Al lang niet meer doorslapen

Sinds 2/3 maanden komt Owen regelmatig 's nachts weer ff melden, staat hij rechtop in bed.
Speentje geven en goed leggen, dat slaapt hij meestal nog ff door.
Hij komt altijd om 4u. Egaal hoelaat hij 's avonds naar bed gaat.

Ook begint Owen heel hard te huilen als we hem naar bed brengen en we gaan weg. Jeetje… schreeuwen dat hij kan!

Wie kent dit en wie weet hoelang zo’n periode duurt?

Groetjes,Roxanne

Hoe oud is 'ie? Er staat me iets van bij dat 'ie ongeveer net zo oud is als mijn Erik, rond de 15 maanden. Klopt dat? In dat geval kan verlatingsangst goed een rol spelen. Hier in ieder geval wel een probleem op het moment. Niet alleen bij slapen, maar ook bij achterlaten bij derden (opa en oma, kdv, etc.). Dat gaat vanzelf weer over.

En het slaappatroon van kindjes kan tot het 3e jaar telkens weer veranderen. Dus dat wakker worden 's nachts kan daarmee ook te maken hebben en zal ooit wel weer anders worden, maar wanneer…dat is afwachten.

En er komt bij me op: is er iets veranderd in z’n eetschema overdag? Dat 'ie minder krijgt en daardoor misschien trek heeft 's nachts? Maar ja, als dat zo was liet 'ie zich niet met een speentje sussen denk ik.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Owen is 11 maanden…
Verder eet,drinkt,speelt en doet hij alles goed.
Op het kdv met afscheid nemen is het een x schreeuwen en weer goed.
De hele dag heeft hij verder super leuk gespeeld en het heel goed gedaan.

Tja, of toch verlatingsangst of een andere fase. Hoe dan ook zal het vanzelf weer overgaan. Sterkte, ik weet dat het niet echt leuk is.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

En, natuurlijk: de 11-maandensprong! Daar zit 'ie middenin. Dus dat is ook nog een logische verklaring voor z’n slechtere slapen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Maar niet voor 2 tot 3 maanden toch denk ik Mriek?
Jack heeft ook een periode nu dat hij regelmatig snachts wakker wordt. Hij gaat dan gerust een uur liggen kletsen. Er is dan verder niks aan de hand. Meestal ga ik 1 keer kijken en daarna niet meer. Hij valt vanzelf wel weer in slaap.
Bij Jack heb ik soms het idee dat hij hier last van heeft als hij overdag lang heeft geslapen…

Groetjes van Christa

Haha Christa, dat is dan ook weer waar. Dat zou wel een heel lange sprong zijn. Hij zit er alleen nu wel middenin, dus het zal het er allicht niet beter op maken. Zo goed?

Fijn dat Jack gewoon kletst en dan weer lekker verder gaat slapen. Stukken beter dan dat hij zou gaan huilen natuurlijk.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker