Al een week diaree

de kleine heeft al een week diaree hij drinkt wel goed maar eten wat minder , hoewel hij nooit echt goed gegeten heeft.
hoe lang moet ik dit nog aan kijken??

before you judge me, try hard to love me

Is hij er ook ziek van?

Soms kan een kindje gewoon een tijdje ‘aan de dunne’ zijn, zonder dat er echt wat aan de hand is.
Als hij er verder geen last van heeft zou ik het nog even laten doen, zeker als hij wel goed drinkt.
Bijna elke peuter eet slecht… dus dat hoeft ook niet meteen wat te zeggen.

Als hij er wel ziek van is, of buikpijn, zou ik even een belletje naar de huisarts doen wat hij/zij er van vind.

nee hij is verder niet ziek en ja das waar niet goed eten is voor een peuter niks nieuws haha

Ik heb hier ook een jongetje die sinds 2 dagen aan de dunne is… Ik denk zelf dat het komt door kiesjes die door moeten komen ofzo… Hij is er verder ook niet ziek van. Ik kijk het ook nog even aan…

Groetjes , Aline

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Als hij idd verder goed blijft drinken en geen klachten heeft zou ik het nog even aankijken.
Wij hoorden van onze huisarts dat kindjes ook van teveel suiker aan de diarree kunnen gaan, krijgt je jongste veel suiker binnen? Het schijnt al van 2 bekers normale limonade te kunnen komen…

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Onze dochter kreeg van teveel suiker (lees; ook fruitsuiker) diarree maar ook van meer als 1 beker melk per dag.

Ik had 11 diarree luiers op een dag, 4 maanden lang. Na een eetdagboek bijgehouden te hebben, talloze bezoekjes aan de HA, kinderarts … dieet !!! is het belangrijk een goede verhouding te vinden tussen de inname van vetten, suikers, vezels wat hier resulteert in 1 beker melk per dag, beperkte inname van suikers, geen sappen, voorzichtig zijn met appels en ander fruit.

dit noemen ze ook peuterdiarree en zie je vaak bij kunderen tussen de (bijna) 2-4 jaar. Zodra Fabienne dunne diarree krijgt dan gaat ze 1 dagje over op wit brood en roosvicee stop. Dit helpt goed. Daarna weer geleidelijk aan bruin brood, geen volkoren!

Groetjes Esther

oeii hij drinkt zeker 4 bekers melk per dag hij is dr helemaal gek van dat word dus even minderen verder drinkt hij gewone limonadesiroop.
eten doet hij zoiezo erg slecht momneteel, hij leeft van kaas worst feta dora koekjes en hagelslag verder weigert hij te eten

ik had vanochtend de ha even gebeld voor een andere afspraak en had het gelijk even gevraagd, zolang hij niet gaat braken en of koorts krijgt kan ik het weekeind gewoon aan blijven kijken anders moet ik maandag nog even bellen.

Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 18 Mar 2011 12:57:33

Een eet-dagboek zou kunnen werken om te zien of er producten zijn wat effect heeft op zijn ontlasting. Nu zou ik het nog niet doen omdat 1 weekje diarree niet vreemd is. Gaat het weken duren dan zou je bv van 4 bekers melk naar 2 kunnen gaan. Melk laxeert vaak bij kinderen. Ik zou het dus nog even aankijken.

Weinig eten is ook weinig vezels en kan dus ook zeker bijdragen tot diarree. Misschien een bruine soepstengel? Cracker?