Al 9 nachten aan het spoken

Tijs wordt nu al non-stop anderhalve week 's-nachts wakker, of in de vroege avond, volgens het oei-ik-groei boek is dit zijn 17 maanden sprongetje. Hij schijnt heftig te zijn. En huilen, niet normaal. Ik geef hem steeds een kwartier en dan ga ik, of mijn man kijken. We hebben hem ook bij ons in bed gelegd, dan was het allemaal goed.

Nu hoor ik steeds dat ik het niet moet doen, omdat hij eraan went om tussen ons in te komen liggen. Overdag slaapt hij prima en is super vrolijk!
Kan het nou echt kwaad dat we onze onruststoker naast ons leggen?

Dank alvast!

Ja, dat kan kwaad! Heel veel kwaad zelfs! Nooit aan beginnen en nu dan ook meteen weer mee stoppen! Voordat je het weet ligt-ie over 5 jaar nog bij jullie in bed! Echt niet doen hoor!

Hij heeft een eigen bed om te slapen. Dus dan maar wat heftige nachten en dat gaat je nu extra nachten kosten want hij weet nu dat hij het voor elkaar kan krijgen om bij jullie in bed terecht te komen. En nu hij weet dat-ie dit voor elkaar krijgt, zou hij ook weleens met andere dingen moeilijk kunnen gaan doen omdat hij weet dat jullie uiteindelijk zwichten. Moeilijk doen met eten bijv.

Dus volhouden: niet van zijn kamertje halen! Evt. daar troosten, slok water en dat is het. Ook niet elk kwartier gaan kijken, want ook dat voelt-ie aan dat jullie steeds terugkomen. Hij moet in de gaten krijgen dat jullie niet terugkomen en dat hij geen andere keus heeft dan slapen!

Als er verder niks aan de hand is wat betreft luier, ziek, pijn, etc. dan gewoon lekker laten krijsen. Klinkt hard maar zo werkt het wel.

Groetekes, Sje

Hoi,

Wij hebben ook net een sprong achter de rug: drama met slapen! Inmiddels hebben we de tactiek aangepast. Na 5 minuten gaan kijken, weer recht leggen speentje erbij, popje erbij en vertellen dat ze lekker moet gaan slapen en dat papa en mama beneden zijn. Dan na 10 minuten nog eens en als het nodig is na 15 minuten, en ik moet zeggen dat het goed helpt.

Als we haar eerst 15 minuten laten huilen is ze helemaal overstuur en gaat ze zeker niet slapen.
Maar het blijft moeilijk vindt ik, wanneer ze niet willen slapen!

Succes, groet Tams

Ik sluit me er bij aan; niet doen.

Wij hebben 9 mnd lang een spoker gehad, en die hebben we steevast teruggelegd, ook al kwam hij er 20x (zonder overdrijven) uit per nacht.
Op een gegeven moment niks meer zeggen, gewoon terug mikken, en als ie gaat huilen… nou ja, laat maar gaan dan.

't Gaat echt over hoor! (en wel binnen 9mnd, haha, hier speelde ook nog ernstige verlatingsangst).

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

We hebben hem nu 2x bij ons gelegd, en ik doe het ook liever niet, maar was zooooo moe. Gaan al op tijd naar bed, omdat hij zovaak wakker wordt. Hij sliep altijd zo goed, dus ik was gewoon even de wanhoop nabij en daarom legde ik hem bij ons.

Dus samengevat, gewoon 1x kijken of-ie dorst heeft of een vieze luier, en aai over de bol en dat laten huilen? Echt laten gaan?

ik zou niet na 1x niet meer gaan… maar na 5 minuten … dan 10 minuten… dan kwartier… dus elke keer langer laten wachten …

Een kindje wat in de nacht huilt breekt op… maar als je niet gelijk conseqeunt hierin ben dan breekt het je helemaal op. Want dan ben je na half jaar nog zover dat hij bij je in bed ligt want ze weten het heel goed. Evt kan je hem wat water geven als hij erg huilt… en dan verder toch even de tanden op elkaar en ‘hard’ zijn. Zo help je hem en jezelf toch het beste (maar dat geloof je pas als het achter de rug is …)

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ik ga het vanavond gelijk proberen… Hopelijk helpt het!

hoi,

wij hadden ook een nachtbraker,eigenlijk al vanaf zijn geboorte.maar vlak na z,n eerste verjaardag liep het de spuigaten uit,alles geprobeerd.netjes 5-10-15min.wachten,e.d. maar het hielp maar even. En om mezelf wat rust te geven,ook bij ons in bed te nemen(helaas). en idd zag ik ook visioenen van een kind dat met z,n 6e nog bij ons in bed lag. Ik had er gewoon even geen zin in om er aan te werken.Het was zelfs zo erg dat joriks zijn bed naast dat van ons heeft gestaan.
Toen op een gegeven moment zei ik tegen Bram(man),dit kan zo niet langer,dus heel resoluut zijn bed weer teruggezet,en vanaf die tijd mogen we niet klagen. ondertussen slaapt jorik nu ong.2 maanden in een groot bed en vanaf de eerste nacht ging dat super. had ik eigenlijk niet verwacht.Bij ons was het dus gewoon dat wij er ook aan toe moesten zijn,dat voelt een kind ook.

veel succes, monique

[img]http://b3.lilypie.com/FgkSp2.png" alt=“Lilypie Derde Ticker” border=“0” />

Jippieee, hij sliep weer door tot precies 08.00 uur vanmorgen. Hij huilde vannacht rond vieren even, maar zette niet door, ik denk dat-ie dan aan het dromen is ofzo. Ben beneiuwd hoe het deze nacht gaat verlopen…

Liefs!