Alessandro heeft

bij de verloskundige is alles goed gegaan.
de baby trekt zich gelukig nergens wat van aan. hij groeit goed.

alessadro is nog steeds een beetje hetzelfde, we mogen ook nog niet echt met het dieet beginnen. zodra de biopt uitslag binnen is mag het. we mogen al wel een beetje experimenteren met gluten vrije produkten. hij slaapt dus ook nog slecht.

en over zijn gewicht… het gaat er bij hem om dat hij dit ook woog toen hij 9 maanden was dus hij is enorm afgevallen… en daar maken ze zich zorgen om, want normaal gesproken is het niet erg als een kindje licht is qua gewicht als zijn groei curve maar niet afbuigt naar beneden… en dat was/is bij hem dus wel het geval.

maargoed we wachten wel af misschien is het niet nodig…

kussss van mij

Meid toch, wat een verhaal zeg.
Jullie zullen wel een manier vinden waarop allesandro toch lekker kan eten zonder Gluten.

Liefs Kristel

Wat fijn dat het met de baby gewoon goed gaat (jee, wat was zijn naam ook alweer? O ja! Gennaro toch? Ik zal het alleen wel verkeerd schrijven haha!)

Ik hoop echt dat Alessandro niet opgenomen hoeft te worden!
Maar ik kan me wel voorstellen dat ze eraan denken omdat het inderdaad fout is als de curve afbuigt.
Maar ja…aan de andere kant…als hij straks de juiste voeding krijgt komt hij waarschijnlijk vanzelf wel weer aan toch?
Ik bedoel: ze weten toch de reden waarom hij zo afgevallen is…

Nou ja, afwachten maar.

Ik zal voor jullie duimen!

Groetjes, mamma van Stephan

ik hoop voor je dat die twee weken, zo gauw om zijn en dat hij dan gaat op knappen .wat fijn zeg dat het goed gaat met de baby. jaja de tijd vliegt voorbij knuffels

groetjes marielle mama van tanja

hoi hoi allemaal…

ik wilde jullie even laten weten dat alessandro vanf donderdag middag toch is opgenomen…

we hebben donderdag de uitslag van zijn biopt gehad … en die wees uit dat hij coeliakie heeft ( gluten intolerantie )
zijn darmpjes waren al zo beschadigt dat hij op het moment ook geen lactose kan verdragen.

daar hij weer was afgevallen… en wij thuis op dat moment het dieet niet konden invoeren omdat hij best veel eten niet wilde…hebben ze de beslissing genomen om hem even op te nemen.

het eten is voor hem een negatieve ervaring geworden , daar hij er natuurlijk pijn van kreeg.

om dit te doorbreken en om hem wat aan te sterken ligt hij nu in het ziekenhuis…

hij heeft donderdag en vrijdag heel goed gegeten… en gisteren was het weer wat minder.
dit hadden ze ook voorspelt, het “nieuwe” van het ziekenhuis is er van af en dan zou hij het gedrag wat hij thuis had ook in het ziekenhuis gaan vertonen, dit was dus gisteren het geval, maargoed ze weten er daar goed mee omte gaan.

ik en mijn man lossen elkaar af daar hij het echt heel vervelend vind om ons niet te zien.
ik ben dus ook veel daar…

we hopen dat hij voor de kerst weer thuis is.
ik hou jullie wel op de hoogte ok?

groetjes van mij

he meid, das niet niks joh. Jullie ventje in het ziekenhuis. Ik hoop dat ie gauw wat aansterkt en dan inderdaad met kerst lekker thuis is. Pas ook goed op jezelf he meid !!!
Heel erg veel sterkte, dikke knuffel…

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

He bah zeg!
Vervelend hoor!
Natuurlijk is het wel hartstikke goed dat hij opgenomen is, hij moet tenslotte toch weer wat in gewicht gaan aankomen en ze doen het niet voor niks.
Maar toch…leuk is anders…
Ik weet dat het heel intensief is, pas je goed op jezelf??
Je bent tenslotte wel hoogzwanger (oké, je zal inmiddels wel “gestoord” worden van die waarschuwingen (je zal het ongetwijfeld vaak horen van iedereen) maar het is goed bedoeld hoor! )

Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor Alessandro!

o wat een gedoe! wij leven hier heel erg met jullie mee, hopelijk komt ie in het ziekenhuis weer bij qua gewicht. maar vooral: hopelijk kunnen ze ook dat negatieve gevoel bij het eten weg krijgen, want ik kan het me goed voorstellen dat ie niet wil eten: dat doet hem immers pijn.
maar nu krijgt ie dus alleen maar spullen die goed voor hem zijn, dat het hem maar snel weer goed mag gaan.
iedere dag bij jullie mannetje in het ziekenhuis, je wilt toch bij hem zijn he?

