet iemand jarig zijn. Papa is een chipsmonster, maar dan ligt ze allang op één oor. Chips is het ‘gevaar’ dus niet. Laatst wilde ze Plopkoeken hebben, dus die kocht ik. In de winkel maakte ze het zakje al open en at ze de koek. Een paar dagen later at ze er weer eentje, maar nu zijn die al uit de gratie. Ze wil ze niet meer, want die zijn blijkbaar ook niet lekker genoeg! Eva krijgt maar 1 ‘ongezond’ tussendoortje op een dag, meer vind ik ook niet nodig en dat pikt ze ook. Ze eet dan ook maar 1 koekje en vaak niet eens helemaal op. Maar het gaat me meer om het idee, dat ze zo wil bepalen wat ze wel en niet krijgt en probeert om haar zin door te drijven. We trappen er niet in, maar het is wel zo, dat we steeds consequenter moeten zijn en blijven! Ik ben echt benieuwd straks of we dit soort dingen ook hebben met een jongen?

Leuke foto trouwens, past echt bij het topic!

Ik wil DIE!!!

liefs

Precies! DIE! Of, zoals ze zelf zegt: ‘DATTT’! Maar ook: geef hierrrr die bal (zie mijn topic ‘Eva was vals’ in ‘Wist je dat…?’) Maar volgens mij past jouw foto ook heel goed bij hoe Nora is, zo met die onderbroek eigenwijs op haar hoofdje!

haha herkenbaar, Rico moet ook niet echt iets van koekjes hebben, alleen die van de winkel die ze daar uitdelen als je bij de kassa komt weet je wel, dan lust ie het ineens wel. Maargoed hij wilde dus ook aan koek wat wij aten,
ja sorry maar dan heeft hij gewoon pech en eet hij maar geen koekje.
ik ga m geen choco koekjes meer geven 1 keer gedaan en hij werd er gigantisch druk van. dat was zo’n american cookie weet je wel…

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker