Hoi meiden,
Ik heb nog steeds heerlijk verlof na de geboorte van binkie. Ik hoef pas over een paar maanden aan de slag, heerlijk! Ik geniet er ook enorm van en kan mij niet goed voorstellen hoe het straks zal zijn om weer te gaan werken en dan de zorg voor twee moppies te combineren.
Nu ben ik dus al een hele tijd thuis met moppie. Tot een paar maanden geleden kon moppie zich echt heel goed zelf vermaken maar nu niet echt meer. Ze heeft best wel wat speelgoed, zeker na haar verjaardag en sinterklaas maar ze speelt maar heel kort ergens mee en wil steeds maar met mama iets ondernemen. En ik weet niets te verzinnen! Boekje lezen, puzzeltje maken dat vond ze leuk nu niet meer, even kleuren, ja 5 minuten. Ze vraagt ook de hele tijd naar DiDiDora en Diego en umizoomi etc. Sinds binkie er is deed ik de tv aan als ik hem ging voeden zodat ik me even op binkie kon concentreren en in mijn zwangerschap 's ochtends vaak even en uurtje lekker samen chillen op de bank
Maar nu vraagt ze dus de hele dag of ze tv mag kijken en dat wil ik liever niet te veel. Of zeur ik dan? Hoe denken jullie over tv kijken? Ik heb zelf de vrees dat ze zichzelf niet meer kunnen vermaken. En dat lijkt nu ook wel een beetje zo te zijn.
En please hebben jullie tips wat de doen met een 2-jarige (en 3 maanden)? Hoe zouden we ons samen kunnen vermaken? Ik ben echt zo niet goed in dingen verzinnen en als ik heel eerlijk ben ik vind het ook niet altijd leuk om te rommelen en met het schaamrood op de kaken geef ik toe dat ik soms liever de afwas doe ofzo.
Nu gaat moppie vanaf volgende week 2 ochtenden naar de PSZ, 1x op papa zijn thuisdag en een andere dag dus ze gaat zich denk ik wel meer vermaken?
Hoe doen jullie dat? Hoe denken jullie erover? Help?
groetjes,
Wendy