Jens van ruim 4 is sinds eind mei 2004 zindelijk, maar heeft vooral de laatste maand aldoor ongelukjes omdat ie te laat naar de w.c. gaat. Staat ie voor de w.c.-pot met zijn lange broek al op zijn enkels: te laat! Vaak zien we aan zijn gehuppel aankomen dat ie moet, maar soms ontkent ie het gewoon om 5 minuten later weer vlak voor de eindstreep een ongelukje te krijgen.
Hij lijkt het zelf ook niet leuk te vinden dus ik denk niet dat het uit opstandigheid is, maar echt door te laat gaan. Hij gaat overigens ook best wel vaak naar de w.c. en met het oog op blaasontsteking heb ik hem ook gevraagd of het aldoor kleine plasjes zijn (ja) en of het zeer deed (nee). Volgens mijn moeder hebben kinderen nou eenmaal een kleine blaas en volgens mij ga je door blaasontsteking niet broekplassen.
Iemand ervaring of enig idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? Boos worden? Alleen boos worden als het gebeurt nadat we hem hebben gezegd n.a.v. zijn gehuppel eerder te gaan? Doen alsof het normaal is? Hem er werk aangeven (zelf met een washandje wassen laten, onderbroekje in de was doen)?