Al lang verkouden

Hallo allemaal,

Mijn dochter van ruim 7 maanden is al bijna een maand veel aan het hoesten en snotterig. Ze heeft 2 weken geleden een antibioticakuur gehad maar die heeft weinig geholpen. Ze gaat sinds 2 maanden naar het kdv, zou dat een reden kunnen zijn dat ze zoveel verkouden is? Hebben jullie kindjes het ook?

Thanx!

Kan dat dat het is. Het kdv is natuurlijk een broedplaats voor dit soort dingen. Alleen ik ben toen Morgan het had naar de ha gegaan en zij heeft een puf gekregen. Der longen zaten vol zeg maar, soort lichte bronchitus en ze kon het niet alleen oplossen. Binnen twee weken waren ze weer schoon. Ze was niet meteen overal vanaf, maar het werd wel makkelijker voor haar.

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Mijn dochtertje had dit ook. Ze bleek (astmatische) bronchitus te hebben en krijgt nu Ventilon (dat is zo’n inhalator). Sinds dien hoest ze niet meer en is ze nauwelijks meer verkouden.
Ook moesten we alle pluche beesten uit haar kamertje halen. Gelukkig hebben we geen vloerbedekking, want dat is ook niet goed.

Antibiotica helpt overigens niet tegen virussen, mocht het een verkoudheidsvirus zijn, alleen tegen bacterieen.

Groetjes,

jantje

Hoi,

Ja hoor, heel herkenbaar. Erik gaat naar het kdv sinds hij drie maanden is (nu dus bijna al een half jaar) en sinds hij ongeveer een half jaar oud is, is hij constant verkouden. En ik denk dus echt dat het met het kdv te maken heeft; tijdens een weekje vakantie ging het beter (want niet naar het kdv) en toen hij daar weer geweest was, was hij weer verkouden. Tja, een pufje doen ze alleen maar als de longetjes volzitten en dat was bij Erik niet zo. Wel heel snotterig en hoesten, maar niks met de longen. Antibiotica hielp hier ook niets voor verkoudheid, dat is toch een virus dan en daar moet vanzelf uitzieken. En die weerstand van die kleintjes moet natuurlijk nog opgebouwd worden en dat duurt jaren.

Kortom, we gebruiken hier luuf balsem en neusspray en dat werkt prima. Verder valt er niet veel aan te doen.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik heb wel begrepen dat de weerstand van kdv kindje als ze ouder zijn hoger is dan kindjes die altijd thuis geweest zijn en zo. Maar ja op zich logisch, het is daar een bacteriele oorlogsvoering

Groetjes,

Michèle

Precies…

Maar inderdaad, de eerste paar jaar zijn ze vaker ziek dan gemiddeld en daarna hebben ze nergens meer last van…dus dat hopen we dan maar.

Groetjes!

Ach pappa en mamma zijn ook bijna nooit ziek. klop klop klop

Groetjes,

Michèle

Bijna nooit dan wel hè, helemaal nooit durven we niet te beloven…

Groetjes!

Ach we hebben net met zijn allen in de lappenmand gelegen dus ik kan niet zeggen nooit.

Groetjes,

Michèle

Dat bedoel ik…en nu op naar de lente!

Groetjes!

Oh ja graag, daar zijn we echt aan toe. Het rook vandaag al naar de lente. Morgen ook eindelijk weer eens naar de voetbal…

Groetjes,

Michèle

Bedankt voor de reacties!
Vind het zo sneu voor Kiki maar ze lijkt er zelf weinig last van te hebben. Vannacht begon ze alleen voor het eerst in haar leventje opeens keihard te krijsen en dit hield ze lang vol. Tussendoor sliep ze soms 10 minuten maar toen begon ze weer. Uiteindelijk is mijn man er om 5 uur uitgegaan en met haat de teletubbies gaan kijken… Lang leve de teletubbies! Waarom ze nou zo heeft liggen gillen snap ik eigenlijk niet, ze was niet heel verstopt ofzo…
Het enige wat ik kan bedenken is dat het komt omdat we na een vakantie van 4 nachten weer thuis zijn. Ik heb die nachten met haar op de kamer geslapen en nu slaapt ze weer alleen. Misschien voelt ze dat aan ofzo?!
Nou ja goed, hopen dat ze vannacht weer lekker doorslaapt zoals gewoon…
Ik dwaal compleet af hier, het ging om ziek zijn… Haha…

Ha ha ha die dwalingen kennen we hoor en die zijn niet erg.

Maar het kunnen ook prikkels zijn geweest van de 4 dagen weg, wij hebben dat met Morgan na de kerst gehad, alleen had zij het op de dag.

Groetjes,

Michèle

Tim gaat ook sinds hij 3 maanden is naar het KDV. En ook hij is heel vaak verkouden. Behalve dus de neusspray en luuf is er helaas niks aan te doen.

Groetjes,
Sandra

Hoevaak mag je de neusspray gebruiken…???
Mijn zoontje is sinds de KDV ook verkouden en niest en kucht heel veel… Heel herkenbaar dus…

Kijk even op de bijsluiter, durf dat niet met zekerheid te zeggen. En weet zeker dat het daarin moet staan.

Groetjes!

Laatste keer bij de ha zei ze me dat ik hem maar een week mocht gebruiken, Maar volgens mij is dat bij zeer intensief gebruik. Als je hem maar af en toe gebruikt zal het wel langer mogen.

Groetjes,

Michèle