Alleen fles of

hoi hoi…

ja ik loop vast maandje vooruit maar wil graag weten wat het beste is en hoe jullie het gedaan hebben!?

als je je kindje bv geef mag hij fruit etc vanaf 6 maanden maar bij fv is dat al vanaf 4 maanden. Is dat aan te raden om te gaan doen of zeg je alleen de fles de rest komt bij de 6 maanden wel…

Wij zijn met 5 maanden begonnen met fruit en groente. Onze dochter sabbelde onwijs op haar handen, maakte smakgeluiden en keek werkelijk de boterham uit onze mond.
We hebben het heel langzaam met lepeltjes opgevoerd. Nu eet ze eigenlijk alles.

Het schema is nu:

8.00 uur fles 180cc
12.00 uur fles 180 cc
15.30 fruit
16.00 uur fles 180cc
18.00 uur groente en aardappel
19.15/19.30 uur fles 180cc en dan de nacht in.

DIt schema heeft ze eigenlijk vanaf 4,5 maanden. En bevalt haar en ons erg goed.

Ondanks borstvoeding zijn wij wel met 4 maanden al begonnen met fruit.

Groetekes, Sje

hoi hoi…

oh dat lijkt me gezellig als hij wat anders mag dan alleen maar de fles (wie weet valt het nog tegen

maar beginnen jullie dan eerst met fruit (vers) of ook het groentehapje? is het ook meer verzadigend zodat ze minder de fles hoeven? Jurian drinkt momenteel natuurlijk nog de laatste fles om 23.00 uur moet die er dan af zijn?

Ja, eerst met fruit beginnen, en dan na een week of twee warme hap er bij.
En dan kan er een fles af, want de totale hoeveelheid eten moet natuurlijk niet te veel worden. (Zoals een bekend forum-lid vaak zegt: eters worden gemaakt, niet geboren )

M.

mini-boy,

doe dit best in overleg met de kinderarts…
alles hangt af van zijn gewichtsevolutie. Wij zijn met wortelpapjes begonnen op het einde van de 4e maand omdat ons meisje te mager was. Zou dit niet het geval geweest zijn moest ze dit pas vanaf 6 maanden krijgen.

groetjes x

Hoi,

Wat mij verteld is is dat je pas rond de 6 maanden mag beginnen ivm allergieen en vooral de ontwikkeling van de darmen. Die zijn pas met 6 mnd klaar.
En tegen mij zeiden ze dat ik dan het beste met zachte groentes kon beginnen zoals courgettes en wortels. En die dan gewoon een week geven, zodat de darmen eraan kunnen wennen.

Weet je… er zijn zoveel verschillende meningen hierover, ik denk dat je zelf moet kijken wat jij het beste vind voor je kind. Je merkt vanzelf wel of hij eerst liever fruit heeft of groeten. Mijn advies; doe het wel rustig aan.

Succes!

Groetjes Evelien