Hebben jullie al zin in de feestdagen? Ik wel, ik vind het heerlijk dat het alweer zo vroeg donker is, lekker vroeg de lampjes en kaarsjes aan, gordijntjes dicht, heeerlijk! Ik ben echt een wintermens, en kan ook niet wachten tot we de kerstspulletjes weer van zolder kunnen halen
De twee kerstdagen op zich vind ik niet zo heel veel aan, ik voel me altijd zo verplicht om overal langs te gaan, maar de hele maand er voor is het echt genieten! Gaan jullie nog iets bijzonders doen met de kids?
Wij gaan dit jaar toch al wel een klein beetje iets aan sinterklaas doen, al snapt Joey daar natuurlijk nog helemaal niks van. Het is eigenlijk meer voor ons zelf, en voor de foto’s, hihi
Al zin in de feestdagen?
Wij zijn eerste kerstdag bij mij ma en tweede bij mij pa dus een financieel rustige kerst want beide doen niet aan kadootjes. Kunnen we weer sparen. Met oud en nieuw zijn we bij mijn schoonmoeder. Moet alleen even kijken of we een boom nemen want die moet op de plek van de box, dus moeilijk even.
Groetjes,
Michèle
december is echt een heerlijke maand. Jammergenoeg moet marco werken met de kerst. Eerste kerstdag eet ik bij mijn schoonouders en tweede kerstdag waarschijnlijk bij mijn zwager. Wij doen nooit aan kadootjes met kerst. Sinterklaas slaan we dit jaar nog even over. Rens snapt er toch nog niets van en hij is 14 december ook al jarig. Volgend jaar maar.
Groetjes Ramona
Ohhh ik heb er ook al zoveel zin in Ben erg benieuwd hoe Noah op de Sint en op de kerstboom zal reageren. Vorig jaar ook wel aan kerst gedaan maar toen was hij nog jong!
Aankomende Zaterdag komt de Sint weer in het land, en we gaan wel even kijken!!
Maar verheug me echt op de kerst!
Liefs, Melanie, (mama van Noah)
Ik vind het ook heerlijk! Ik ben niet zo van de kerst, maar Sinterklaas vind ik zo leuk! Wij gaan wel aan Sinterklaas doen, ook al snapt Eva het niet. Gewoon omdat het zo leuk is. Ze krijgt ook gewoon cadeautjes, van ons, opa en oma en haar peetoom en -tante. Net als de anderen. Ik bedoel natuurlijk dat ze cadeaus krijgt van Sint! Wij gaan ook naar Sint op mijn werk, dat is ook leuk. Ik ben verder dol op donker, warm en kaarsjes. Ik vind het nu ook zo mooi buiten met de bladeren allemaal. Ik ben gek op de zomer, maar hou ook hier van. Met kerst gaan we naar opa en oma en met oud en nieuw denk ik ook. Eerst wilden we het vieren met vrienden, maar die hebben inmiddels bijna allemaal kinderen en wonen niet in de buurt. En allemaal hier slapen gaat niet lukken qua ruimte boven. Maar daar denken we dan nog maar even over! Aan januari en februari heb ik een hekel, die zijn saai en grijs, maar oktober, november en december zijn supergezellig!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Ook ik ben een echt wintermens
Indd lekker vroeg donker kaarsjes en zo aan. Hier staat ook standaard 6 december de kerstboom.
Wij doen met kerst cadeautjes al zal dat dit jaar het laatste jaar zijn, en volgend jaar weer gewoon met sinterklaas.
Liefs Michelle
Gezien het weer heb ik liever de zomer. Maar ik ben echt iemand van kaarsjes aan etc s’avonds, dus wat dat betreft vind ik de winter weer erg leuk. Moet zeggen dat ik nu nog niet echt met de feestdagen bezig ben. Maar vind het wel altijd een hele leuke tijd. Idd weer lekker je huis versieren etc, vind ik altijd erg gezellig. Maar niet te vroeg hoor, ben niet iemand die 1 dag na sinterklaas al de kerstboom zet. Meestal 1,5 a 2 weken voor de kerstdagen komt de boom hier in huis.
