Hoi hoi
Jens (23mnd) is ook al sinds half september aan 't hoesten en proesten. Ook bij hem klinken de longetjes schoon.
En ja, ook hier werd gezegd; “'t heerst”. Maar goed, na lang genoeg zeuren van mijn kant, want m’n gevoel zei dat 't niet klopte… zeker niet omdat ie op een gegeven moment letterlijk bij elke stap hoestte, heeft ie van de huisarts pufjes gekregen. Even voor de duidelijkheid: ik heb niet om pufjes gevraagd, maar om actie, de arts besloot dus pufjes te geven.
Hij heeft Ventolin gekregen om de luchtwegen te verwijden (want hij had 't kennelijk benauwd) en na 2 weken was 't nog niet over en kreeg hij er Flixotide bij, da’s een ontstekingsremmer voor de bronchieën. Toen werd 't wel flink minder, maar 't is niet over gegaan. Ik dus weer terug (na 6wkn pufjes) en toen besloot de huisarts verder te kijken, o.a. naar kinkhoest. Hij is daar wel tegen ingeent, maar die inenting is gebaseerd op 't virus van zo’n 20jr geleden en 't virus is ietsjes gemuteerd, dus 100% waterdicht is 't niet meer. Echter, mocht ie wel kinkhoest hebben dan was de ziekte beduidend milder.
Hoe dan ook, kinkhoest is pas na 6 weken terug te vinden in 't bloed, dus daarom was er niet eerder op getest. Hij heeft dus bloedonderzoek gehad, maar er was niks aan 't handje, gelukkig geen kinkhoest.
Dus dan maar naar de kinderarts. Die kon er verder ook niks van maken. Zeker omdat manlief, Jens z’n papa, vroeger ook heeft gehoest (tot +/- 12jr), is 't vrijwel zeker genetisch.
En er is bij zulke kleine kindjes (tot 7jr), volgens de kinderarts, nog geen test te doen, omdat ze zo klein zijn… Dus zei ik: “dus dat blijft uttelen voorlopig?” zegt ie "ja eigenlijk wel…"
Dus ja…
Maar goed, Jens is nu ook al 3 maanden aansluitend verkouden, dus dat helpt 'm ook niet. Ook zo’n droge hoest en hoest z’n hele keeltje kapot. Soms zelfs tot bloedens toe (vieze grote bloedvlekken in de lakens… zo sneu).
Wat ik Jens geef is Tussikind van VSM, Thijmsiroop van Weleda om z’n keel te verzachten, oja, en de apotheek heeft ook wel iets, weet ff niet hoe 't heet. En ja ach… bij de drogist ben ik al kind aan huis, hahaha!
Hou je taai…