Alle nachten schreeuwend wakker

Hallo allemaal

ons zoontje sem is 3 jaar en 5 maanden oud en sinds 2 maanden alle nachten wel 3 x wakker en dan helemaal overstuur en ontroostbaar, als ik dan bij hem kom zegt hij dat hij niet wil slapen en bang is maar waarvoor dat krijgen we er niet uit. vervolgens leg ik hem weer in bed en slaapt weer 2uurtjes en dan is hij weer wakker en zo gaat dat tot de volgende morgen 6 uur.
maar als hij wakker wordt schreeuwd hij zo hard dat de buren al geklaagd hebben,
als we smorgen dan beneden zijn vraag ik hem waar hij wakker van is geworden en dan zegt hij ik wil niet slapen mama en verder komt er niks uit.

wat kunnen we doen om hem de nachten weer door te laten slapen want al 2 maand gebroken nachten is ook niet goed voor ons humeur.

hopelijk hebben jullie tips of ideeen.

groetjes sylvia

Wat een moeilijke situatie. Het is dus duidelijk dat er iets is waar hij mee zit en waar hij bang voor is. Ik zou toch met hem gaan praten en uitleggen dat het goed is als hij verteld waarom hij bang is. Vertel dat jij hem dan kunt helpen om niet meer bang te zijn etc. Denk dat achterhalen waarom hij bang is de beste manier is om ervan af te komen.

Succes!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Ja, ik ben het eens met Sandra.

Toch proberen eruit te krijgen waar hij bang voor is.
Hem inderdaad duidelijk maken dat het ok is om bang te zijn…dat iedereen wel eens bang is. Maar dat mama hem kan helpen niet meer bang te zijn.
Misschien door middel van een ‘spel’?
Ga samen tekenen en vraag hem dan of hij kan tekenen waar hij bang voor is…dan kun je er daarna misschien met hem over praten?

Sterkte!

Groetjes Margot

Ik ben het volledig eens met Ilovemyboy.
Gezellig samen tekenen en ondertussen kan je hem rustig uitvragen,
en hem eventueel zelf laten tekenen waar hij bang voor is.
Laat je ongerustheid 's nachts zeker niet zien maar blijf altijd kalm.
En wie weet gaat het maar om een frutseltje, maar voor zo een kind kan het heel wat zijn he.

Ik ken iemand die toen hij nog heel klein was plots niet meer wou gaan slapen.
Schreeuwen tegen de sterren op enzovoort.
Zijn ouders zaten toen ook met een groot vraagteken…
Bleek na een hele tijd dat hij van zijn oma had gehoord over het zand mannetje
(je weet wel, die komt zand in je oogjes strooien zodat je in slaap valt)
En daar had hij dus een helse schrik aan overgehouden!

Of messchien heeft hij wel nachtmerries,
er komt toch zo een fase waar kinderen bijzonder veel angsten hebben he?

Groeten
Tanja

Mama van Diego 19 maanden

Erg vervelend zeg! En dan al zo lang. Ik zou inderdaad toch nu even gaan doorvragen op bepaalde momenten van de dag (niet als hij net wakker is of naar bed gaat). Misschien is er iets op de kamer wat in het donker eng is. Of zijn er bepaalde geluiden of misschien wel onzichtbare dingen die hij wel waarneemt, je weet het niet…
Misschien is het met tekenen duidelijk te maken. Valt altijd te proberen toch. En voor het naar bed gaan samen de kamer doorlopen en overal kijken of alle “monsters” weg zijn.
Een fase van bang zijn snachts hebben wij misschien nu ook wel. Nick wordt om de paar uur ook huilend wakker. (soms helemaal overstuur). Alleen hij kan het nog niet aangeven…

