Al tandjes?

Max is niet helemaal ok. Hij is de laatste dagen erg verkouden en hoest nogal veel. Soms hoest hij zo hard, dat hij begint te kokhalzen en er bijna in stikt. Gelukkig heeft hij niet echt hoeven overgeven, hij zit er wel tegenaan. Zijn flessen gaan slecht op en hij laat echt heel veel scheetjes. Dan ligt hij te slapen en dan hoor je ‘prrrt’. Hij schijnt op het kdv veel poepbroekjes gehad te hebben. Opvallend volgens de leidsters. En hij zit constant op zijn handjes te zuigen. Tel daar zijn rode wangetjes bij op (kan ook van de eczeem komen) en ik denk…tandjes misschien? Misschien heeft hij nu extra veel spuug in zijn mond, waardoor hij zich verslikt? Maar tandjes, is dat niet erg snel, met 4 maanden? Wat zou het anders kunnen zijn? Weet iemand ook wat je aan dat hoesten kan doen? Ik heb Bisolvon en dat helpt wel, maar verder nog tips? Hij stikt zowat in al dat slijm! Zo zielig, als hij zo bij me zit van: ‘Huuuuu, uche, uche, huuuuu!’

Groetjes Rainbow, trotse mama

Wij hebben druppels gebruikt voor H.ayley van VSM. Tussikind. Werkte als een trein!

Hayley deed dat ook, sabbelen op haar handjes, kauwen op de speen, heeeeeel veel kwijlen. Maar uiteindelijk kwamen de tandjes pas met een maand of 6.
Het kan wel hoor, maar het kan ook nog wel een tijdje duren.

Hier ook VSM Tussikind gebruikt, moet zeggen dat het de ene keer beter werkt dan de andere maar is zeker het proberen waard!
Tegen het hoesten smeer ik altijd de voetjes is met LUUF. Vraag met niet waarom maar wet werkt hier wel.
Beterschap voor de kleine!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Levi hoest ook al ruim een maand nu… het gaat maar niet over. Ook bisolvon en hoestdrank gebruikt maar … het helpt iets maar niet voor 100%. Ook heeft hij momenteel kapotte rode billen (zielig) en knabbelt zijn vuistjes kapot … dus denk ook tandjes. Maar… dit denk ook al een maand lang dus … ik weet het niet. Kan je ook geen tip geven wat het wel is … Jurian had met 4 maanden ook zijn eerste tandje, dus Levi is laat

Bo had met precies 6 maanden oud zijn eerste tandje, maar…hij was 6,5 week te vroeg, dus die weken moest je er vanaf trekken en dan was bo dus ook 4,5 maand met zijn eerste tandje. Ik schijn vroeger ook met 4 maanden mijn eerste tandje te hebben gekregen. Het kan dus wel!Bo had met 20 maanden zijn hele gebit al compleet, kiezen en al, dus tja, zal dat een teken zijn dat hij ook vroeg zou gaan wisselen? ben benieuwd!! duurt gelukkig nog zeker 2 a 2,5 jaar!!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Heey rainbow, wij hebben toen Sylvie 4 maand was ook zo’n periode gehad dat we dachten die krijgt vast tandjes. Op alles kauwen wat los en vast zat, huilen en dan heel graag willen bijten. Heel erg veel kwijlen en ook rode billetjes.
Nou ze heeft haar eerste tandje pas met 8,5 maand gehad
Maar ik heb toen op het CB even nagevraagd wat het dan kon zijn. Maar ze kunnen blijkbaar ook al eerder dan dat het eerste tandje doorkomt erg last hebben van de ontwikkeling van de kaakjes zelf!
Dus dat zou het ook nog kunnen zijn.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Gewijzigd door - goudvisje20 op 08 Feb 2011 09:15:36

Ik gebruikte voor Merel ook eerst Bisolvon, maar heb nu Fluimicil Junior. Dit werkt veel beter vind ik. Merel krijgt ook altijd last van haar keel als ze veel hoest. Daarvoor heb ik Nisikind van VSM, werkt ook super.

Groetjes Natasja

We hebben gisteren even in Max mondje gekeken, maar daar is verder niets te zien. Het zou ook wel heel vroeg zijn…Dat handje zit wel constant in zijn mondje en hij begint ook zijn duimpje te ontdekken. Duimen is natuurlijk niet iets wat je gaat stimuleren, maar het staat stiekem wel schattig! Het hoesten wordt geloof ik al iets minder, al hing Max gisteravond nog rood aangelopen over papa’s schouder. Echt veel trek heeft hij niet, maar hij is wel alert. Dat hoesten heerst inderdaad, hopelijk zijn alle kleintjes er snel van af, want dat is allemaal niks. Wij hebben ook Tussikind, maar dat helpt soms wel en soms helemaal niet?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Zo vroeg tandjes krijgen kan wel… Mn vriendin der zoontje is 3.4maand en heeft al 1 of 2 tandjes…

Liefs, Melanie

Als ik dit zo lees: Bisolvon aan een baby van 4mnd geven, dat werd juist ons afgeraden!!!
Mijn dochter is nu ook 4 maanden en ook wij dachten dat het tandjes waren, maar het was mede een combi ervan. Ons kind had het RS virus (dat is een zware verkoudheid bij volwassenen) alleen baby’s krijgen het dan erg benauwd, neusje zit vol, je ziet dan ook dat haar neusvleugels bewegen, kortademig (dat hoorde we aan haar en konden we ook zien aan haar borstkastje), diaree, slecht drinken… het enige wat wij mochten doen (naar navraag bij mijn eigen HA en 2 verschildende Kinderartsen) was otrivin voor kids geven (zoutoplossing) en nog zo’n exact dezelfde flesje maar daar zat dan een bepaalde stof in dat ze maar een week mocht gebruiken. (Rs virus had ze opgelopen op kinderdagverblijf)
Onze kleine meid dronk ook verschrikkelijk slecht, wat ook goed te verklaren was… het begin ging goed, maar zodra ze begon te hoesten wilde ze niet meer…
en dat hield dan al op bij 20cc / 60cc. verklaring was: baby heeft dorst, laat dat merken aan ouders, krijgt dan te drinken, moet dan hoesten… wil daarna niet meer drinken omdat ze dan denkt, als ik weer drink moet ik weer hoesten en dat wil ik niet!!!

Dit alles heeft nu 2 weken geleden afgespeeld en ze heeft 3 dagen in het ZH gelegen ter obsivatie dat ze niet ging uitdrogen en het kwam erop neer dat ze het gewoon moet uitzieken. zoals wij volwassenen dat ook moeten doen met een zware verkoudheid.

Nu sabbelt onze kleine meid nu ook overal aan, dus tandjes zitten er nu ook aan te komen.

Gewijzigd door - Cartman75 op 09 Feb 2011 22:01:29

Ik zou een heel klein beetje dampo op 't borstje smeren. Hier heeft dat echt geholpen. Komt alles lekker los en toen kwamen de groene rakkers/slijm etc. binnen no time. En was die na een paar dagen weer de oude.

Zeker niet te veel smeren je kan het ook op 't slaapzakje/pyjamaatje doen werkt ook prima.

Lilypie Second Birthday tickersLilypie Pregnancy tickers