Algemeen vraagje

Wanneer gaat een kind eigelijk leren klokkijken? Beginnen ze daar al mee op de kleuterschool of is dat pas in groep 1?

Deze vraag stel ik met de kleine van onze vrienden in het achterhoofd, die binnenkort 5 jaar wordt en dus naar de klueterschool gaat. Misschien is iets voor het leren klokkijken een leuk idee voor een cadeautje? Of is ze daar nog te jong voor?

Vroeger had ik zelf een Flik-Flak-horloge maar weet niet meer hoe oud ik was toen ik die kreeg. Kunnen jullie mij helpen?

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

quote:
Vroeger had ik zelf een Flik-Flak-horloge maar weet niet meer hoe oud ik was toen ik die kreeg. Kunnen jullie mij helpen?

Die had ik vroeger ook!

Nicky zit nu in groep 1, maar heeft volgens mij nog geen klok kijken gehad.

Groetjes Maaike, mama van Nicky en Bob

Evianne zit in groep 1 en heeft het het klokkijken ook niet gehad. Misschien groep 2 ? Ik merk wel dat ze er nu vanzelf interesse in heeft, thuis kijkt ze waar de wijzertjes staan en zo.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

kevin zit ook in groep 1 en heeft ook nog geen klokkijken gehad

sofi leert het nu echt in groep 3, vic weet wat een klok is maar kan er zich geen voorstelling bij maken hoe lang een minuut een uur een dag duurt…die zit dus ook in groep 1

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Hier ook nog niet echt aan het klok kijken, hoewel de oudste (4,5 jaar) het wel erg interessant vindt allemaal.

Het enige wat ze kan lezen is een kleine uitslaaphint op mijn wekkerradio op zaterdag- en zondagochtend. Ze weet dat ze bij ons in bed mag kruipen als er aan het begin een 8 staat.

Tussen 7 en 8 uur komt ze een paar keer heel stilletjes kijken hoe het ermee staat. Op een keer stond er 7.57 uur. Ik zei dat ze wel bij ons in bed mocht maar ze wilde zelf terug naar haar kamer want er stond nog geen 8 op de wekker. Hihi!

Dus nee, echt klok kijken kan ze zeker nog niet.

Groetekes, Sje

Als we daar zijn is de kleine meid al aardig druk met cijfers en kan al goed tellen, maar heb nog niet echt het idee dat ze veel met klokkijken bezig is. Wel vraagt ze af en toe hoe laat het is en zo, maar ze is er nog niet mee bezig!

Zo’n Flik-flak-horloge vond ik toen geweldig en heb met dit horloge ook leren klokkijken! De grote wijzer is Flik en de kleine volgens mij Flak (wat toevallig!)!

Bedankt in ieder geval!

Dewi is 8 jaar en zit in groep 4.

Volgens mij wordt daar pas echt tijd aan besteed in groep 5. (leuke woordspeling trouwens). Ze hebben wel de hele en halve uren en de kwartieren gehad.

Waarom dan pas weet ik niet.

Groet
Bianca

Hoi,

Ben juffrouw en had vorig jaar groep 4. Het verschilt een beetje per methode, maar het begint een klein beetje in groep 3. In groep 4 analoog en groep 5/6 digitaal.
Wel erg belangrijk om thuis veel te oefenen. Als ze er interesse in hebben gewoon alvast een beetje aanleren, kan geen kwaad

Als ze er pas over twee jaar mee beginnen, hebben we nog wel even! Kunnen we nog een tijdje nadenken over een leuk cadeautje. Want wat moet je verzinnen voor een meisje van 5 jaar?!