Groetjes en succes!
Bianca

dat is inderdaad niet fijn,
en ook niet voor jullie,
kan je kindje de nacht herinneren s’ochtends? praat hij er dan nog over?
want vaak zijn ze dat ook weer vergeten.
maar inderaad is het wel lang in tijd dat hij het doet.
vaak komen nachtmerries in de 2 helft van het slaappatroon voor,
of ze schrikken van een hard geluid wat ze bang maakt.
hoelang slaapt hij normaal gesproken s’nachts?
want stress en oververmoeidheid speelt in die dingen ook vaak een grote rol.
of misschien doet hij te veel indrukken overdag op, wat hij dus s’nachts verwerkt.
heb je al een geprobeerd het bedje anders neer te zetten? hier hielp dat bij rico heel goed (heel gek maar waar!)
vanaf dat ze peuter zijn krijgen ze nachtmerries en die “heftige” nachten kunnen wel duren totdat ze 6 jaar zijn.
en dan hoeft het niet te betekenen dat dit elke nacht te doen is, maar ik heb het dan over een strekking van peuter zijn tot 6 jaar, dat het DAN het vaakste voorkomt.
ik denk dat je niet echt veel kunt doen op het moment zelf,
als je zelf in paniek raakt of overstuur of bang overkomt dan zal het zeker niet weggaan. Probeer gewoon even niets te zeggen en je kindje te troosten, neurie hooguit een liedje ofzo.
zorg dat hij zich niet kan bezeren als hij echt in paniek is, dat hij b.v. niet uit bed kan vallen enzo.
maar goed er zijn meerdere situaties mogelijk
b.v.bij een nachtmerrie wordt een kind wakker en heeft troosten juist wel effect. maar echt een "paniekaanval waarbij hij verward huilt, hysterisch schreeuwt en wild beweegt gaat juist niet voorbij door het kind te troosten. daar wordt het dan vaak alleen maar erger van.
als dit blijft zou ik gewoon eens met de dokter praten.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

hoi allemaal

ik ga vanmiddag gelijk is met hem aan het tekenen, misschien komt er dan wat uit.
heb al van alles geprobeerd .
de slaapkamer helemaal na kijken of er geen monsters zitten, hem zelf het bed anders neer laten zetten wat achteraf ook geen succes was, hem een nieuw dekbed overtrek uit laten zoeken zodat hij zich daaronder veilig kan voelen.
maar tot nu toe helpt niks.

hij was altijd een lekkere slapapkop, sliep van 19.00 tot de andere morgen 7.30,
we waren bang dat hij wakker zou worden van zijn kleine broertje die is nu bijna 5 maanden oud en die sliep pas met 13 weken de nacht over en die kon ook flink herrie maken omdat ie zijn fles wilde maar daar sliep hij gewoon doorheen.
kort daarna is het begonnen.

hij heeft laats bij zijn opa en oma geslapen en daar ie hij maar 1 x wakker geworden en sliep vervolgens door tot de volgende morgen half7.

ik vind het gewoon erg vervelend dat de buren zo raar doen, ze zei tegen de overbuurvrouw dat hij onhandelbaar is en dat is hij helemaal niet het is echt een schatje behalve snachts dan niet.
ook zei ze dat ik nooit aan een tweede had moeten beginnen dat ik eerst sem maar is onder controle moest hebben.
wat voelde ik mij een slechte moeder op dat moment als je dat hoort.

ik weet het soms echt niet meer wat ik moet doen…

groetjes sylvia

Nou ja zeg! Wat een stelletje &^$%^!!
NIET naar luisteren…deze domme mensen weten niet waar ze het over hebben!
Ze kennen jou…je situatie…en je gezin niet!

Volgens mij doe je het hartstikke goed! Elke kind heeft in zijn leven bepaalde fases waarin hij of zij het wat moeilijker heeft dan normaal.

Toen ik zelf nog een kind was heb ik een tijdje last gehad van nachtmerries waarbij ik zo’n beetje tegen de muur omhoog kroop van angst. Mijn moeder heeft ook precies de dingen gedaan die jij net opnoemt en uiteindelijk is het vanzelf over gegaan.
Erg vervelend maar niet abnormaal hoor (Ik ben vrij normaal geloof ik hihi!)

Nogmaals meid…NIET naar luisteren!

Liefs Margot

Lieve schat die buren moeten gewoon hun ** houden, ik wordt daar echt pissig van dat soort verhalen.
dat is toch niet normaal? dat ze te pas en te onpas hun mond open trekken wanneer het hun uitkomt?, waar bemoeien ze zich in godsnaam mee??
ik vind dat echt niet kunnen, en jij moet je daar zeker geen slechte moeder door gaan voelen.
wat denken zij wel?!?!
je doet toch zeker wat je kunt?
sla er stijl van achterover zo’n mensen.
hier moeten ze dat niet 1 x proberen in mijn gezicht te zeggen want ik hou niet van onrecht en al helemaal niet bemoeienissen van mensen die er geen moer over te zeggen hebben.
laat je niks aanpraten!

