Hoi Mama´s,
Ik heb een lastig probleempje; Alex (van ruim 1 jaar) lust alleen helemaal gepureerd eten en dan eet hij alleen als de Teletubbies aanstaan. Het eten maak ik zelf. Ik ben al een hele tijd bezig hem te laten wennen aan eten met textuur. Hij spuugt het uit en begint heel hard te huilen. Ongeveer een maand geleden was ik het beu, ik dacht dat als hij alleen nog wat grover eten krijgt (vergelijkbaar met potjes van 8 maanden van Olvarit) hij daar wel aan went… niet dus, hij heeft gewoon een aantal weken niet gegeten! Ik ben zijn eten dus maar gewoon weer gaan pureren. En meneer eet weer alles! Wel alleen voor de tv, want in de keuken aan tafel is maar saai.
Volgens mij heeft hij een angst voor eten met stukjes. Hij raakt ook geen partjes manderijn of banaan aan. Als ik dat voor hem neer leg gaat hij hard huilen terwijl hij het in een prakje graag lust… zo zijn er nog meer voorbeelden (spekjes, boontjes, worteltjes enz.) Hij eet trouwens wel met veel smaak grof volkorenbrood met korstjes, snappen jullie het?
Wat te doen!! Kan toch niet zijn hele leven zijn eten blijven pureren?