Julian loopt helemaal leeg zeg!
Al 3 dagen flinke diarree.
Hij eet niets (wil NIETS), maar drinkt gelukkig wel veel. Wat vervolgens binnen enkele ogenblikken weer als een plas vocht in en rondom zn luier te vinden is.
Wat kan ik doen???
Julian loopt helemaal leeg zeg!
Al 3 dagen flinke diarree.
Hij eet niets (wil NIETS), maar drinkt gelukkig wel veel. Wat vervolgens binnen enkele ogenblikken weer als een plas vocht in en rondom zn luier te vinden is.
Wat kan ik doen???
Roosvicee Stop geven.
Kijk wel even op het etiket hoeveel hij dat op een dag mag hebben.
Verder geen kiwi, druiven, pruimen of meloen geven want dat laxeert juist.
Eet-ie nog pap? Dan is rijstebloem een optie, want dat heeft een stoppende werking.
Zorg dat-ie genoeg blijft drinken en geef hem desnoods evt. wat chipjes. Dat is zout en zout houdt vocht vast.
Groetekes, Sje
Dankje.
Ga gelijk STOP en chips kopen (heb mn man gelijk opdracht gegeven haha)
Hij eet geen pap meer, kan rijstebloem ook door yoghurt of zo? Nee zeker, lost nooit op natuurlijk in koud spul)
Hij drinkt nu vooral Roosvicee (gewone). Zou water beter zijn?
Pff wat een gedoe.
Hoe lang dit nog aankijken?
Nee, ik zou het niet door yoghurt doen.
Water of andere roosvicee maakt niet uit als er in die roosvicee maar geen laxerend fruit zit.
Als-ie morgen nog diarree heeft, dan wel even de huisarts bellen want ik zou het zo niet over het weekend heen tillen.
Groetekes, Sje
Zielig voor Julian! Max heeft het ook, hij loopt al een week leeg. Woensdag zat het 's ochtends tot op zijn buikje! Ik heb even de ha gebeld en die zei dat het niet zo erg is als ze maar veel drinken én alert blijven. Dus zodra je merkt dat hij anders is, minder actief of (hoge) koorts krijgt, moet je even bellen. Weinig eten is minder erg, drinken moet je wel goed in de gaten houden, eventueel wat O.R.S. geven voor extra vocht. Bij twijfel wel bellen he!
Groetjes Rainbow
Hier nu 5 dagen diarree … er is niets aan te doen volgens onze HA. Zolang het kind verder niet ziek is, roosvicee stop en wit brood.
Het heerst echt, Eva had het vandaag ook. Ik heb meteen Roosvicee Stop gekocht en ORS. Maar op die verpakking staat zo onduidelijk hoeveel je in water moet doen! 200 ml en 1 zakje, maar voor Max is het zoveel ‘eenheden’ per ml. Ik had het hele zakje er in gegooid! Zet dan gewoon bv ‘een half zakje op 100 ml water’. Wel zo duidelijk, nu snap ik er niks van!
Groetjes Rainbow
Het heerst echt want ik hoor het ook om me heen. Er schijnt ook weer een heuse griepgolf op komst te zijn, alsof we daar op zitten te wachten?!
Wij hebben ook sinds enkele dagen last van ons maag, eerst Fabienne, toen papa en nu ik ook ?!
Beterschap!
Verwacht niet teveel van dat ORS. Niet dat het niet helpt, want het helpt prima, maar het is niet te drinken! Dus verheug je er niet teveel op dat dat lukt.
Groetekes, Sje
dat gekookte maakt volgens mij niet echt meer uit. bij ons in het ziekenhuis zeiden ze dat het ook gewoon met kraanwater mocht omdat het gewoon heel zuiver water is wat wij hebben (maarja wij wonen in brabant ik weet niet hoe dat bij jullie zit??)
Vandaag, de 5e dag, gaat al veeeel beter. Hij wilde zowaar een boterham en at 'm helemaal op. Kort daarna dunne luier, maar wel al iets dikker dan de dag ervoor.
Vandaag vooral gedronken, amper gegeten, maar ook geen poepluiers meer gehad. Hopelijk morgen weer normaal!
We willen lekker uit gaan waaien op het strand in Scheveningen!
YES!
Oh, wat fijn! Hopelijk kunnen jullie morgen lekker naar zee! Jammer dat de zee hierzo er vandaan is, ik zou er ook zin in hebben!
Bij Max lijkt het ook ver over te zijn. Gisteren had hij nog een luier met bijna allemaal ’ water’, nu heeft hij maar 1x gepoept en ook al wat normaler. Gaat ook degoede kant op. Alleen Eva heeft nog last, al voelt zij zich verder goed.
Groetjes Rainbow