Alle remmen gaan los

Tuusen de avond maaltijd en het op bed gaan, is Jarno de laatste tijd behoorlijk druk.

Rondjes draaien, rennen, met speelgoed gooien, verschrikkelijk hard om zichzelf lachen, niet luisteren (‘nee’ is ‘ja’ en andersom) en ga zo maar door! Voor eventjes is dat leuk, maar op een gegeven moment best wel irritant.

Overdag kan hij geweldig goed en mooi alleen spelen. Vraagt af en toe wel aandacht, maar kan zich redelijk alleen redden. Buiten heb je er helemaal geen kind aan… Hij vindt het buiten geweldig.

Het is net alsof hij 's avonds nog even alle energie uit zijn lichaam wil persen.

Herkenbaar gedrag?

Heel herkenbaar!

Hier is het sinds de laatste paar avonden, en slapen is ook niet wat het is geweest! Te druk naar bed? Ik laat ze dan ook maar lekker vliegen en gek doen, en dan proberen om de rust er even in te krijgen voor ze op bed gaat! De energie moet toch ergens heen he?

Manderijn

Yep wij kennen deze dolle 5 minuten zowel van morgan als van de katten waar we er drie van hebben, mamma is dan ook soms heeeeel lbij als alles weer rustig is en in bed ligt.

Groetjes,

Michèle

Gelijk heb je!

Zo gauw Jarno zijn slaapkamer binnen komt, gaat het hek van de dam! Toch maar doorzetten en hem op bed leggen, alwaar hij rustig door gaat met druk-doenerij.

Jep, herkenbaar gedrag

Maar ik denk dat het bij Jarno ook nog wel zou kunnen komen door de geboorte van zijn broertje. Het is voor hem natuurlijk toch een hele verandering, en hij zal even een weg moeten zoeken om daarmee om te gaan. En dat betekend grenzen opzoeken…

Voor de geboorte van Ilja, was Jarno ook al zo druk. Sinds hij naar zijn nieuwe slaapkamer is ‘verhuisd’,

Herkenbaar. Net gegeten, dus weer lekker veel energie.

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

ook hier heel herkenbaar, maar ik denk dat het niet zo zeer energie eruit gooien is maar puur vermoeidheids gedrag voor kinderen. zij zitten anders in elkaar dan wij en als wij moe zijn gaan we gewoon liggen, maar een kind doet dat niet, die houdt zich wakker door druk te doen. ik denk dat rico daarom de laatste dagen niet alleen s’avonds moe is maar overdag ook