Aldoor maar die hand in zijn broek

Sinds J. (2001) zindelijk is en onderbroekjes draagt (zo’n 3,5 maand terug) steekt ie aldoor zijn hand van voren in zijn onderbroek.

Dat willen hem afleren, dus nu ‘straffen’ we hem door hem elke keer zijn handen te laten wassen (daar heeft ie een hekel aan) als we het zien gebeuren. Verder heb ik hem ook verteld dat ie het wel in bed mag doen, maar niet ergens anders, want ‘je ziet andere kindjes toch ook nooit met hun hand in hun broek?’, wat ie ook toegeeft dat dat zo is.

We zijn nu al een week of 3 met de ‘handenwasstraf’ bezig, maar er is helaas weinig verbetering.

Iemand anders nog tips om deze gewoonte af te leren?

Gewijzigd door - SeeSeeEm op 12 Nov 2007 22:16:31

boekriem misschien een idee ? Ik denk er verder nog over na, want ik ga even aan de slag hier.

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003

Ikke ( Astrid ) reageer even op Daan zijn naam omdat ik niet thuis ben, maar de pc staat thuis wel aan. Heb hier al eerder gemeld dat ik even met zwakzinnigen heb gewerkt, die deden dat ook. Ze wisten niet wat ze deden, maar het voelde gewoon lekker. HahahahaToen Daan me er een keer kwam ophalen s`avonds toen zaten er enkele in hun pyamabroek. Daan had het niet meer, wist hij veeel. Overdag deden ze dat haast niet omdat ze dan meestal een broekriem droegen.

Hahahaha! Die Daan, die was daar natuurlijk helemaal niet op voorbereid, hahaha!!!
Zie zijn reaktie al voor me hihi!

P.S.
Negeerden jullie dat gedrag dan gewoon of zeiden jullie dat dat niet de bedoeling was? Ik bedoel: zwakzinnig of niet, ik moet er nou niet aan denken om te werken bij een stel mensen die gezellig met hun hand in hun broek
zitten 's avonds
Sorry hoor, bedoel het niet vervelend ofzo, hahahahahaha!!! (écht niet!)

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 29 Aug 2004 18:08:52

Hahahahaha Daan was het liefst er meteen weer vandoor gegaan. Was wel erg leuk. Ik kon er heel goed tegen hoor.

Wij negeerden dat gewoon, hun snappen er immers zelf niks van behalve dan dat het lekker aanvoelde. Was ook niet uit te leggen aan hun denk ik.
Groetjes Astrid

Heb ook met verstandelijk gehandicapten gewerkt. Ik vertelde ze in zulke gevallen dat er dingen zijn die je op je eigen kamer doet.
Toen we daar playboys neerlegden vonden ze dat geen enkel probleem.
maar dat lijkt me voor dit geval geen optie
Maar misschien kun je hem wel vertellen dat je begrijpt dat ie dat doet, maar dat ie dat beter op zijn eigen kamer kan doen en ontdekken. want hij zal het toch wel heel interressant blijven vinden gok ik zo.
Want als je het gaat straffen krijgt ie misschien het idee dat het iets is wat je niet mag doen? dat het iets geks is ofzo.

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the universe
is that it has never tried to contact us.

Lucas heeft het een paar keer gedaan, gelukkig niet meer.
Heb hem daar niet voor gestraft omdat ik niet wil dat hij “vies” wordt van zijn eigen lichaam.
Wel idd verteld dat dat niet zomaar kan.
Maar omdat hij het niet vaak heeft gedaan heb ik er ook nog niet veel ophef over hoeven maken.
Hij blijft wel indruk maken, dat wel!
Maarja, die pielemoos (zo noemen wij hem hier) die hangt daar ook maar voor het grijpen!

Vanmorgen lag meneer bij mij in bed.
Zegt ie in een keer, kijk mama, grote pielemoos.
Inderdaad, was best groot Je snapt em wel he

Groetjes Mim

Precies, dat heb ik ook aan Jens uitgelegd hoor, dat ie zijn handen moet wassen omdat er plas aan kan zitten. Dus ik doe het eigenlijk al goed.

Ik zal dus nog even geduld moeten hebben totdat de fase voorbij is…

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003