Al avonden/nachten wakker

Mijn zoontje Tijs is nu 14 maanden en ineens gaat het slapen niet goed meer, sinds een week of 2, op en af.

Hij ligt nu vanaf 19.15 uur op bed en ligt maar te krijsen! Ben al 3x gaan kijken, heb hem water gegeven en een knuffel en dan slaapt-ie verder op mijn schouder, maar zodra ik hem weer neerleg begint het riedeltje weer van voor af aan. Ik ga dus erg vaak naar boven.

Dit geintje duurt dan tot 00.30 uur in de nacht. Dan valt hij in slaap en wordt rond 07.00 uur weer wakker, terwijl ik/wij dan gesloopt ben.

In de middag gaat-ie lief slapen, no problem. En het weekend heeft-ie ook keurig bij mijn broer en zijn vrouw geslapen… en hier gaat-ie los!!!

Please, tell me it’s just a fase! Ga nu eerst maar weer even bij hem kijken…

Gewijzigd door - marieke1980 op 20 Apr 2009 20:16:13

hoi, it’s just a fase…De uitprobeerfase. Geen wonder dat ie het niet bij een ander…Hij is jouw grenzen aan het ontdekken. Je brengt 'm naar bed, voert je ritueel uit en zegt dat ie moet gaan slapen. Na een kwartier gaan kijken en zeggen dat ie moet gaan slapen en dat je niet weer komt. Welterusten wensen en weggaan. Ik denk dat het max 3 avonden duurt en dan slaapt ie weer normaal. Ik denk dat bijna alle ouders dit meemaken. Duidelijkheid en grenzen dat is belangrijk.

Sterkte.

Loes

Hoi Marieke,
Coen (bijna 15 mnd) heeft dat nu een aantal dagen. ´s Middags krijsen en ´s avonds krijsen. Ik loop na een paar minuten naar boven, stel hem gerust en loop weer weg. Dat doe ik max 2 of 3 keer, dan valt hij op een gegeven moment in slaap. Consequent zijn, lief blijven en het komt vast goed…

Vanmorgen voor het eerst bij het kdv hartverscheurend afscheid… de leidster zei dat het waarschijnlijk het begin is van de eenkennigheidsfase… Misschien is dat ook het geval met het slapen? Dat ze bang zijn dat mama weggaat?

Groetjes,

Sandra

Op het kdv heeft Tijs er ook moeite mee fat ik vertrek, terwijl-ie daar eerst nooit last van heeft gehad. Zoooo zielig is dat, he?

Ik hoop dat het een fase is. We voeren iedere avond hetzelfde ritueel uit, en laat hem ook max. een kwartier huilen, maar ineens slaat het over in een paniekerig krijsen, dan weet ik niet hoe gauw ik naar boven moet gaan! Ik troost hem en zeg dat ik er altijd voor hem ben als-ie me nodig heeft… Meer kan ik niet doen…

“Ineens” schreef je? Sprongetje dus!

Groetekes, Sje

Hoi,

Ben bang dat ie je aan het uitproberen is. Je reageert namelijk niet meer op gewoon
huilen dus gaat ie maar een tandje erbij doen en krijgt hij wel een reactie van je.
Dat je het een kwartier laat duren is niet erg maar ga niet voordat kwartier
troost hem de eerste keer met woorden en een aai over zijn bol eventueel leg je
zijn dekens weer goed geeft een tut als hij die heeft en zijn knuffel als hij die
heeft en je gaat weer weg.
vervolgens laat je het weer een kwartier duren dan ga je naar binnen en zegt alleen
dat je er nog steeds bent en geeft hem een aai over zijn bol weer evt deken goed enzv
vervolgens laat je het weer ) hopelijk niet een ) kwartier duren en ga je naar hem toe
geef hem een aai en ga weer weg.
Doe dit evt nog een keer en dan moet hij er echt wel over zijn.

Pak hem niet op verwen hem niet met water of ander drinken.

