Al 10 dagen diaree

Ons zoontje van bijna 8 maanden is vorige week ziek geworden … overgeven en diaree.
Na een dag hoefde hij niet meer over te geven maar de diaree blijft.
Ik ben al 2 keer bij de huisarts geweest omdat ik bang was dat hij uitdroogd omdat hij ook niet goed wilde drinken en eten al helemaal niet meer.
Nu drinkt hij zijn flessen weer redelijk en neemt maar een paar hapjes van zijn fruit of groente en pap wil hij niet.
Zolang hij plas in zijn luiers heeft en levendig is hoef ik me geen zorgen te maken zegt de huisart … maar hij heeft al 10 dagen de diaree !!!
Het heerst op het KDV, maar hoelang kan zón virusinfectie duren ?

Als het aan blijft houden terug naar de huisarts.

Maar de huisarts heeft verder wel gelijk: zolang hij goed drinkt, goed blijft plassen en een gewoon gezellig kindje is, geen zorgen maken. Ze moeten langere tijd overgeven en diarree hebben, willen ze uitdrogen.

Hou wel goed in de gaten dat-ie niet uitdroogt op termijn. Pak de huid op zijn handje tussen 2 vingers vast en laat los. Valt de huid ongeveer gelijk weer plat, dan is het goed. Blijft de huid in een dakje op de hand staan, dan is er sprake van uitdroging en moet je acuut in actie komen (huisarts, spoedeisende hulp, etc.)

Groetekes, Sje