ik duim voor je dat ie idd voor de kerst naar huis mag, daar is het toch het fijnst.
als ie straks weer een aantal dingen eten wil dan zal ie wel weer aankomen, maar tot die tijd is het moeilijk lijkt me.

groet
Mo

Hoi maureen
Wat een zorgen zeg
Ik wens jullie heel veel sterkte
Groetjes Heleen mama van Robin

lieve maureen
jee dat is even schikken zeg maar ik hoop dat alexandero gauw opknap en dat hij voor de kerst thuis .het valt ook allemaal niet mee en hoogzwanger en dan nog een ziek kind nou meid wens je heel veel sterkte en pas ook op je zelf veel liefs en knuffels

groetjes marielle mama van tanja

jeetje schrik ervan zeg,wil jou en alessandron en je man heel veel sterkte wensen

hoop op een snel herstel en dat hij idd voor kerst thuis is

hou je taai he

nou sneller als dat we zelf ook dachten…
alessandro is weer thuis.
in het ziekenhuis ging het zo goed dat er geen reden meer was om hem daar te laten…

we hebben goede moed dat we het thuis op een goede manier voort kunnen zetten.

ik ben blij dat hij weer thuis is, want er is denk ik toch meer rust nu.
ook zijn we natuurlijk zekerder geworden hoe we met zijn eetgedrag om moeten gaan.

wel is er gezinshulp ingeschakeld…teminste de aanvraag daarvoor is ingediend.
het is de bedoelind dat diegene 1 keer per week thuis komt, om gewoon de dingen te bespreken waar we tegenaan lopen. om het niet zo te laten oplopen. (de spanning rond om het eten en gedrag van alessandro.)

nou goed nieuws dus… nu ben ik benieuwd wanneer de baby komt, nu we weer fijn met zijn vieren thuis zijn!!
maargoed dat horen jullie snel genoeg

Jeetje Maureen, wat een ellende hebben jullie moeten doorstaan! Het is vreselijk als je kind in het ziekenhuis ligt en je zelf niet zo veel kan doen.
Gelukkig is hij nu weer thuis, ik hoop dat het nu goed blijft gaan met het eten!
Jij ook veel succes met de laatste loodjes van je zwangerschap, misschien dat jullie een kerstkindje krijgen?

Groetjes,
Sonja

Heeeeee Maureen!
Dat is goed nieuws zeg!!

Geniet er lekker van.
Gaat vast goed komen allemaal (als ik het zo hoor)

heeeeeeeeeeeee dat is goed nieuws zeg.

nou vertroetel hem maar lekker

Jaaaaaaaaa heerlijk zeg dat ie weer thuis is. En erg tof dat er 1 x per week iemand gaat komen zodat jullie alles kwijt kunnen. Je weet nu in ieder geval wat er aan de hand is en ik kan me voorstellen dat dat al een hele opluchting is, zo kan je er rekening mee houden. Geniet nog maar even van die laatste loodjes als het lukt en geef je ventje een knuffeltje van me.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

fijn! weer thuis!
goed ook dat jullie hulp krijgen, om er goed mee om te kunnen gaan, en handigheid krijgen in wat ie nou wel en niet kan eten.

succes, en geniet van de feestdagen.
en van je laatste zwangere dagen

je hebt vast al info gekregen over ev aangepaste melk voor je kleintje straks, met deze intollerantie in de famillie? om te voorkomen dat je kleintje er ook mee te maken krijgt?
wil je niet laten schrikken ofzo hoor, maar dat werd ons verteld, dat bij ev een tweede je er het best direct rekening mee kunt houden dat de kans bestaat, om zo zo weinig mogelijk risico te lopen.
wilde het toch effe zeggen. zodat je er misschien naar kunt vragen straks.

groet
Mo

hoi
ja mo het klopt hoor ik heb al wat info gekregen over d voeding voor de baby die er aan komt.
ik heb ook een verwijsbrief voor de dietist voor mezelf en de baby, maar heb er nog geen tijd voor gehad om daar heen te gaan.

ze hebben me zowie zo aangeraden om zo lang mogelijk borstvoeding te geven… mocht dit lukken natuurlijk… bij de vorige twee was dit wel zo dus ik hoop dit keer ook.

vandaag is het met alessandro goed gegaan…
hij heeft redelijk gegeten en dat geeft deze mama ook weer vertrouwen.

dikke knuffel allemaal

Da’s fijn om te horen!!!

Blij om te horen dat het weer ietsjes beter gaat in jullie gezin.
Nu kun je je op gaan maken voor de bevalling en hopelijk daarna lekker genieten van je man en kindertjes.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-2004).