Eerst gezellig sinterklaas vieren. Dit vier ik al vanaf kleins af aan met mijn ouders, broertje en tante en oom. Toen we wat groter werden zijn we overgegaan op surpises. En de laatste jaren nog wel loodjes trekken, maar dan alleen gedicht erbij. En de traditie is om na het kadootjes uitpakken gezellig met elkaar te gourmetten. Hahaha Tim zal net als vorig jaar wel weer de meeste kadootjes hebben.
Groetjes,
Sandra
ow hier ook een wintermens
Al hou ik ook van de andere seizoenen
Maar de winter ja het liefst lekker koud en droog met wat sneeuw
En dan sinterklaas inhalen
heerlijk
En de kerst ja het liefst wit
lekker naar buiten en dan s` avonds gezellig met mijn moeder en mijn kindjes en ed eten
En kaarsjes aan
Kerstboom
Ja heerlijk ik kijk er naar uit
Tis wel druk hoor 5 dec sinterklaas
9 dec Robin jarig en 12 dec vieren we Robin zijn verjaardag voor fam en vrienden
Normaal gesproken ben ik helemaal van de decembermaand en kan niet dan ook echt niet wachten tot het zo ver is.
6 december staat de boom hier dan ook al.
meestal gaan wij naar mijn ouders toe eerste kerst dag en liggen er wat kleinigheidjes onder de boom, erg leuk.
daarna eten we een hapje mee en gaan dan weer naar huis.
tweede kerstdag komen meestal een paar vrienden gourmetten, of we gooien ruben vroeg op bed en gaan lekker met zijn tweetjes gourmetten.
Maar…dit jaar sla ik over, dit jaar word de december maand overschaduwd door verdriet, dus eerlijk gezegt heb ik er geen zin in dit jaar.
voor Ruben maken we er wat van, maar het uitbundige kersthuis wat de mensen van mij gewent zijn, gaat dit jaar even niet door.
Hier gaan we voor 2010 en we hopen dat het eindelijk een jaar met een beetje geluk zal worden.
Groetjes Marianne mama van Ruben
Mwah … winter/somber/donker… nee geef mij maar zomer met zonneschijn.
Toch wel zin in deze december… we gaan nl dan het nieuwe huis inwijden… dus … dat moet goed komen! Verder moet ik zelf met oud en nieuw werken … en weet ik nog niet of we met kerst wat gaan doen. Denk dat wij ons huis niet uit te branden zijn
Ik ben absoluut geen winter mens, maar dat hadden jullie vast wel begrepen, toch is het anders om in een warm land kerst en sint te vieren, soms valt het een beetje tegen, vreemd wel dus!
Wij hebben gisteren heel stiekum al een klein beetje oud en nieuw voorpret gehad Ik was even bij de Action en daar lagen sterretjes
Dus ik heb een pakje meegenomen, omdat ik al heel lang benieuwd ben hoe Joey op het vuurwerk gaat reageren. Gisteren na het eten hebben we alle lampen uitgedaan, en zo’n sterretje aangestoken, en precies wat ik verwachte gebeurde… Joey begon helemaal te stralen en riep keihard OOOOOH BOOI! (mooi) hihihi zo lief, hij vind alles wat licht geeft Booi
Wij gaan op kerstavond naar mijn schoonmoeder (eigenlijk moet ik nog zorgen dat ze bij ons komt, want ik ga niet 's avonds met een kind over straat dat in bed hoort te liggen) en eerste kerstdag zijn we bij mijn ouders. Tweede kerstdag 's middags even naar mijn schoonvader, en beide dagen gaan we thuis lekker met z’n drieen uitgebreid ontbijten.
