Al 3 weken tobben met Levi

Oh wat een boef … het ging zo goed, ik was zo trots op hem. Maar nu… al 3 weken is meneer snachts aan het spoken. Afgelopen nacht was het helemaal bar. Hij presteerde het om rond 4.00 uur wakker te worden. En echt wakker … huilen en niet meer slapen. Speentje 10 minuten en klaar. Na uur zelfs speentje niet meer. Ik was het zo zat. Ik heb de deur dicht gedaan en gezegd: Ga dan maar even liggen janken! (oh erg he). Dit heeft meneer dus ook ruim 3 kwartier volgehouden … en toen ben ik toch maar weer even gaan kijken. Hem rustig op zijn zij gelegd en speentje in de mond gedaan… rustig over hoofd staan wrijven en ja hoor zijn ogen vielen dicht. Dit was dus om 6.00. Dus 2 uur lang tobben dat breekt je nacht wel op!

Wat kan ik hiermee?

Ongeveer schema:
7.30 fles van 180
12.30 fles van 180
16.30 fles van 180
21.30 fles van 180 + rijstebloem (klein beetje)

Wel heeft meneer sinds gister zijn duim ontdekt en sliep hij vanmiddag zonder inbaker doek heel goed… en nu ook. Misschien vannacht ook?

wij hadden dit met Rens ook. Hier was het honger! Terwijl hij wel de benodigde bv binnekreeg. Rens was toe aan wat vaster voedsel. Die keek het eten ook uit je mond(met 2,5 maand al) Ben hiermee naar het cb geweest en die gaven aan dat bijvoeding pas bij zes maanden mocht. Dus ik nog 2 weken langer doorgetobt.
Toen fruithapje gegeven(ging gelijk op) en 2 dagen later ook gestart met groente. Toen had ik mijn manneke weer terug. Was wel zeer tegen de wens van het cb in.
Maar goed het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat dit bij levi ook speelt. Hier was het de oorzaak maar dat hoeft natuurlijk bij levi niet zo te zijn. Misschien iets om in je achterhoofd te houden?

de lessen misschien wat ophogen zodat hij meer binnen krijgt op een dag? En eventueel alvast beginnen met een hapje , misschien hij daar ook al aan toe!

liefs woezel

als je nog niet wilt starten met fruithapje of groente , dan zou ik naar 210 water en 7 schepjes per fles overgaan
dat kreeg emily ook

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Kan me voorstellen dat dit je opbreekt, terwijl het juist zo lekker met hem ging.

Wij mochten van het CB met 4 maanden beginnen met een fruithap. Wellicht dat dit hem helpt om meer verzadigd te raken.

Groetjes,
Sandra

Ja vervelend. Maar er zijn toch gewoon fruit- en groentehapjes vanaf 4 maanden te koop? Ik zou daar mee gaan beginnen kijken hoe dat gaat.

xxx

Lilypie Second Birthday tickers

Meiden super voor het meedenken. Ik ga denk toch maar fruit geven, dan smorgens rond 10 uur. Dit omdat dit ook beter voor de ontlasting is (laxerend fruit pruimen/peer/kiwi )… Verder moet ik het even afkloppen maar heeft hij vannacht voor het allereerst zonder inbakerdoek geslapen. En meneer sliep tot 8.00 uur. Ik durft het bijna niet neer te zetten bang voor de terugslag

Papa ging om 6.15 werken dus ik dacht dat gaat wat worden. Meneer vroeg wakker en mama alleen met de boys. Maar hij heeft zich keurig gedragen!!

Adviezen altijd welkom!

Ps: hoeveel voeding mag hij dan Kimmetje? Er staat nl niet op de verpakking dat hij 210 met 7 schepjes mag. Kreeg Emily dat bij alle voedingen of alleen de laatste? Misschien toch wel idee!

Wij zijn met 4 maanden ook met fruit begonnen.
En in de laatste fles kreeg ze 210cc water + 7 schepjes en 2 eetlepels rijstebloem.

hoi

wij zijn met 4 maand ook met fruit begonnen (eerst paar hapjes). Toen ze een heel potje bijna at zijn we met groente erbij begonnen. Dat was met 5 maand.
Al die tijd kreeg ze 4 flessen van 210 met 7 scheppen en die gingen gewoon schoon op. Was prima.
Ze is nu 6 maand oud en zit inmiddels op nutrilon 2. Bij ons ging ze vanzelf minder drinken per fles toen ze ongeveer 5.5 maand oud was.
succes!

Ik ben bij Eva maar tot 180cc + 6 gekomen, want ik dacht altijd dat je nooit boven de liter uit mocht komen met melk? Maar jullie doen het dus ook gewoon? Nou ja, voorlopig zit Max nog maar op 150+5, dus we hebben nog genoeg over om zijn voeding mee op te hogen, mocht dat nodig zijn!

Enne Miniboy, je moet je niet schuldig voelen omdat je zei dat Levi maar ‘even moest janken’ hoor! Is toch een normale reactie van een mama die het even beu is! Ik zou ook zo reageren hoor als Max bezig zou blijven, worden die mannen niet slechter van!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Bo had op een gegeven moment 4 keer 240 plus 8 schepjes je mag zelf dus ophogen tot in hoeverre je denkt dat je kindje dit nodig heeft, zolang je maar die 1 liter grens in de gaten houdt. Bo ging daar wel overheen, maar omdat dit maar met 50 cc was, was dit geen probleem volgens het bureau!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Vanmorgen heeft meneertje 20 hapjes peer op … het ging niet slecht moet ik zeggen. Dus morgen weer een paar hapjes. Ook kreeg meneer net al ontlasting … dus wie weet is het daar ook erg goed voor ?!

Zo dat is goed voor de eerste keer toch? Dan is hij er waarschijnlijk wel aan toe.
Hoop voor je dat dit het probleem was en dat het getob snel over is.

groetjes ramona

Hoe is het nu met Levi?

groetjes Ramona