Alleen bij mama drama queen!

Hallo dames,

ik heb hier een dochter die volgens mij in een dikke vette 17 maanden sprong zit.
De hele dag jammeren en met het eten echt bijna letterlijk in de stoel hangen en schreeuwen. Het gekke is dat ze dit alleen bij mij doet (wat ik erg frustrerend vind) als papa op maandag thuis is dan is ze altijd zo lief zegt hij en bij oma ook! Mijn moeder sprak mij hier gisteren ook op aan! dat wanneer ik haar daar op kom halen dan veranderd ze als sneeuw voor de zon, jengelen, aan mijn been hangen, in eens niets zelfstandig meer kunnen en alles vind ze dan verschrikkelijk!
Alles heb ik al geprobeerd inclusief negeren, negeren, en nog eens negeren!

Heeft iemand hier ervaring mee of eventueel nog goede tips?

Lieve groet,
Monique mama van Silver

Met 17 maanden is een kindje oud genoeg om het principe van een “strafplekje” te snappen. Ik zou zo’n plekje invoeren als al het andere niet helpt.

Groetekes, Sje

Over zo’n strafplekje… Noa’s gedrag is tegenwoordig ook niet om over te spreken. Heb de hoek geprobeerd als strafplek, maar ze loop er gewoon uit natuurlijk… De box heb ik ook net op zolder gezet. Bedje wil ik niet gebruiken als strafplekje, omdat ze dan misschien niet meer wil gaan slapen 's avonds. Maar wat blijft er dan nog over?

Wat er over blijft is steeds terug in die hoek zetten.
Zodra een kindje snapt “wil je een koekje?”, snapt het ook “ik wil dat je in de hoek blijft staan”. Het een is alleen leuker om te snappen dan het ander.

Jij bent nog altijd de baas en als jij wilt dat ze in de hoek blijft staan tot de “straftijd” voorbij is (ik zei altijd “blijf maar staan tot ik met je kom praten”), dan blijft ze daar staan.

Komt ze eruit, dan zet je haar weer terug. Dat kost je mogelijk een paar dagen, maar dan weet ze wel dat er met mama echt niet te sollen is en dat ze eerder van haar “straf” af is als ze gewoon meteen keurig blijft staan (of zitten).

Groetekes, Sje

wil je een koekje snapt ze al een tijdje Ja, ze solt gewoon met me hoor. En als ze eruit komt en ik wil haar terugzetten, zwiert ze haar benen in de lucht… Maar dan leg ik haar gewoon op de grond. Voorlopig blijft ze wel goed volhouden van altijd terug eruit te komen. Maar ik geef niet op en zal dan maar even koppig zijn als haar en ze blijven terugzetten

[img]http://m4.lilypie.com/TQQqp2.png" alt=“Lilypie Vierde Ticker” border=“0” />

[img]http://m2.lilypie.com/kMzOp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Goed bezig!

Groetekes, Sje

Je kunt de kinderstoel gebruiken, heb ik ook een tijd gedaan, vond het wel lastig omdat ik hem eerst vast moest zetten anders klom hij eruit

@Monique mama is veilig en vertrouwd daar ziijn ze vaak zichzelf, helaas niet de leukste periode.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

dat ze jou het meest het bloed onder de nagels vandaan haalt is een comliment naar jou inderdaad. Jij bent haar veilige haven waar ze zichzelf durft te zijn dus he is niet dat ze niet van je houd maar juist heel veel omdat ze weet dat hoe ze ook is jij toch wel van haar houd.

Groetjes,

Michèle

Ik begin het ook te merken en Senne is nu bijna 15 maanden.

Als ik haar in bed leg is het schreeuwen, gillen en boos worden en bij papa nooit!
Ik troost me ook maar met de gedachte dat ze bij bij het meest zichzelf is…

Groetjes van Sascha en Senne

wij hebben hier ook zo’n portret hoor… die krijgt nu ook echt jengeldepengel aanvallen, schreeuwen, overstrekken, kan dr niks mee… meestal leg ik dr op de grond en ga wat anders doen ‘zoek het maar uit’… en dan houdt ze vanzelf op !
nu is mijn moeder laatst bij de ikea geweest… en die heb een ‘stip’ gekocht, een stuk vloerbedekking in de vorm van een stip, nou die mag ze volgende keer nog 2 meebrengen, de strafstip… 1 voor boven 1 voor beneden, dat word hem, en natuurlijk blijft ze er nie op zitten, maar al moet ik er naast gaan staan en haar 200 keer terugzetten, ik ben er van overtuigt dat je als papa en mama een langere adem moet hebben als een opstandige peuter… dreumus of whatever !
ze kunnen dingen lang volhouden, maar als jij langer volhoud komt het vanzelf een keer goed, en valt het euro’tje wel

Och ik zat toevallig net nog in tranen (kan ik me met Nikki trouwens niet herinneren, maar toen had ik er ook maar 1 he)… Ik wilde haar uit bed halen, maar mocht haar slaapzak niet uit doen… krijsen!! En dat krijsen hield en hield niet op. Ze was zoooo BOOS!!! Ik mocht haar niet aanraken, niet tegen haar praten en vooral niet naar haar kijken!!! Dit is wel het toppunt nu hoor van 3,5 week gejengel en vroeg opstaan (5.30u, zal haar humeur ook niet echt helpen… maar ja, anders krijst ze de boel bij elkaar…), maar je doet er niks aan… Ik hoop alleen dat het snel voorbij is… Jij ook veel sterkte!!

Zo! vandaag maar eens een prachtig hoekje in de gang uitgezocht, ze heeft er ook al twee keer gezeten.
De eerste keer was het nog harder krijsen tot kokhalzen aan toe! ! maar toen ze gekalmeerd was en ik haar nog eens had uitgelegd dat ze niet mag slaan, was het ook wel weer oke.
Het brak wel mijn hard om dat zielige kopie te zien en haar armpjes die omhoog staken omdat ze graag getroost wou worden, maar ik denk ook wel dat ik het echt vanaf nu moet volhouden anders wordt het van kwaad tot erger.

Groetjes,
Monique mama van Silver

Gewijzigd door - Monique 1 op 07 Oct 2010 20:17:37