Aldoor te laat naar de w.c

Jens van ruim 4 is sinds eind mei 2004 zindelijk, maar heeft vooral de laatste maand aldoor ongelukjes omdat ie te laat naar de w.c. gaat. Staat ie voor de w.c.-pot met zijn lange broek al op zijn enkels: te laat! Vaak zien we aan zijn gehuppel aankomen dat ie moet, maar soms ontkent ie het gewoon om 5 minuten later weer vlak voor de eindstreep een ongelukje te krijgen.

Hij lijkt het zelf ook niet leuk te vinden dus ik denk niet dat het uit opstandigheid is, maar echt door te laat gaan. Hij gaat overigens ook best wel vaak naar de w.c. en met het oog op blaasontsteking heb ik hem ook gevraagd of het aldoor kleine plasjes zijn (ja) en of het zeer deed (nee). Volgens mijn moeder hebben kinderen nou eenmaal een kleine blaas en volgens mij ga je door blaasontsteking niet broekplassen.

Iemand ervaring of enig idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? Boos worden? Alleen boos worden als het gebeurt nadat we hem hebben gezegd n.a.v. zijn gehuppel eerder te gaan? Doen alsof het normaal is? Hem er werk aangeven (zelf met een washandje wassen laten, onderbroekje in de was doen)?

kinderen zijn soms zo bezig dat ze vergeten naar de wc te gaan,en dan ineens is die druk zo groot dat ze het niet meer kunnen ophouden…

kaitlyn heeft het ook ff gedaan en die liet ik zelf wassen en zelf weer schone broek aan doen,zei altijd wel met een beetje verhefte stem,niet leuk kaitlyn als je nog een keer doet ga je maar met natte broek verder spelen…

maar het blijft moeilijk hoe je daarop gewoon moet reageren

suc6

Hoi,

Stan is ook zindelijk en die gaat ook wel eens te laat en ook nadat ik hem er naar gevraagd heb. Ik zeg wel altijd waar meot je plassen Stan op de wc zegt hij dan. Maar het is vaak alleen als hij druk aan het spelen is.

En als we hem zien huppelen dan vragen we en als hij dan nee zegt zetten we hem op de sc en hij plast dan altijd.

Kleine plasjes is normaal ik denk niet dat hij een blaasontseking heeft.

En ik denk dat boos worden niet helpt.

Maar ja, het blijft moeilijk hoe je ermee om moet gaan

succes verder,

crista