En dan hebben we hier nog een soort van derde kerstdag, want dan ben ik jarig… Grrr dat is altijd wat minder, en helemaal dit jaar, want kerst valt op vrijdag en zaterdag… Ben ik dus op zondag jarig, en moeten alle boodschappen al binnen zijn voor de feestdagen… dat word plannen dus, en passen en meten in ons kleine koelkastje
Op oudjaarsdag blijven lekker thuis, voor het eerst sinds jaren geen gefeest bij vrienden… Maar daar moet ik ook even niet aan denken, want dan ben ik hoogzwanger! Dus dit jaar lekker zelf oliebollen bakken, en al die hele foute tv-programma’s kijken Nieuwjaarsdag maar even kijken of ik het red om overal gelukkig nieuwjaar te wensen, anders in de loop van de week maar over al langs gaan. Wij zijn nogal traditioneel in onze familie, tot grote ergenis van mijn vriend, haha! De kleine kindjes gaan overal ‘‘geluk in de tuk’’ halen, bij opa’s en oma’s, ooms en tantes, erg gezellig dus
Maar druk, dus dit jaar maar eens kijken hoe dat moet met die dikke buik!
(geluk in de tuk betekend overigens geluk in de broekzak in het twents, dus overal wat centjes om het nieuwe jaar gelukkig en rijk te beginnen In mijn tijd overal een gulden, zal nu wel euro zijn, haha)
Ha ha ha dank voor de uitleg, mijn twents is niet zo goed…
Wij zijn wel bij mijn ouders met kerst, maar daar blijven we ook slapen dus dat scheelt enne tweede kerstdag is het altijd volvreten en wegwezen. Dan maar een keer wat later naar bed. Oud en nieuw met de taxi terug en hopen dat ze nog slapen wil dan
Groetjes,
Michèle
totaal geen plannen.
Rico heeft een kerstsok, daar krijgt ie een kleinigheidje in,
en met sinterklaas krijgt hij een babywalker.
hij wil zo graag maar kan nie
Met oud en nieuw blijven we lekker thuis.
heb geen zin in dat gedoe dit jaar.
als mensen willen komen mag dat, maar ga niet zelf weg. elk jaar al te doen nu willen we thuis blijven
ohja en met kerst koken wij voor de familie.
that’s it eigenlijk
Ik heb heel veel zin in de feestdagen, dit is (voor mij) de 1e leuke keer met z’n drieën (vorig jaar pnd). Wij gaan bij ons sinterklaas vieren (met z’n drieën), kerst vieren wij bij mijn schoonouders.
Ben niet zo’n wintermens maar hou heel erg van gezelligheid. Kaarsjes versieringen e.d. Wij hebben onze houtkachel aangesloten op de centrale verwarming en stoken het hele huis hiermee lekker warm… en dus altijd een gezellig vuurtje in huis
Ook vind ik de voorbereidingen super zelfs m’n vriend weet niet wat hij krijgt
Allemaal veel plezier zaterdag a.s. en veel plezier met de voorbereidingen!!!
Groetjes Frauk
Ik ben normaal gesproken ook erg van de decembermaand en de winter, maar nu ligt het allemaal wat anders (ivm m’n schoonmoeder). Dus ik zie wel hoe het loopt. We gaan zaterdag wel naar de intocht van Sinterklaas, als het tenminste niet regent. Ben benieuwd hoe Merel daarop reageert.
Groetjes Natasja
Nou, hier ook een hele drukke boel met kerst en sinterklaas!!
Vind dat allemaal wel leuk, maar dat het koud en donker is, dat hoeft van mij niet zo
Wij vieren 2 keer sinterklaas, bij de ene opa en oma, en bij de ander. We doen het allebei 's middags, zodat Seth gewoon op tijd naar bed kan.
Met kerst gaan we ook de ene dag naar de een en de andere dag naar de ander… Dan leggen we hem denk maar vast daar te slapen, en tillen we hem over in zijn eigen bed. Ben heel benieuwd hoe hij daar op reageert, want we hebben dat nog nooit gedaan!
En dan is Seth 30 december jarig!!!
En met oud en nieuw gaan we naar vrienden, en we moeten even kijken of we dan daar blijven slapen, of dan we 's avonds naar huis gaan… (even uitvechten wie er dan moet bobben)
Drukke boel dus, maar wel heel gezellig!
We gaan trouwens 1 dag met kerst gewoon stamppot eten, dan heb je niet zo dat volvreet gedoe
Liefs, Anne