Maar als je zoontje wel redelijk slaapt op een ander, zou ik toch zijn bedje eens anders zetten,
toen rico’s bed tegen de muur stond kon hij daar niet tegen, nu staat hij zo’n 15 cm van de muur af en slaapt hij beter,
ik hoef ook maar 1 x zn bedje perongeluk iets te verschuiven en het is s’nachts raak. heel maf.
probeer het gewoon eens uit?
en misschien helpt een nachtlampje ook wel? je hebt hele leuke voor kinderen!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100127/Fpre.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“88” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/pmh5p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 02 Feb 2010 14:14:19

we hebben net samen zijn bed van de muur afgeschoven en hij heeft al een nachtlampje een hele leuke van piet piraat!! die vind ie toch zo geweldig.
de buurvrouw heeft het via via gezegd en toen ik het hoorde ben ik gelijk naar haar toegegaan of ze idd last van hem had haar antwoord was "ja " en meer zei ze niet toen vroeg ik nog of ze invervolg niet eerst bij mij zou kunnen komen als er iets aan de hand is dat ik het niet leuk vond dat ik het via andere mensen moest horen toen zei ze nog ik moet toch zelf weten tegen wie ik het zeg.
nou en toen was ik me toch nijdig dat ik direct ben weggelopen, ik hoor ook wel is wat bij hun thuis en daar horen ze mij ook niet over, haar zoontje is net zo oud als die van mij en ik bracht nog wel is geregeld kleren of schoenen naar haar toe en wat krijg je nu stank voor dank.

maar vind het super dat jullie allemaal reageren op mijn vraag,

bedankt lieve moeders

pff in plaats dat ze een beetje meeleven en hulp ofzo aanbieden,
neen direct negatief!
Zo zijn de mensen tegenwoordig…

Maar trek er je niets vanaan, je doet al het mogelijke en naar wat ik hier lees doe je het echt super goed.
Je bent begaan met hem en wil echt het beste voor je schat, en zo hoort het!
Laat uw buren maar voor wat ze zijn.

als je het mij vraagt zijn ze uw aandacht niet waard

Groeten
Tanja

Wat heb jij een stel achterlijke buren…jeetje mina!
Ik hoop voor jou dat het met jouw zoontje snel goedkomt en dat dan die van hun gaat beginnen!
Meteen dubbelop hun terug pakken dan he!}

Erg vervelend ja…gebroken nachten.
Tja, wat kun je nog meer doen dan beschreven…ik weet het ook niet zo snel.
Wij hebben voor ons zoontje een paddestoel lampje (blokker) gekocht en die mag hij aan als hij naar bed gaat en die geeft voldoende licht om wat te zien.
Ik ga altijd heel zijn bedje door omdat hij dat leuk vind met die paddestoel en hij weet meteen (voor zover hij zo al kan denken) dat alles goed is in bedje.
Hij mag hem zelf uitdoen voor ik de kamer uitga en dan zet ik hem weer weg.
als hij hem aan wil houden over ene tijdje als hij dat wil vind ik het geen probleem.

Kan jouw zoontje alles al wel goed verwoorden?
“ik wil niet slapen mama” zegt hij…heb je al gevragen…“maar waaron wil jij dan niet slapen”? (tuurlijk zal je dat al hebben gedaan)

Ik hoop dat je snel weer doorslaap nachten hebt!

Ennu…hoofd omhoog als je langs de buren loopt…“LUCHT”!

Gr, Danielle

hoi

ik vraag hem steeds waarom kun je dat niet slapen lieverd!!
maar dan zegt hij of ik kan niet slapen of ik ben bang en dan vraag ik voor wie ben je dan bang, maar dat weet hij niet.
vanmorgen zei hij ik ben bang voor de muur, dus hebben vanmiddag samen het bed verschoven zoals hij dat wilde staat nu midden in zijn kamer.
maar waarom hij daar voor bang is kan hij me niet vertellen.
hij gaat altijd zonder problemen naar bed, gaan dan eerst een boekje lezen en nog even gezellig kletsen en dan gaat hij vervolgens ook rustig slapen maar snachts als hij dan wakker wordt kan ik gewoon niet tot hem door dringen dan is hij zo overstuur, ik kan daar gewoon niet tegen begin dan zelf ook haast te huilen zo heb ik het met hem te doen.

en wat de buren betreft ze zijn op dit moment ook lucht voor me, laat ze maar kletsen ik weet wel beter moet ik maar denken.

gr sylvia