Het duurt wel een paar dagen voordat ze echt doorhebben en het zal eerst verergeren maar het heeft echt resultaat. Zet desnoods een kookwekker op een kwartier. een kwartier duurt langer dan je meestal denkt.

groetjes

lon106

Hij was om 23.00 uur weer wakker en hij klonk alsof-ie heel erg veel last van zijn keel had. Zei ook auw als hij hoestte… Ik ga hem vanaf vanavond steeds een kwartier geven, inderdaad… Hopelijk helpt het. Zou het dan ook een sprongetje kunnen zijn? Het oei ik groei boek stopt na een bapaalde periode, namelijk…

met ongeveer 15 maanden (in mijn ogen) de heftigste sprong…

De heftigste??? Ojee, en Tijs is er al zo sensitive voor… Ik ben vanavond weer alleen (mijn man is weer eens weg voor zaken), dus ik hoop dat-ie doorslaapt!!! Wish me luck…

Las net dat er idd met 60 weken weer een hangerige periode aanbreekt en -guess what- Tijs is morgen 60 weekjes!!!

Puck, die altijd goed sliep werd ineens om 05.00 uur wakker. 's avonds was drama en 's middags sliep ze een kwartier…heeft 2 weken geduurd en op een ochtend werd ze weer om 07.30 uur wakker en was ze zichzelf weer…Ik persoonlijk vond deze heftigm omdat je zelf ook gebroken bent door gebrek aan slaap…

Sterkte en vooral rustig blijven want ze merken ook onze onrust…

Het scheelt enorm dat ik vrij ben… Dus ik vind het niet zo erg om er uit te moeten eventueel. In de middag slaapt-ie zo lief, zonder enige zucht of stoot… Dan slaapt-ie van 12.00 uur tot en met 14.30 uur meestal… En dan weer rond 19.00 uur - 19.30 uur naar bed… Schema is toch goed?

lijkt mij een prima schema. Ik denk dat je voor je weet je rust weer hebt…

Sanflor, jouw banner is te breed en dat trekt het topic uit z’n verband. Zou je hem alsjeblieft kleiner willen maken, dat leest prettiger. Dank!

Groetekes, Sje

Ja, ik zie het. Maar dat doet ´ie alleen met Explorer (bij Mozilla, waar ik mee werk, niet) dus het was mij nog niet opgevallen… Excuses. Ik ga het proberen op te lossen!

Groetjes en bedankt

Sandra

Ik krijg die banner niet vervangen / weg…

Heb een nieuwe “mini-banner” aangemaakt en op mijn profiel geplaatst en hij blijft de oude weergeven, nu heb ik ´m verwijderd en zie ik ´m nog??! Zien jullie ´m ook nog steeds of ligt het aan mijn computer?

Groet,

Sandra

Oh, volgens mij onthoudt het forum ook de oude banners, ook als je je banner aanpast… Nog even proberen…
Sorry voor deze off-topic melding.

Sandra

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Hij werd weer om 21.00 uur wakker en ik heb een kwartier gewacht, toen aai gegeven en kusje. Toen ging het goed, maar na drie kwartier weer wakker, hetzelfde gedaan, en al met al heeft het tot 02.30 uur geduurd, Had hem van ellende maar om 02.00 uur bij me genomen - ik weet dat dat niet de bedoeling is en het is ook de 1e keer dat ik dit toelaat - en om 02.30 uur teug gelegd, toen was-ie pas gekalmeerd… Hij was om 08.00 uur weer wakker, erg vrolijk gelukkig! Pfffff… Hij is vandaag naar het kdv, dus ik hoop dat het vanavond beter gaat…

Hoi Marieke,
Ik kan het wel begrijpen… je wilt op een gegeven moment rust voor hem en voor jezelf. Ook ik heb de kleine wel eens bij me in bed genomen, toen hij wat kleiner was… maar dat komt eigenlijk nooit meer voor.

Succes en hopelijk gaat het vanavond inderdaad beter.

Groet,

Sandra

[img]http://lilypie.com/pic/090422/rhLa.jpg" alt=“Lilypie 2nd Birthday Pic” width=“80” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/rDM9p2.png" alt=“Lilypie 2nd Birthday Ticker” border=“0” />

Ik zat zo te twijfelen vanmorgen of ik hem nou thuis zou houden of weg zou brengen (1x per 2 weken ben ik vrij en Tijs gaat iedere woensdag) omdat-ie zo aanhankelijk is naar mij toe… Ik moest vandaag alleen ECHT poetsen boven en de was en strijk doen, dus met pijn in mijn hart weggebracht… Moet do vrij en zat weer gewoon werken, vandaar dat woe DE megapoetsdag hier is…